۱۳۹۸ دی ۵, پنجشنبه

سخنگوی #مجاهدین به انقلابیون #عراقی

سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی:
درود بر مرز سرخ خونین شورشگران عراقی که مانند لبنان و ایران هر گونه قبول و کنار آمدن با دنبالچه‌های رژیم ولایت فقیه است. جنایتکاران قراضه و اسقاطی از قبیل هادی عامری، نوری مالکی و فالح فیاض که در سپاه پاسداران گرد آمده‌اند باید در برابر عدالت قرار بگیرند.
با سرنگونی رژیم آخوندها در ایران جایی برای دنبالچه‌های آنها در عراق و لبنان باقی نمی‌ماند.

استعفای برهم صالح از ریاست‌جمهوری عراق در اعتراض به مطرح شدن اسعد العیدانی کاندیدای مورد نظر رژیم آخوندی برای نخست‌وزیری و تظاهرات گسترده قیام‌کنندگان عراقی علیه اسعد العیدانی، ضربه سختی بر حکومت آخوندی و مقاصد شومش در عراق وارد کرد.
در حالیکه قیام‌کنندگان عراقی در بغداد و دیگر شهرهای این کشور، با برپایی تظاهرات گسترد و خشمگینانه خود مطرح شدن اسعد العیدانی از باند هادی عامری مهره دستبوس خامنه‌ای برای پست نخست‌وزیری را مردود اعلام کردند، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق، ضمن سرباز زدن از معرفی اسعد العیدانی و در اعتراض به مطرح کردن وی برای پست نخست وزیری، استعفای خود از ریاست‌جمهوری را در نامه‌یی خطاب به مجلس عراق، اعلام کرد و تصمیم‌گیری را به عهده مجلس گذاشت.
تلویزیون العربیه گزارش داد: برهم صالح رئیس جمهور عراق استعفای خود را به پارلمان ارائه و بغداد را به مقصد سلیمانیه ترک کرد
رد کاندیدای مورد نظر فاشیسم دینی حاکم بر ایران از سوی برهم صالح و استعفای او یک ضربه کاری به طرح‌های رژیم آخوندی در عراق و یک پیروزی بزرگ برای قیام مردم این کشور است.
اسعد العیدانی از سوی نوری مالکی، هادی عامری و فالح فیاض و دیگر مزدوران رژیم آخوندی به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیری معرفی شده بود.

شهرهای جنوبی و مرکزی عراق هم‌چنان صحنه قیام علیه دست‌نشاندگان ولی‌فقیه هستند.
معرفی اسعد العیدانی از باند هادی عامری مهره دست‌نشانده خامنه‌ای در عراق به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیر خشم قیام‌کنندگان را برانگیخته است. در ناصریه تظاهرکنندگان بار دیگر ساختمان استانداری را به آتش کشیدند. در دیوانیه تظاهرکنندگان یکی دیگر از مراکز باندهای تروریستی وابسته به رژیم آخوندی را آتش زدند.در کوت تظاهرکنندگان در شعارهای خود اسعد العیدانی مزدور رژیم آخوندی توصیف می‌کردند.
در بصره، بغداد، ناصریه، دیوانیه، کربلا و ام القصر جوانان شورشی جاده‌های اصلی را بستند و اسعد العیدانی را قاتل و فاسد نامیدند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی بیانیه ۱۵۶خود کاندیداتوری اسعد العیدانی برای نخست‌وزیری را رد کرد و خواستار انحلال پارلمان عراق شد.
انقلابیون عراقی اعلام کردند مردم عراق کاندیداتوری اسعد العیدانی استاندار بصره و مسئول کشتار مردم بصره را نمی‌پذیرند، او یکی از فاسدین و یکی از اهرمهای رژیم ایران است که انقلاب اکتبر علیه آنها به‌پاخاسته است.
کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی بیانیه ۱۵۵خود، قانون انتخاباتی دستپخت مجلس عراق را نیز مردود دانسته و اعلام کرد: قانون مذکور باعث می‌شود «رژیم ایران کنترل بیشتری بر حاکمیت سیاسی و اقتصادی و امنیتی عراق داشته باشد».
این بیانیه می‌افزاید: این قانون بعد از این‌که توسط ایادی رژیم ایران از محتوا تهی شده، بر مردم عراق تحمیل گردیده تا تضمین دخالتی منطقه‌یی و بین‌المللی و به‌ویژه دخالت رژیم ایران باشد. این قانون، درگیریهای عشائری در یک شهرستان را تقویت خواهد کرد و دسته‌بندی منطقه‌یی و عشائری را مسلط خواهد نمود تا این‌که این احزاب و رژیم ایران کنترل بیشتری بر حاکمیت سیاسی و اقتصادی و امنیتی عراق داشته باشند.
تفسیر سیاسی واخبار #‌ایران  در شبکه ارتباط مستقیم
فیسبوک
توییتر
یوتوب

۱ نظر:

  1. https://ertebatmostaghim.blogspot.com/2019/12/blog-post_26.html
    سخنگوی #مجاهدین به انقلابیون #عراقی
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية #‌ایران

    پاسخحذف