۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

متن و کلیپ برنامه ارتباط مستقیم سیرک انتخابات چرا رای ملت #سرنگونی است؟گفتگو با آقایان سامع و محمد علی توحیدی.


  ارتباط مستقيم

گزیده از برنامه ارتباط مستقیم با سیمای آزادی

در باره سیرک انتخابات ریاست جمهوری رژیم

 

مرتضی :اجازه بدهید که در شروع برنامه این هفته ارتباط مستقیم که به بررسی سیرک انتخابات در نظام ولایت اون رو اختصاص دادیم پیام رهبر مقاومت در همین رابطه رو ببینیم و بشنویم و بعد از اون در خدمت شما همراه با میهمانان برنامه بحث و گفتگوی امشب رو تقدیم حضورتون کنیم .

زیرنویس: ارتباط مستقیم - مهدی سامع

مهدی سامع :ببینید ما در گذشته گروههای  سیاسی اطلاعیه می دادند حالا یا می گفتند شرکت کنید یا می گفتند مثل ما تحریم می کردیم و یا می گفتند بد و بدتره . نمی دونم مشروط بودند  و بهرحال... گروههای سیاسی نظر می دادند، مردم تحریم می کردند ولی حرفش را نمی زدند و در این ابعاد نمی زدند. حالا شما در یک جنبش مطالباتی یعنی نه قیام، نه قیام ۹۸ که کل رژیم را می برند زیر سئوال. شما در یک جنبش مطالعاتی علنی در حالیکه دارند همه نگاه می کنند به آن می بینید که این شعار مطرح می شود و خیلی هم قشنگ مطرح می شه، از بس دروغ شنیدیم. بنابراین این وضعیت خودش یک وضعیت تازه ای هست. علاوه بر این ما، من  رفتم ( و بررسی کردم) شاید مثلا همین ده سال اخیر که جنبش ها اوج گرفته. هیچگاه ما در فروردین چنین ابعادی از حرکت اعتراضی نداشتیم. هیچوقت چون ۱۵ روزش که اصلا حرکت نبود، بعدش هم خیلی ملایم بود تا می آمد اردیبهشت، البته اردیبهشت زیاد می شد.  این هم نکته دوم یعنی شروع سال جدید با توجه به کرونا، اما ابعاد زیادی از حرکت اعتراضی داريم . این نکته دوم. نکته سوم این وضعیت وضعیتی نیست که بتونند آنرا مثلا فرض کنید مثلا اگر که تحریم برداشته شد، حالا هفت تا، ده تا یا ۱۴ تا ۱۵ تا ۵۰ تا . میلیارد بهشون دادند بتونند این را درمان کنند درمانش به این نیست که چونکه با یک نیروها و یک خواسته ها و یک به اصطلاح تضادهایی روبرو هستند که با این وضعیت نمی تونن با این مثلا فرض کنید با این مقدار میلیارد دلار درمانش کنند. حالا بگذریم که آن پولها جیب آقایون خيلي هم گشاده و هم عمیقه . تا اینجای دست باید بره تا بتونن به ته اش برسند. حالا شاید برسمه اینه که این هم خودش مهمه که نمی شه این را ترمیم کرد و همون روزنامه هم همین را نوشته این وضعیتی که کیش و ماتی که داره یعنی بدون اینکه بتونه حرکت کنه مات شده . یعنی  مثلا فرض کنید من یک حرکتی کردم که اون مات شده اصلا وضعیت طوری تنظیم شده که بالفعل طرف مات شده و این وضعیت از استثنا ها و خواص این دوره هست . تو خود هیات حاکمه هم همین وضعیت هست شما ببینید که نماینده مجلس به رئیس قوه مجریه می گه خائن. باید محاکمه بشه وضعیتی که برای ظریف پیش آمده و از این طرف هم حرفهایی که روحانی می زنه . اینه که من فکر می کنم این وضعیت یک  در واقع پیام داره که گفتم حکمش را صادر کرد یعنی این که پیام داره یعنی جامعه، یعنی مردم می گویند آقا  ببین ما دیگر زیر بار حرف شما نمی ریم. و شما را نمی خواهیم.

زیرنویس: ارتباط مستقیم – محمدعلی توحیدی

محمد علی توحیدی : نکته ای که به نظر من می رسد این هستش که از قیام دی ماه ۱۳۹۶، قیام های دیماه ۹۶ و بعد در ادامه اش آبان ۹۸ را هم داشتیم. یک تحول خیلی بزرگ و غیر قابل برگشت در صحنه اجتماعی ـ سیاسی ایران ایجاد کرده ، عطف به شرایط عینی و انفجاری و موقعیت رژیم که به اصطلاح دیکته می کنه به این جور بازیهای سیاسی  رژیم قانون قیام را. قانون سرنگونی را . یکی از روزنامه های رژیم یک تحلیلی کرده بود،

اجازه بدین من یک این تیکه اش را بخوانم. می گه که نه جمعیت هیتهایی موتلفه اسلامی . روزنامه ابتکار است فکر می کنم ۲۰ اردیبهشت یا ۱۹ اردیبهشت. نوشته بود. می گه که : جمعیت هیات های موتلفه اسلامی نه جمعیت هیات های موتلفه اسلامی دلخوش از گشاده دستی به نظامیان است و نه انتخاب یک رئیس جمهور نظامی مطلوب جامعه اسلامی مهندسان است و نه مطلوب بقول خودشون جامعتین. بعد می گه که اگر اگر این صحبت پیش آمده این ناشی از اجباری استراتژیک بوده است. که البته ریشه این اجبار را باید در دی ماه ۱۳۹۶ و آبان ۱۳۹۸ جستجو کرد. رویدادهایی که روند سیاست ورزی در جامعه ایران را بطور کلی دچار دگردیسی کرده است. با این اوصاف و با توجه به عدم قرابت نام ها و جریانهای مطرح و جریانهای نام آشنای دست راستی باید در انتظار فردا و فرداهای یوم الفتح نشست و ملاحظه کرد که شکافهای موجود کجا و چگونه و به چه شکل دهان باز می کنند. می گه که این دو تاقیام که اتفاق افتاده شکافهایی توی دستگاه، بازیهای خودشون رو داره می گه. یعنی بین باندهای خودشون رو داره می گه. می گه این قیام ها بطور استراتژیک یک چیزهایی رو به این ها دیکته می کنه و این ها را دچار تحول می کنه .

يعني در اون ماده  و اون شعار باصطلاح برتر و استراتژیك قیام ۹۶ را که می گه اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمامه ماجرا. واقعا ماجرا تمامه. یعنی ماجرا های اینجوری را قیام ها عوض کرده و بهم زده است. در نتیجه  همین پدیده ای که الان آقای سامع رویش انگشت گذاشت در آن یادداشت سیاسی بدرستی و به حق.ما اصلا واکنش ها غیر از جریان های سیاسی غیر از مقاومت سازمان یافته که از سی خرداد به بعد تحریم کرده  ما از دل جامعه مثلا فرض کنید یک پدیده بسیار شگفت الان  خانواده های شهیدان ۱۵۰۰ شهید قیام خودشون جریانی از تحریم هستند. یعنی مطالبه خون شهدای خودشون رو در تحریم نمایش انتخابات رژیم می بینند و فعالانه دنبالش هستند همچنانکه در کف خیابان از جریانها و اعتراضات صنفی بازنشستگان که صندوق بازنشستگی را رژیم غارت کرده به خیابون می آیند و شعارشون این است که ازبس دروغ شنیدیم رای نمی دیم. یعنی جامعه نه تنها دیکته می کنه. يعني در واقع ماهمیشه میگفتیم که این بحرانهای بالای رژیم، این کش و واکشهای بالایی النهایه ناشی از پایین و ناشی از تضاد بین ضدخلق  و خلق و بین رژیم و مقاومته .

مرتضی: مي خواستم یک سؤال در واقع دو تا سؤال رو در یک سؤال از آقای سامع بپرسم که به نوعی از زاویه دیگه همین موضوع رو هم مد نظر قرار می‌ده. آقای سامع از همه باندهای رژیم گفتید که توی این نمایش شرکت کرده‌اند. از آخوندی رئیسی بگیرید تا سرتیپ پاسدار علی لاریجانی، تا محمود احمدی نژاد، تا دیگر پاسدارانی که به هر حال اسمهاشون زیاده. تا نمی دونم معاون اول روحانی، اسحاق جهانگیری و بقیه نفرات.

سؤال اینه که فرق این افراد  با هم چی هست  و این که کدومشون مطلوب خامنه‌ایه؟

سامع:‌ اول یک نکته یی در مورد سؤالی که اون دوستمون انجام داد بگم. نظر خامنه ای، نظر واقعی خامنه ای اینه که انتخابات ریاست جمهوری نباشه.

مرتضی: نباشه؟

سامع: این هم یک بار گفت. بله انتخابات ریاست جمهوری نباشه. یک بار گفت که بیایم و مسئله ریاستی رو به پارلمانی تبدیل کنیم. این نظر خودشه. و  در حقیقت هم این پدیده، پدیده انقلاب بهمنه. يعني ما در این قانون اساسی جمهوری اسلامی یک مواردی داریم که البته بیشترش هم رعایت نمی شه، که اینها به خاطر اینه که  انقلاب شد و توی یک شرایط انقلابی  و انتظارات جامعه بود منجمله همین ریاست جمهوری که هی هم محدودش کردن. منجمله در تجدید نظری که توی قانون اساسی کردن باز هم محدودترش کردن و منجمله همین نظارت مطلق و نظارت استصوابی که شورای نگهبان داره. این نکته اول که باید بهش توجه کرد.

اما ببینید یکی از این، چندتا از این رسانه ها تقریباً تعداد ۴۰تا اسم رو مطرح کردند از این پانصد و نود و خرده‌ایی، ۴۰تا اسم رو مطرح کردند که همشون خیلی مقامات مختلفی داشته اند. و بعد نتیجه‌گیری کرده و گفته که به احتمال قوی هفت تا از اینها تأیید صلاحیت می شوند. پیش بینی کرده. که حسین دهقان، سعید محمد، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، علی لاریحانی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی.

حالا ما اگر که بیایم کمک کنیم به شورای نگهبان، یکی دو تاشون هم حذف کنیم در تحلیل، دو نیرو در مقابل هم قرار می‌گیرند. اگر این  هفت تا تأیید بشن. بنابراین کسانی مثل تاجزاده و اینها و احمدی نژاد حذف می شوند.

حالا این بگذریم. اینهایی که می مونند دو گروهند که اگر برید ته خط میشه رفسنجانی و خامنه ای. همونها. یعنی روحانی – رئیسی. حالا میشود مثلا لاریجانی، رئيسی.

اینها مشکلشون با هم چیه؟ مشکلشون سر ولایت فقیه نیست. درست! گفتم ما بقیه رو، یک عده رو کار نداریم، حتی روی شخص خود خامنه‌ای هم به طور واقعی اختلاف ندارند. نه این که مثلاً تقیه کنند و از این بازیها. اختلاف ندارند. بلکه روی مطلقه بودن ولایت فقیه مسئله دارند. این یک.

دوم روی مسئله جهانی و به خصوص منطقه‌یی با برخی از سیاستهایی که به‌خصوص سپاه پاسداران پیش می‌بره مخالفند و خواستار یک نوع به‌خصوص با آمریکا هستند. ‌جا به جا هم می گویند که ما در حقیقت باید این را پیش ببریم. یکی گفته بود که (حالا یادم نیست کجا تو یکی از این نوشته نوشته بود که)‌ به نظر می‌رسه که کلید روحانی برای اینه که در کاخ سفید رو باز کنه. اون دری که بر روش بسته است رو باز کنه.  این به نظر من حالا نه به این شدت ولی اینها میخواهند که تعامل بکنند‌، خامنه ای و جناحشون می‌گویند نه. ما از موضع قدرت وایمی‌سیم حالا اگر خواستیم تعامل کنیم از موقع قدرته. مگر جایی که مجبور باشه که خوب جای خودش رو داره. ی

مرتضی : این نفراتی که آمده اند در نمایش انتخابات شرکت کردند به نوعی سه قطبی شده . خامنه ای هم که حذر داده بود از دو قطبی شدن در همان پیام فروردین ماه . شما نگاهتون به این موضوع چیه دو قطبی سه قطبیه . در تعارض ورود این نفرات با آنچه که خامنه ای خواسته بود.

فرید: ببینید یکی از مسائل بسیار مهمی که در دیدن تحولات  داخل رژیم  وادبیاتش وترفندهایش وبازیهایش و مانورهاش هست ،که ما ویژگیهای این رژیم  را درنظربگیریم ودربه اصطلاح، فریب این دجال بازیهای اینها در نمایشاشون را نخوریم، من یادم هست که اون زمانیکه تازه خاتمی اومده بود در سال    ۷۶ ،یک استاد دانشگاه فکرکنم اگر اشتباه نکنم  امریکایی بود که نوشته بود، معنی محافظه کارو لیبرال وچپ وراست واین حرفها در رژیم  ایران اصلاهیچ انطباقی با مفاهیم واقعی این کلمات نداره ،حالا این از یک طرف ، از طرف دیگر درخود این رژیم هم ‍ روندی که پیش رفته تابحال تمام این مفاهیم و این به اصطلاح تعریفها این جناح  او ن جناح  این قطب  اون قطب  فی الواقع اینقدردگردیسی و اینقدر  تحول و آشفتگی توش اومده واقعا  تماشائیه ، ببینید  همین لاریجانی من یاد م هست که لاریجانی  الان خودش در  همین بعد از ثبت نامش میگفت تعامل  بین المللی باید کرد و  مسئله حل کرد، با تشر واینها نمیشه مسئله حل کرد و نمیدونم، اینا  وقتی که رژیم موشک زد ،فکرکنم همان دفعه که خودشان گفتند  بعدش گفتند هزار موشک واینا زدیم ، به سراسر نقاط مرزی و  آتش بسو نقض کردند و موشک زدند به پایگاههای مجاهدین زدند و مسجد عراق و مسجد شهرهای عراق وجنوب و شمال عراق را هم موشک باران کردند، بعدش همین اومد گفت، گفتش که  این موشکهایی که مازدیم یک پیامی است به اون کشورهای خلیج فارس که دیگه با دم شیر بازی نکنند، این الان شده چی ، نماینده مثلا  اون کسی که میگه به اصطلاح نباید این، ازاین  کارا کرد ، خیلی مسخره است خیلی مسخره ومضحکه یعنی ببینید چی شده وچی اتفاق افتاده یک روزی بعد از خمینی با انجام قتل عامیکه به زور وضرب خمینی اتفاق افتاد وبا ظرفیتهایی که اون موقع داشت، یک زوج متضاد وجدایی ناپذیری  مثل رفسنجانی و خامنه ای اومدن میراث این مرده ریگ سرقت انقلاب مردم ایرانو،  این رژیم رو قبضه کردند از ترس به اصطلاح ، ارتش آزادیبخش هم ، زود این  خامنه ای را کردند ولی فقیه وبعد این دوتا باهم تاالان باهم ، سرنوشت اون چی شد، همان رفسنجانی که دردوران جنگ درهمان زمانیکه اون خامنه ای را کرد رهبر، اون نصبش کرد ،اون به بقیه گفت بهش رای بدهید فرماندهش بود بعدش هم که پخش کرد  که خامنه ای ازجبهه اجازه میگرفت ازش که من اینکارو بکنم یا نکنم، رفسنجانی اجازه نمیداد،  همین رفسنجانی را تو این چرخه  گوشت آورد با تمام مناصب  باوجودیکه رئیس تشخیص مصلحت نظام بود  یعنی همه مسائل نظام را اون تشخیص میداد  ۸ سال رئیس جمهور رژیم بود فرمانده کل قوا بود بجای خمینی ،  

 

 

یک زمانی ما صحبت از دو قطبی می کنیم بین خامنه ای و رفسنجانی. این یک بحثه، یک زمانی صحبت از این می کنیم که دو مهره ی کهنه کار باند  بقول خودشون اصولگرا که یکیشون لاریجانی باشه، و یکیش رئیسی باشه. این که مسخره است. به نسبت  اونها. این ها همشون از یک جان. از یک باندن از یک چیز در‌آمدند. گردش ایام و روند تجزیه  و تیکه پاره شدن این رژیم زیر ضرب یک مقاومت کار را به اینجا کشونده .

خامنه ای آنچه که می خواهد اینه که هژمونی و قدرت خودش را حفظ کند. اونرو می خواهد. بقیه اش بازیه. بقیه اش بازیه. چه قطبی.

ببینید چقدر مسخره است اوضاع چقدر خنده داره این آمده تو تلویزیون لاریجانی بیست و پنجم، همون روز ثبت نام مهلت هم نداده. می گه آقای لاریجانی، حرف این باباست آقای لاریجانی نمی تواند یک فاصله مصنوعی با آقای رئیسی ایجاد کند این به نظر من بیشتر باعث زدگی در افکار عمومی می شود. از شخصیت ایشان نوعی فرصت طلبی معطوف می شود. آقای لاریجانی بهرحال خواستگاهش و جنسش از آقای رئیسی هست و آقای رئیسی هم از آقای لاریجانی این ها را نمی توانند در ده روز بیست روز انتخابات بیایند یک ژستی بگیرند. یک کسی که کانهو این سوابق را در نظر نمی گیرد کار مشکلی ایشان دارد. اگر کوچکترین خطایی هم بکند از جهتی نوعی تبلیغات و این حرفها آنوقت با یک سابقه بد از این انتخابات بیرون خواهد آمد. این آمد ژست گرفت . بعداز وزارت کشور آمد بیرون گفت آقا  با پادگان که نمی شه مسئله رو حل کرد. با دادگاه هم نمیشه حل کرد. یکی دیگر درآمد گفت آقا جون تو هرچی داری از دادگاههای داداشت داری. که هشت  سال سردژخیم قضایی بود. و منجمله دزدی برادرت را احمدی نژاد برد بهش داد هیچ کاری نکرد. پس تو داری چی می گی. بعد با کمال مسخرگی این همین آدم می گه که با دادگاه نمی شه، با پادگان نمی شه. گفت تو هر چی داری از پادگانهای پشت جبهه داری.پاسدار سرتیپی. بعد ببینید که به کجا رسیده در زیر ضرب مقاومتی که  اینها را افشا کرده که خودشون بعداز ثبت نام سرتاپای رژیم را به لجن می کشند. خود این لاریجانی می گوید که وعده بهشت ندید اگر راست می گویید بیایید  جهنم اختلافات را حل و فصل کنید. پس تو جهنم هستید الان. تمامشون می گن اوضاع بسیار خرابه .       فقط یکی می گه تو مسئولی اون می گه تو مسئولی. چه قطب بندی چه دو قطبی. دو قطبی در جنگ قدرت و غارت. و چند قطبی و صد قطبی البته. همه دزدند هر کدوم می خواد از آن یکی بدزده. ولی در صحنه سیاسی به معنای راه حل به معنای حرفی برای جامعه و حرفی برای ... مطلقا سرو ته یک کرباس همه دزدند. وجنایتکار و آدمکش و جلاد یکی از اون یکی بدتر. چه دو قطبی. از نظر سیاسی هم خامنه ای حرفش را به کرسی نشاند. جایی که به حسن خمینی گفت خیر. علنا در تلویزیونش هم اعلام کرد. حسن خمینی می خواست کاندید بشه . رفت سوال کرد گفت خیر حق نداری . نوه خمینی  همان دو قطبی که می خواست می گفت این نباید باشه. چرا به صلاح نیست.

مرتضی: آقای سامع شما در صحبتهاتون اشاره کردید به موضوع مذاکراتی که الان در جریان هست در وین بین رژیم و کشورهای غربی بر سر برجام. حتماً‌خودتون هم بهتر می‌دونید که قبل از این مذاکرات برخی از مقامات کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات احاله می دادند به سرنوشت این مذاکرات و پیوستن آمریکا و یا برگشتن رژیم به تعهداتش طبق برجام رو به مشخص شدن نتیجه نمایش انتخابات رژیم. حالا به  هر حال هر کدام از کاندیداها که از توی صندوق بیایند بیرون سؤال این که این موضوع چه تأٍثیری داره روی سیاست خارجی رژیم و مشخصاً همین مذاکراتی که الان در جریان هست.

سامع: خوشبختانه طرف اصلی این مذاکرات که آمریکا باشه، با صراحت گفته که خامنه ای همه کاره است. و این خوب مهمه. البته قبلاً هم می دونستند ولی خوب نمی گفتند. اروپایی ها هم می دونند که کسی که حاکمه اون تکلیف رو روشن می کنه. با وجود این که بارها همین ظریف هم گفته بود بر سر برجام و اینها که همه کارها زیر نظر خامنه ای بوده. این نکته اول

نکته دوم خامنه ای گفت اجازه مذاکرات داده. با کی؟ مذاکرات که با اروپائیها جریان داشته. اجازه نمی خواست. در حقیقت اون حرفی که زده بود که اول آمریکائیها بیایند همه تحریمها را بردارند، ما راستی‌آزمایی بکنیم، اگر دیدیم که خوبه بعد حتماً یکی دو تا مثلاً فرض کن ساندویچ استیک آمریکایی هم بدهند بهش اضافه، اونوقت می روند در چیزهای برجامی از اون هم کوتاه اومد. حالا آومدن مذاکره می کنند با آمریکاییها. آمریکاییها هم که گفته اند تحریمها رو مقداریش رو بر می داریم. به شرط این که رژیم برگرده. این تا اینجا. این صحنه واقعی.

ولی به طور قوی هنوز نمی شه  گفت که در عرض این دوماهی که، دو ماه هم بیشتر، شايد مثلاً سه ماه و خرده یی که دولت روحانی ماندگاره نتیجه بدهد. معلوم نیست. نمیشه قطعاً  گفت که نتیجه می دهد. به خصوص اگر که دو طرف روی مواضعشون ایستادگی بکنند.

مرتضی:‌ این نمایش برای رژیم چه خواهد بود و اینکه خلاصه هر کدوم که از صندوق در بیان چه پیامدها و  عواقبی برای رژیم خواهد داشت؟ 

زیرنویس ارتباط مستقیم-:محمد علی توحیدی

فرید: در همون کادری که ما داریم بحث میکنیم نه یعنی انتخابات معمولی که در دنیا هست در بحران و در تشتت و در باصطلاح تجزیه و شکنندگی این رژیم.

تو انتخابات هم این بازیهایی که میکنه این ببینید در سال 88 شروع به یه نمایشی کرد برای همون روند حذف رفسنجانی که البته بعد از نماز جمعه کنار ش گذاشت و اینها ولی در جریان اولین مناظره هایی که اتفاق افتاد بین احمدی نژاد و موسوی و اینها داستان بازی انتخابات بدجوری روسرش خراب شد و قیامهای 88 و 89 دراومد / رای من کو تبدیل شد به مبارک بن علی نوبت سید علی در کف خیابونهای تهران. این بازیها رو ادامه داد و بعد هم عرض کردم بعد از قیامهای دیماه 96 و بعد هم آبان 98 صورت مساله الان قیامه

بنظر من خروجی این انتخابات تصویر و باصطلاح زمینه سازی برای قیام و سرنگونی این رژیم خواهد بود این قطعی است این نمایش انتخابات مهمه

قابل مهار یه بار جستی ملخک دو بار جستی ملخک این بار به ما تو مشهد اینجوری میگفتیم اینبار نشستی ملخک اینبار گریزی نداره

یکی به دلیل شما نگاه کنید اونجا بازیها رفت رفت به آخرین مناظره ها که شد الان از در ثبت نام که میان بیرون شروع میکنن به به اصطلاح تخریب و  اعتراف به اینکه در جهنم هستیم هزار فامیل هستیم اینو میزنیم اونو میزنیم

جامعه هم که در مقابل هنوز شروع نشده اوندفعه شروع کردند کار زیر ضرب تحریم و زیر ضرب نه شیاد نه جلاد نه جلاد نه شیاد روحانی مجبور شد که بگه 38سال رییسی اعدام و زندان کرده

 و خامنه‌ای هم گفت سیلی خواهی خورد. بعد هم اون از توش درآمد. این بار هنوز هیچی نشده الان هزار فامیلی که باید محاکمه بشه دادگاههای رییس مصلحت نظام به رخ لاریجانی میکشند این هم که به اونا میگه شما دارید داغ و دشنه و دادگاه پیش آوردید.

در جریان این بازی در جریان این تلاش همچنانکه عرض کردم یا این موفق میشه دوباره با تجزیه یک قاتل منفور این شکلی را که دیگه لاریجانی و امثالهم هم باصطلاح تحملش نمیکنند این را تحمیل کنه به داخل رژیمش و بعد به این وسیله چشم دنیا را هم بیشتر از اونچه که مقاومت ایران می گفت باز   بکنه که با کی طرفه و یک رئیس جمهوری داشته باشه که نمیتونه به هیچ کشوری بره به خاطر محاکمه جلاد۶۷ یا این کار را میکنه که خوب عواقبش تسریع سرنگونیش هست یا نمیتونه که وسط این بندبازیها از بالای اون طنابهای سیرک با کله به زمین میخوره و زوارش در میره باز هم جور نیست جامعه‌ای هستش که منتظر ترک برداشتن قضیه است و باز هم قیام و سرنگونی در چشم اندازش هست.

مهدی سامع: خروجی نهایی اش یعنی اون روزی که اعلام میشه و میآید مثلا هر کی حالا برخی ها میگویند ممکنه این دو تا هم نباشن دهقان بیاد از صندوق بیرون نمیدونم هر چی . نمیتونه بر بحران انقلابی غلبه کنه بنابراین چون بحران انقلابی هست شرایط به سود جنبش پیش میره و اونجایی که تحریم پیش میره در روانشناسی اجتماعی تاثیر مثبت   میذاره تحریم به این شکلی که الان هست ولی میان میگن مرتب پخش میکنند همانطور که فرید هم گفت خانواده ها میگن جنبش اجتماعی میگه چون تغییر روانشناسی هم یکی از علائم یکی از پارامترهایی است که یکی از نیازهای برای سرنگونی هست به این ترتیب که این نیرو در ذهنیت تغییر میکنه و میگه میتوانید همانطور که تونستید تحریم بکنید میتوانید رژیم را هم تغییر بدهید و این خب هم نیرو به سود جنبش مقاومت و کانونهای شورشی ایجاد میکنه و هم نیرو ی توده‌ای ایجاد میکنه و هم شرایط انقلابی را به سمت اعتلای بیشتر پیش می بره.

سلام لطفا- توییتر- تلگرام. و ارتباط مستقیم سیمای آزادی  تلویزیون ملی #ایران ویژه آخرین اخبار را فالو کنید 
https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
https://twitter.com/ertebatm2013
@ertebatm2013
https://telegram.me/Ertebat_M
یوتوبhttps://www.youtube.com/user/ertebatm
وبلاگhttps://ertebatmostaghim.blogspot.com/
#سراوان   #سيستان_و_بلوچستان  #سرنگونی  #ایران     #مریم_رجوی
 #IranRegimeChange   

 

 

 

 

 

 

۱ نظر:

  1. https://ertebatmostaghim.blogspot.com/2021/05/blog-post_19.html
    متن و کلیپ برنامه ارتباط مستقیم سیرک انتخابات چرا رای ملت #سرنگونی است؟گفتگو با آقایان سامع و محمد علی توحیدی.
    https://www.youtube.com/watch?v=z3lCGjq16w0&t=3114s
    #رئیسی_جلاد۶۷ #لاریجانی_پاسدار_جانی
    #رای_من_سرنگونی
    #آری_به_جمهوری_دمکراتیک

    پاسخحذف