۱۳۹۶ مرداد ۲۸, شنبه

گزارش اسکای نیوز از اکسیون قربانیان قتل‌عام ۶۷ در پاریس

گزارش اسکای نیوز از اکسیون قربانیان قتل‌عام ۶۷ در پاریس

 

 نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 در شهرداری منطقه 1پاریس برگزار شد- تلویزیون اسکای نیوز در گزارشی از این نمایشگاه گفت: «سازماندهندگان این نمایشگاه که از مقاومت ایران هستند می‌گویند که این مناسبتی برای یادآوری آن قتل‌عام است و خواستار حسابرسی از مجریان آن هستند. سی هزار زندانی که رژیم ایران آنها را در واقعه‌یی که به قتل‌عام 1988شناخته می‌شود به‌قتل رساند. معصومه داستان تراژدی که با آن مواجه بوده است را برای ما بازگو می‌کند، رژیم ایران سالها او را زندانی می‌کند و برادر کوچکش احمد را بعد از یک محاکمه فرمایشی، او را اعدام می‌کند و مادرپیر و بیمارش را بارها برای بازجویی برده‌اند.

معصومه رئوف گفت: سالها در زندانهای رژیم ایران زندانی بوده‌ام، برادر کوچکم پنج سال زندانی بود و بعد از قتل‌عامی که 30هزار نفر قربانی شدند اعدام شد و بعد از 29سال که از این قتل‌عام گذشته است هنوز پدرم در گورهای دسته‌جمعی دنبال محل دفن اوست.

اسکای نیوز افزود: معصومه رئوف زندانبان و قاتل برادرش را شناخته و او را نشان می‌دهد که او یکی از شخصیتهای ایرانی است که در آن زمان عضو گروه‌های مرگ بود و هنوز نیز درسمت رهبری در ایران قرار دارد که برجسته‌ترین‌شان علی خامنه‌ای و وزیر فعلی دادگستری است که حسن روحانی چند روز پیش او را تعیین کرده است.

دکتر سنابرق زاهدی رئیس کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت: کمیته تحقیقات بین‌المللی از شورای حقوق‌بشر در ژنو و هم‌چنین از طریق قطعنامه مشخص مجمع عمومی ملل متحد، دادگاه جنایات بین‌المللی می‌تواند این پرونده را به‌دست بگیرد و آن را بررسی کند

به گزارش اسکای نیوز مقامات فرانسوی حمایت خود را از خواسته‌های اپوزیسیون ایران مبنی بر محاکمه سران رژیم ایران و مسئولان اعدام مخالفان سیاسی را اعلام کردند. آنها بر ضرورت تلاش و تحرک فوری بین‌المللی بدین منظور تأکید کردند.

جان فرانسوا لوگاریبه شهردار منطقه یک پاریس گفت: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران برای این کار تلاش می‌کند لذا باید فوراً درباره این کشتار تحقیق کرد به‌خصوص که این رژیم اعدام مخالفان را ادامه می‌دهد.

اسکای نیوز در پایان گفت:‌اپوزیسیون ایران جمع‌آوری اطلاعات کسانی که در گروه‌های مرگ شرکت داشته‌اند و محلهای گورهای دسته‌جمعی که در سراسر کشور پراکنده است را ادامه می‌دهد و پرونده‌های قضایی را به‌منظور یک فعالیت بین‌المللی که بتوان مقامات رژیم ایران را به محاکمه بکشاند آماده می‌کند.

اینها تنها قربانیان کشتارهای رژیم ایران نیستند بلکه این قربانیان سی هزار داستان خانواده‌هایی است که فرزندانشان را از دست دادند و هنوز در آرزوی محقق شدن عدالت به‌سر می‌برند، اپوزیسیون ایران بر این عقیده است که مجازات نشدن مقامهای رژیم ایران به‌معنی این است که آنها کارشان را در ارتکاب کشتار در داخل و خارج از ایران را ادامه می‌دهند.

 

توییتر @ertebatm2013  

یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM

تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین @Ertebatm
جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com
#MEK #MaryamRajavi #Iran #FreeIran

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر