۱۴۰۰ شهریور ۱, دوشنبه

#ارتباط_مستقیم گفتگو با سنابرق زاهدی / چرا دژخیم نوری در دادگاه سوئد تحت محاكمه است؟متن و کلیپ



  • حمید نوری يا حمید عباسی كيست؟ وچرا در دادگاه سوئد تحت محاكمه است؟
    آقاي سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در مصاحبه اي با تلويزيون عربي الغد در رابطه با دادگاه حميد نوري كه 11 اوت 2021 در استهكلم شروع شد توضيحات مبسوط و روشنگرانه اي داد كه خلاصه آنرا به اطلاع خوانندگان مي رسانيم.
    آقا زاهدي در رابطه با جزئیات حول چگونگی شروع فعالیت‌ها تا رسیدن به محاکمه حمید نوری گفت: از ساعت ۷۱۵صبح محاکمه شروع شد و قضات و وکلا و شاکیان وارد سالن دادگاه شدند. شما می‌دانید که اغلب شاکیان این کیس و این دادگاه از اعضاء و هواداران مجاهدین خلق هستند و ۱۱نفر از شاکیان ساکن آلبانی در اشرف سوم هستند و برایشان امکان مشارکت حضوری در این دادگاه مهیا نیست ولی آنها از همانجا به دادگاه گوش می‌کنند. اما امروز صدها تن از هواداران مجاهدین خلق در سوئد به اینجا آمده‌اند تا روند دادگاه را مورد تأیید قرار دهند و بر ضرورت محکومیت حمید نوری تأکید کنند. من فکر می‌کنم که این دادگاه یک واقعه مهم در تاریخ ایران را خاطرنشان می‌کند. زیرا خمینی در سال۱۹۸۸ با هدف از بین بردن کامل جنبش مجاهدین خلق فتوایی را صادر کرد و بیش از ۳۰هزار تن از آنها و تعدادی از رفقایشان را به جوخه اعدام سپرد ولی نتوانست به رؤیاهای شرورانه‌اش دست پیدا کند بلکه همان‌گونه که می‌بینید جنبش مجاهدین خلق هر چه بیشتر رشد کرد و آرمان آزادی مردم ایران و آزادسازی ایران هم‌چنان در دستان مجاهدین خلق است و آنها در این عرصه فعال هستند کما این‌که امروز کانونهای شورشی در داخل ایران و قیامهایی که در داخل ایران به‌وقوع می‌پیوندد ادامه آرمانی است که این قهرمانان در سال۱۹۸۸ با مایه گذاشتن از جانشان آنرا آبیاری کردند.
    آقاي زاهدي در رابطه با اهمیت حمید نوری در هیأت مرگ با توجه به اينكه او عضو این هیأت نبوده و یک عنصر اجرایی بوده گفت:
    بله این نکته شما دقیق است. ببینید، در تهران دو زندان هست. زندان گوهردشت و زندان اوین. زندان اصلی در تهران که در آن هزاران اعدام انجام شده زندان اوین بوده که در نزدیک شهر تهران قرار دارد. زندان گوهردشت نزدیک شهر کرج است و در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بوده‌اند. یک هیأت مرگ وجود داشته که برای زندانیان در زندان اوین و گوهردشت حکم می‌داده و بر روند اعدامها نظارت داشته. بنابراین یک هیأت مرگ برای این دو زندان وجود داشته که از حسین علی نیری، مصطفی‌پورمحمدی و مرتضی اشراقی و ابراهیم رئیسی تشکیل شده بود. ابراهیم رئیسی که امروز رئیس‌جمهور رژیم خامنه‌ای شده عضو ثابت در هر دو هیأت اوین و گوهردشت بوده است. در زیر این هیأت سه نفر شامل محمد مغیثه‌ای که در آنموقع اسمش ناصریان بود و داوود لشگری و نفر سوم در این مجموعه اجرایی حمید نوری بوده. همان‌طور که خاطرنشان کردید حمید نوری نقشی جدی نداشته. لذا ما و هواداران مقاومت که در پشت سر من هستند خواستاریم که این کارزار که از سال۲۰۱۶ به‌صورت خاص آغاز شد البته کارزار دادخواهی از زمانیکه این قتل‌عام انجام شد وجود داشته و مجاهدین خلق در این عرصه فعال بودند ولی به‌طور خاص از سال۲۰۱۶ وقتیکه خانم مریم رجوی به احیای جنبش دادخواهی فراخواند این جنبش در داخل و خارج ایران اوج دیگری گرفت. و این کارزار به ضرورت محاکمه مجموعه حاکمه در ایران فرامی‌خواند که در این قتل‌عام بزرگ دست داشته‌اند. این مجموعه شامل خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای و سایر سردمداران بلندپایه این رژیم می‌شود. و همان‌طور که می‌دانید این رژیم از روز اول تاکنون مبتنی بر کشتار و قتل‌عام است. ساختار رژیم کنونی یک رژیم قتل‌عام است و بر حسب تصادف نیست که ابراهیم رئیسی اکنون رئیس‌جمهور شده. ابراهیم رئیسی هیچ پیشینه تدریسی یا هیچ پیشینه مثبت دیگر جز جنایت و قتل‌عام ندارد. و در قتل‌عام ۸۸دست داشته.
    در رابطه با دستاويزي كه وكيل مدافع حميد نوري مبني بر اينكه حمید نوری هویت حميد عباسي با وي تطابق ندارد اظهار داشت
    اولاً حمید نوری و حمید عباسی یک فرد هستند. دهها نفر از افرادی که در زندان بودند او را به‌خوبی و با جزئیات می‌شناسند و حتی شکل او تفاوت زیادی نکرده. هم صدا و هم چهره او را می‌شناسند. و تعداد زیادی افرادی که در زندان گوهردشت در راهروی مرگ بودند و در مقابل هیأت مرگ قرار گرفته بودند حتی وارد این دادگاه نشدند. چرا؟ زیرا دادستانی کل گفت ما به اندازه کافی شاهد و اسناد در اختیار داریم. برادرانی که در آلبانی در اشرف سوم هستند و کسانی که در فرانسه و آلمان هستند نیز در همین راهرو بوده و در مقابل هیأت مرگ قرار گرفته بودند و حمید نوری و ابراهیم رئیسی را شخصاً می‌شناسند و در تشخیص هویت هیچ شکی وجود ندارد.
    حميد نوري افرادی که توسط هیأت مرگ محکوم به اعدام می‌شدند را به میدان اعدام می‌برده و او کسی است که طناب را به گردن زندانیان مظلوم می‌انداخته و احیاناً خودش به زندانی آویزان می‌شده تا زندانی نفسهای آخرش را هر چه سریعتر بکشد. منظورم این است که این فرد به‌معنای واقعی کلمه یک قاتل است ولی باید بدانیم که او یک فرد اجرایی بوده و مهم کسانی هستند که حکم داده و فرمان اعدام را صادر می‌کردند.
    در رابطه اعضای این هیأت که یکی رئیس‌جمهور و دیگری مشاور رئیس‌جمهور و نفر سوم رئیس قوه قضاییه است خصوصاً که مصونیتهای سیاسی هر گونه تحت پیگرد قرار دادن آنها را با مانع ایجاد می‌کند سنابرق گفت:
    بله این درست است. شما می‌دانید که بعد از شروع کارزار دادخواهی ما در مورد بیش از ۱۰۰نفر از اعضای هیئتهای مرگ در مناطق مختلف ایران تحقیقات انجام دادیم زیرا این هیئتها به فرمان مستقیم خمینی در همه استانهای ایران تشکیل شده بودند و ۳۰هزار تن از مجاهدین نه تنها در تهران بلکه در اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد و حتی در استانها و شهرهای کوچک نیز اعدام شدند. کما این‌که ما توانستیم پرده از روی گورهای جمعی در مناطق مختلف ایران برداریم و اینرا اعلام کردیم. پس این کارزار که به آن اشاره کردم در داخل ایران برای کشف و افشای اسامی جدید شهدا کار می‌کرد و توانستیم اسامی بیش از ۵هزار تن از مجاهدینی که در این قتل‌عام کشته شده بودند را گردآوری کنیم. کما این‌که در خارج نمایشگاههای مختلف در شهرهای مختلف جهان برپا کردیم و اخیراً چند روز قبل نمایشگاهی در مقابل کنگره آمریکا داشتیم. کما این‌که نمایشگاههایی در پاریس، لندن، برلین و مناطق مختلف برگزار نمودیم. هم‌چنین کتابها و تحقیقات و پژوهشهایی در مورد این قتل‌عام منتشر کردیم. ما از ۳۳سال قبل این کارزار را شروع کرده‌ایم و آنرا بي ترديد ادامه خواهیم داد. این کارزار به پیروزی نمی‌رسد مگر با کشاندن خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی و سایر مقامات بلندپایه این رژیم در مقابل دادگاههای بین‌المللی یا قرار دادن آنها در مقابل دادگاه مردم ایران بعد از سرنگونی این رژیم. این سرنوشت رژیم است. این رژیم خود را به قتل‌عام سال۸۸ گره زده و ما بر این باوریم که این بزرگترین نبرد بین مقاومت ایران و این رژیم است و سرنوشت این رژیم مرتبط با این قتل‌عام است لذا بر این باوریم که دقیقاً به همین دلیل ابراهیم رئیسی را برای ریاست‌جمهوری رژیمش آورده. به این معنا که این رژیم نیز این روش را انتخاب کرده و ما نیز به مسیرمان ادامه خواهیم داد تا خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی و اژه‌ای و سایر مقامات بلندپایه این رژیم را به دست دادگاههای عادلانه بسپاریم
    2 Comments

  • سلام لطفا- توییتر- تلگرام. و ارتباط مستقیم سیمای آزادی  تلویزیون ملی #ایران ویژه آخرین اخبار را فالو کنید
    https://twitter.com/ertebatm2013  
    https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
    https://telegram.me/Ertebat_M
    یوتوبhttps://www.youtube.com/user/ertebatm
    وبلاگhttps://ertebatmostaghim.blogspot.com/#FreeIran2021

۱ نظر:

  1. https://ertebatmostaghim.blogspot.com/2021/08/blog-post_23.html
    #ارتباط_مستقیم گفتگو با سنابرق زاهدی / چرا دژخیم نوری در دادگاه سوئد تحت محاكمه است؟متن و کلیپ//#قتل‌عام۶۷
    #رئیسی_جلاد۶۷
    #ProsecuteRaisiNOW
    https://twitter.com/ertebatm2013
    https://www.youtube.com/watch?v=y6xVXhITE0o

    پاسخحذف