۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

پیام مریم رجوی بمناسبت شانزدهم آذر



مریم رجوی: شصت و سومین سالگرد روز دانشجو، روز نه به استبداد توسط نسل آگاه ایران گرامی باد
16آذر روز دانشجو را به‌همه دانشجویان و استادان تبریک میگویم همراه با گرامیداشت دانشجویان جان‌باخته در مقاومت علیه استبداد 

 روز را به‌همه و استادان تبریک میگویم. 

 



با گرامیداشت دانشجویان جان‌در امتداد مبارزات آزادیخواهانه، نسل جوان به دادخواهی خون هزاران ، دانش آموز و جوانان قتل‌عام‌شده برخاسته 

[https://goo.gl/JolQDa
اعتراضات دانشجویان در شهرهای مختلف به مناسبت روز دانشجو - ۱۶ آذر


تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه تهران
بنا به گزارشهای دریافتی ساعت ده صبح امروز ۱۶ آذر جمعی از دانشجویان در دانشگاه تهران دست به اعتراض و با سر دادن شعار ”دانشجوی با غیرت حمایت حمایت“ از دانشجویان خواستند که به آنها بپیوندند.

طنین شعار مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و دانشجو می می میرد ذلت نمی پذیرد.
باوجود آماده باش رژیم آخوندی و بسیج گسترده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مزدوران حراستی، دانشجویان در دانشگاههای مختلف تهران و سایر شهرها، به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو تجمعهای اعتراضی برگزار کردند و شعارهای ضدحکومتی سردادند
در دانشگاه تهران و دانشگاههای علامه طباطبایی، خواجه نصیر و پلی تکنیک در تهران و همچنین دانشگاههای ساوه، اسفراین، زاهدان، باهنر کرمان و نوشیروانی بابل شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد، مرگ بر دیکتاتور و دانشجوی باغیرت حمایت حمایت حمایت، طنین انداز شد.
دانشجویان همچنین پلاکارهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود:
«آزادی اندیشه با تانک و بانک نمیشه» , «تبعیض جنسیتی محکوم است, محکوم است»، «دانشجو, کارگر اتحاد اتحاد»، «دانشگاه زنده است،» و«دانشجو بیدار است»
در دانشگاه تهران و دانشگاه ساوه دانشجویان نه تنها تهدید انبوه مأموران امنیتی و حراستی را به هیچ گرفتند بلکه با آنان درگیر شدند.
در دانشگاه تهران، همزمان با سخنرانی آخوند روحانی، جمعی از دانشجویان بی اعتنا به تدابیر شدید امنیتی، راهپیمایی کردند و پادگانی شدن دانشگاه و فضای امنیتی آن را محکوم کردند.
سخنرانی آخوند روحانی در دانشگاه تهران که قرار بود نمایش فریب اعتدالی باشد به جنگ بین خامنه ای و روحانی تبدیل شد
خامنه ای شماری از نیروهای بسیجی را به نیابت از خود به جلسه سخنرانی روحانی فرستاده بود تا او را با عباراتی نظیر «انقلابی پشیمان و خسته»، «برجام جوان‌مرگ شد» و تو «تمام حیثیت دولتت را در قمار برجام» گذاشتی و باختی مورد حمله قرار دادند. آنها از آخوند روحانی می خواستند به «آخرت مشغول شود» و «سودای ریاست دولت دوازدهم را از سر خارج کند».
آخوند روحانی هم همه تقصیرها را به گردن خامنه ای انداخت و گفت:
«ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام رهبری مشورت کردیم. جلسه گذاشتیم و نامه هایشان هم هست»
وی افزود: «ایشان (خامنه ای) نامه‌های مکتوب به من داده است. هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم. در مقام عمل جایی کم و کسر آوردیم اما مبنا براین بوده که دستورات ایشان عملی شود. تصمیماتی که راجع به مذاکرات اتخاذ می‌شد ساعت‌ها در خدمت مقام معظم رهبری جلسه تشکیل می‌شد روند کار در تاریخ و در زمان خودش منتشر خواهد شد».

تظاهرات/روز/ردانشجو

۱ نظر:

  1. ارتباط مستقيم ازسيماي آزادي تلویزیون ملی ایران-موضوع: تشديد تضادها و بحران درون دیکتاتوری آخوندی بر سر برجام بعد از انتخابات امريكا -میهمان برنامه: مهدی سامع -یکشنبه 14آذر. پخش: 2230 بوقت ايران 2000 اروپا1400 واشينگتن. سوالات و نظرات خود را بر روي شبکه های اجتماعی ارتباط مستقيم ارسال كنيد.
    ادمین تلگرام ErtebatM@
    کانال تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
    فيس بوك https://www.facebook.com/Ertebat-Most...
    توییتر @ertebatm2013
    گوگل پلاس Ertebat M
    جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com
    وبلاگ ertebatmostaghim.blogspot
    یوتوب Ertebat M

    پاسخحذف