۱۳۹۸ آبان ۱۲, یکشنبه

کلان ضربه قیامهای عراق و لبنان به ولایت‌فقیه و ترس از فوران قیام در ایران

تظاهرات علیه رژیم آخوندی و مزدورانش در کربلا - ۱۰آبان۹۸
کلان ضربه‌های وارد بر حکومت آخوندی در اثر قیامهای عراق و لبنان و خطر فوران قیام در ایران، بحران درونی رژیم را تشدید کرده است.
روزنامه دولت روحانی، با هشدار به تکرار مجدد قیام دیماه ۹۶ و در دست گرفتن کنترل قیام توسط مجاهدین، باند رقیب را از دامن زدن به جدالهای درون رژیم برحذر داشت و نوشت: در مشهد کلید اعتراضات را فشار دادند و به‌سرعت برخی شهرها را با حضور خیابانی و اعتراض به دولت همراه کردند. بعضی‌ها معتقدند که دلواپسان نمی‌دانستند که (مجاهدین) سوار بر امواجی می‌شوند که آنان راه انداخته‌اند. این نگاه خوش‌بینانه است و معلوم نیست که آنان از این ماجرا بی‌اطلاع بودند. طولی نکشید که بیش از صد شهر کشور دچار بحران و اغتشاش شد... ترامپ و (مجاهدین) نیز بر آنها سوار شدند.

از سوی دیگر، روزنامه حکومتی وطن امروز از باند خامنه‌ای، با کنایه به دولت روحانی، نوشت: (در وضعیت بی‌ثباتی در عراق و لبنان) جهت‌دهی به مطالبات مردمی اقدامی ناممکن محسوب نمی‌شود. رخدادهای دیماه ۹۶ در ایران به‌خوبی یادمان است؛ مردم مطالباتی داشتند و مثلث آمریکایی -سعودی با میدان‏داری (مجاهدین)، فرصت را برای پهن کردن بساط ناامنی در ایران مناسب دید.

سخنگوی دولت آخوند روحانی در مقاله‌یی که نشان‌دهنده رعب و وحشت در درون حکومت آخوندی پس از قیام مردم عراق، به تکرار قیام دیماه ۹۶ هشدار داد و نوشت: دیماه ۹۶ و در پیآمد پیش‌بینی نشده آن خروج آمریکا از برجام درست در نقطه تلاقی و همسویی آن کم‌خردی‌های داخلی و آن عقلانیت ضدبرجامی رخ می‌دهد.

علی ربیعی با اشاره به حرفهای رئیس‌جمهور ارتجاع در روز ۱۸ مهر نوشت: رویکرد روحانی به انتخابات و ارائه الگوی مجلس اول ریشه در ضرورت انکارناپذیر مقاومت در مقابل آمریکا داشت... اکنون (نظام) در آستانه انتخابات مجلس در شرایطی قرار گرفته... باید نگاه خودمان را متوجه داخل بکنیم و به فرمول «جمهوریت بیشتر» روی آوریم.

آخوند روحانی در سخنرانی خود در روز ۱۸ مهر، با رد مرز سرخ نظام درباره مجاهدین بر ثبت‌نام آنها در انتخابات مجلس اول بدون نظارت شورای نگهبان تأکید کرده و گفته بود مجلسی بهتری از مجلس اول پیدا نمی‌کنید چرا که حتی مجاهدین آمدند و ثبت نام کردند.

تابش از مهره‌های اصلی باند روحانی در مجلس رژیم، ضمن اشاره به پیامدهای قیام در عراق و لبنان، درباره تشدید بحران رأس نظام و خطر شقه و تکرار حوادث دیماه ۹۶ هشدار داد.

روزنامه‌ ایران ارگان دولت روحانی، با اشاره به حملات مهره‌های خامنه‌ای به رئیس‌جمهور ارتجاع بعد از اصرار وی به تن‌دادن به لوایح اف.ای.تی.اف و پیش کشیدن رفراندم، نوشت: «تعطیلی مملکت آخرین گزاره سیاسی است که مخالفان دولت مطرح کرده‌اند....آنها معتقدند دولت عمداً این کار را کرده تا باز با ایجاد فشار بیشتر به کشور، راه را برای مذاکره‌ای تازه باز کند. اما گزاره مخالفان دولت چقدر قابل پذیرش است و چقدر برای آن نشانه‌های عینی وجود دارد؟ این سؤال را با محمدرضا تابش، نماینده مجلس در میان گذاشته‌ایم. کسی که هشدار می‌دهد اصرار بر این تعبیر خطرناک است و می‌تواند باعث تکرار حوادث دی ۹۶ یا رخدادهای امروز عراق و لبنان در کشور شود.

محمدرضا تابش عضو مجلس رژیم در پاسخ به سؤال روزنامه دولت روحانی راجع به «گزاره تعطیلی مملکت که توسط مخالفان دولت مطرح می‌شود»، می‌گوید: تعبیر تعطیل بودن مملکت یک تعبیر شدیداً افراطی و خطرناکی است. کسانی که امروز این تعبیر را به کار می‌برند، وضعیت عراق و لبنان را ببینید که همین دست القائات کار آنها را به کجا رسانده؟ یادشان بیاید دی ۹۶ چه اتفاقی افتاد و القائات غلط و بزرگنمایی مشکلات وضع را به کجا رسانده بود.......شرایط کشور ما امروز شرایطی نیست که بخواهیم وارد این دست منازعات داخلی بشویم و این باید درک شود.

تلویزیون حکومتی با اشاره به شعله‌ور شدن قیام مردم عراق گفت که باید منتظر تحولاتی بدتر از این هم باشیم.
تلویزیون رژیم۱۲ آبان ۹۸: «اعتراضاتی که با رسیدن اربعین توی میانه راه خاموش شد و خیلی زود دوباره شعله‌ور شد البته خشن‌تر از اون چیزی که توی لبنان داشت اتفاق می‌افتاد مدلی که این روزها بعضی‌ها اون را شبیه اتفاقات قبلی توی ایران می‌دانند. شما صحنه ندا آقا سلطان را در ایران که یک عنوان کشتهسازی برای تحریک مردم هست را می‌بینید که ما توی ۸۸ داشتیم عین همین صحنه را چون اونجا برای تحریک مردم و قلیان احساسات مردم نیاز به همین پروژه دارند با این‌که دولت اعلام می‌کند متأسفانه تحولات الآن لبنان خیلی شبیه به اون زمان [است] اونها می‌خواهند خیابان را مقابل حزب‌الله و متحدانش قرار بدهند امکان وجود دارد یعنی امکان تکرار اون سابقه تلخ در لبنان وجود دارد بنظرم امکان کنترل وضعیت را دارند هنوز هم ولی این نباید باعث بشود که منکر بشویم خطرناک بودن وضعیت را پیچیدگی وضعیت را و فشاری که داره از تمام این نقاط به ایران و متحدانش اعمال میشه ما باید منتظر تحولاتی حتی بدتر از این هم باشیم».
 [Forwarded from Ertebat Mostaghim]
[ Photo ]
#ارتباط_مستقیم. یکشنبه12آبان/ قیام مردم #عراق و #لبنان و علت وحشت رژیم آخوندی - 20 شب با مهدی سامع-پخش: فیسبوک
https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییتر  @ertebatm2013
اینستاگرام https://www.instagram.com/ertebatm/
تلگرام    https://telegram.me/Ertebat_M
یوتوب
https://www.youtube.com/user/ertebatm
وبلاگ https://ertebatmostaghim.blogspot.com/
#IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية #‌ایران

۱ نظر:

  1. https://ertebatmostaghim.blogspot.com/2019/11/blog-post_21.html
    کلان ضربه قیامهای عراق و لبنان به ولایت‌فقیه و ترس از فوران قیام در ایران
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية #‌ایران

    پاسخحذف