۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

نگاهی به کهکشان اشرف۳از پنجره رسانه‌ها



نگاهی به کهکشان اشرف۳از پنجره رسانه‌ها

اجلاس سالانه مقاومت ایران -اشرف ۳-۲۲تیر
روز شنبه ۲۲تیر ۹۸گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف۳برگزار شد. این گردهمایی به‌دنبال سلسله مراسمی بود که از ۲۵خرداد آغاز شد
تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل (۲۵خرداد ۹۸)
تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن (۳۱خرداد ۹۸)
گردهمایی بین‌المللی در اشرف۳(۸تیر ۹۸)
تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین (۱۵تیر ۹۸)
کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳ـ سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر ۲۰تیر ۱۳۹۸
بزرگداشت نبرد تاریخی مردم ایران برای آزادی - اشرف۳(۲۱تیر ۹۸) برگزار شد.
این مراسم مورد توجه بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفت که تا زمان تنظیم این گزارش حداقل ۱۳۰بازتاب آن دریافت شده است. رسانه‌های انگلیسی زبان، عرب‌زبان، آلمانی و فارسی مهم‌ترین رسانه‌هایی بودند که به این مراسم و خبرهای آن بازتاب دادند. دیکتاتوری حاکم بر تهران نیز نزدیک به ۲۰بار یک خبر یک‌سان آکنده به جعل و تحریف درباره مراسم و مجاهدین خلق را در رسانه‌های خود به‌صورت بخشنامه‌ای منعکس کرد.
در میان رسانه‌های خارجی، اسامی خبرگزاری رویترز انگلیسی، رویترز آلمانی، واشنگتن تایمز، فاکس نیوز، دیلی استاندارد،‌ توئیتر، تلویزیون اورینت، سایت تزاریسم،‌ رسانه‌های آلبانی و عربی (الغد از مصر) و شماری از رسانه‌های عربی دیگر به چشم می‌خورد.
اولین گزارش را سایت آمریکایی تزاریسم ساعت ۱۴و ۱۲دقیقه به وقت محلی منتشر کرد.
تزاریسم تحت عنوان «پخش زنده» نوشت: «مقامات جهان برای گردهمایی ایران آزاد در کمپ اشرف واقع در آلبانی گردهم آمدند».
لازم به یادآوری است که این سایت مراسم اشرف را با پخش زنده مراسم، پوشش داد.
سایت آمریکایی تزاریسم شنبه ۲۲تیر برای دومین روز متوالی گردهمایی‌هایی بزرگ در اشرف را با پخش زنده مراسم پوشش داد.
سایت تزاریسم در دومین گزارش خود که ساعت ۱۵و ۱۰دقیقه روز شنبه ۲۲تیر به وقت محلی مخابره کرد، اعلام نمود: مقاومت ایران، مجاهدین خلق میزبان جلسه سالانه ایران آزاد هستند.

مریم رجوی در گردهمایی سالانه مقاومت اشرف۳- ۲۲تیر
مریم رجوی در گردهمایی سالانه مقاومت اشرف۳- ۲۲تیر
این سایت در سومین گزارش خود از قول یک توئیت رودی جولیانی نوشت:
جولیانی می‌گوید: تام ریج و لویس فری و باب توریسلی موافقند که شورای ملی مقاومت ایران آلترناتیوی بسیار توانمند برای رژیم تروریستی است که ایران را برای ۴۰سال سرکوب کرده است. آنها مدافعان آزادی هستند

توئیت رودی جولیانی
توئیت رودی جولیانی


خبر فوری سایت سون دی نیوز -۷D NEWS
خبر فوری سایت سون دی نیوز -۷D NEWS

سایت سون دی نیوز تحت عنوان «خبر فوری» از اشرف ۳گزارش داد: مریم رجوی می‌گوید: حکومت رژیم ایران منجر به فجایع متعددی شده است
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران(ان.سی.آر.آی) در کنفرانس اپوزیسیون ایران در آلبانی روز شنبه ۱۳ژوئیه گفت: «پیآمد حکومت رژیم ایران طی ۴دهه تنها به فجایع و قتل‌عام‌های بیشمار منجر شده است».
رجوی همچنین افزود «رژیم ایران نه می‌تواند به سوی پیشرفت حرکت کند و نه می‌تواند از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر دست بردارد».

یک توئیت جالب از رودی جولیانی
رودی جولیانی در جریان کنفرانس پیوسته و توسط حساب توئیتری خود نکاتی از متن و حاشیه کنفرانس مطرح می‌کرد. جولیانی در متن کوتاهی که شبیه بخشی از سخنرانی او در کنفرانس بین‌المللی بزرگ اشرف ۳بود، نوشت: «سناتور پیشین جو لیبرمن وجدان سنا به کنفرانس ایران آزاد ۲۰۱۹می‌گوید که حتی به‌عنوان یک دموکرات، او قهرمانی دونالد ترامپ را در ایستادن در برابر رژیم تروریستی ایران تحسین می‌کند».
لازم به یادآوری است که سناتور جو لیبرمن دموکرات کهنه‌کار در سخنرانی خود در همین کنفرانس گفت به‌رغم تمامی اختلاف‌نظرهایی که با رئیس‌جمهور کشورش دارد، اما ایستادگی او در برابر رژیم تروریستی حاکم بر ایران را تحسین کرده و این ایستادگی او را عملی قهرمانانه می‌داند.
در اشرف ۳دموکرات و جمهوریخواه با یکدیگر به وحدت می‌رسند.
در حرکتی مشابه، دو چهره برجسته آلبانی که این روزها در رقابتی سنگین و پرتنش با یکدیگر درگیر هستند (وزیر پاندلی مایکو از حزب حاکم سوسیالیست و فاتمیر مدیو وزیر دفاع پیشین از حزب دمکرات) نیز درست مانند همکاران آمریکایی خود در اشرف۳وحدت پیدا می‌کنند: حمایت از مقاومت ایران. وحدت نظری که این روزها در آلبانی یک پدیده خارق‌العاده است.
شاید این تقدیر نه، بلکه یک امر قانونمند باشد که در دنیایی که فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران مطلقاً نماینده افتراق و جدایی، تشت و دشمنی است، اپوزیسیون آنها (مجاهدین و شورای ملی مقاومت) نقطه وحدت و دوستی برای آزادی باشند.

توئیت روری جولیانی
توئیت روری جولیانی
.
خبرنگار واشنگتن تایمز در ایتالیا که برای «یواس ای تودی»، خبرگزاری «شین‌هوآ» و شبکه «ای آر ای» هم خبر و گزارش تهیه می‌کند، در توئیتی مشاهدات خود از کنفرانس بین‌المللی اشرف ۳را پیشاپیش روی حساب توئیتری خود به اشتراک گذاشت.
او در یکی از توئیت‌های خود در همین روز نوشت: «جمعیتی منضبط در استقبال از مریم رجوی شعار «ایران مریم رجوی» سر می‌دهند»
او ضمن ارسال لینک اولین گزارش خود در این زمینه نوشت: «گروه اصلی مخالف اصلی ایرانی روز شنبه (۲۲تیر۹۸) با شرکت خبرنگاران، حامیان و بیش از ۳۰۰شخصیت بین‌المللی، درهای خانه جدیدش را به جهان باز می‌کند».
او در توئیت بعدی‌اش نوشت: «استقبال از مریم رجوی رهبر ام.ئی.کی در اشرف۳: جمعیتی با انضباط پرچمها را تکان می‌دهند و شعار ایران!مریم!آزادی! سر می‌دهند».
خبرنگار واشنگتن تایمز و شین‌هوآ توئیت‌هایش را با دو عکس سمبلیک و پر معنی که یادآور عبور پیروزمند مجاهدین از معرکه مرگبار (لیبرتی ـ عراق، مکانی که پیوسته زیر موشک‌باران پاسداران خامنه‌ای بود ـ) به وضعیت جدید است یعنی اشرف ۳، تزیین کرده بود.

- اجلاس سالانه مقاومت ایران - اشرف ۳-۲۲تیر
اجلاس سالانه مقاومت ایران - اشرف ۳-۲۲تیر

خبرنگار واشنگتن تایمز و شین‌هوآ - تصویر قرارگاه لیبرتی
خبرنگار واشنگتن تایمز و شین‌هوآ - تصویر قرارگاه لیبرتی



یکی از نمود‌های خبری کنفرانس بین‌المللی اشرف۳در روز ۲۲تیر ۹۸، که توجه بسیاری را به خود جلب کرد،‌ توئیت‌های رودی جولیانی در خلال کنفرانس بود که از ابتدای کنفرانس آغاز شد و در خلال کنفرانس هم‌چنان ادامه داشت.
جولیانی در توئیتی نوشت: «مریم رجوی از حمایتی جهانی و از جمله احزاب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره آمریکا برخوردار است».

زمان تعقیب (محاکمه) خامنه‌ای، روحانی و همکارانشان فرا رسیده است.
رودی جولیانی در توئیتی که در جریان کنفرانس بین‌المللی اشرف۳روی حساب توئیتری خود گذاشت گفت: «زمان برای تعقیب خامنه‌ای، روحانی و همه اعوان و انصار به‌خاطر جنایات علیه بشریت فرا رسیده است»
جولیانی همچنین به شرکای تجاری آخوندها تاخت و گفت: «من رهبران دولتهایی را متهم می‌کنم که معاملات با این رژیم ترور را مجاز کرده‌اند، رژیمی که از قتل‌عام و ترور حمایت می‌کند. زمان برای تعقیب خامنه‌ای، روحانی و همه اعوان و انصار به‌خاطر جنایات علیه بشریت فرا رسیده است».

توئیت رودی جولیانی
توئیت رودی جولیانی

تلویزیون اسکای نیوز ساعت ۱۷و ۳۰دقیقه روز شنبه ۲۲تیر ۹۸ضمن ارسال خبر برگزاری کنفرانس بین‌المللی اشرف ۳و با اشاره به موزه جنایت‌های دیکتاتوری حاکم بر ایران که در اشرف برپا شد، یک مصاحبه با مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت نیز ترتیب داد که بخش‌هایی از آن را اینجا می‌توانید بخوانید.
اسکای نیوز ابتدا نوشت: «اپوزیسیون ایران گردهمای خود در تیرانا پایتخت آلبانی را با شرکت هزاران نفر از اعضای مجاهدین خلق و با حضور دهها شخصیت سیاسی خارجی و عربی ادامه می‌دهد. در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از تجاوزات رژیم ایران تشکیل شده است».

سایت تزاریسم طی دو روز اخیر اقدام به پخش زنده کنفرانس بین‌المللی اشرف ۳کرده و چند گزارش مستقل نیز از این کنفرانس مخابره کرده است.
این سایت در جدیدترین گزارش خود از کنفرانس بین‌المللی اشرف۳نوشت: «وزرای آلبانی علناً از ام.یی.کی علیه ترفند ایران حمایت می‌کنند».
سایت آمریکایی تزاریسم نوشت: «مقامات آلبانی حمایت از مجاهدین خلق ایران گروه اصلی مقاومت ایران را تأیید کردند که در این کشور کوچک بالکان مورد پذیرش قرا گرفتند. در گردهمایی ایران آزاد در کمپ اشرف ۳در ۲۰۱۹درخارج تیرانا این اجلاس با حضور شخصیتهایی از سراسر جهان برگزار می‌شود.
پاندولی مایکو وزیر پناهندگان دولت آلبانی گفت« ما از مردم استقبال می‌کنیم هم‌چنان که از یهودیان در جنگ دوم جهانی استقبال کردیم ما از مجاهدین استقبال می‌کنیم».
« ما اختلافات سیاسی داخلی خود را در آلبانی داریم اما در موضوع حفاظت از مجاهدین در آلبانی متحدیم».
فاتمیر مدیو رئیس حزب جمهوریخواه آلبانی گفت« ما ترجیح می‌دهیم ما را به‌عنوان کسانی که برای آزادی با شما جنگیده‌اند، به‌خاطر بیاورند تا کسانی که فقط نظاره‌گر تروریسم بودند و کاری نکردند!»‌.
دولت آلبانی سفیر ایران را در ماه دسامبر سال پیش به‌علت تلاشهای تروریستی (رژیم) ایران علیه‌ام.یی.کی اخراج کرد.
در این کنفرانس همچنین نخست‌وزیر پیشین آلبانی سالی بریشا که نقش پیشتاز در ورود مجاهدین خلق به آلبانی ایفا کرد، شرکت داشت و سخنانی در حمایت از آزادی مردم ایران و مقاومتشان ایراد کرد.
فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران که از ابتدای برگزاری این کنفرانس تلاش داشت موج بلند خبرهای آن را با سکوت خبری از سر بگذراند سرانجام در ساعت ۱۹۰۰شنبه ۲۲تیر از زبان خبرگزاری پاسداران موسوم به «فارس» گزیدگی خود از کنفرانس بین‌المللی اشرف۳و حضور و حمایت صدها شخصیت برجسته سیاسی در آن کنفرانس را بارز کرد.
خامنه‌ای و دستگاه تبلیغاتی‌اش در یک واکنش زنجیره‌یی و با ارسال یک متن بخشنامه‌ای و کلیشه‌ای که به‌صورت یکسان در رسانه‌های باندهای مختلفش منتشر می‌شد، طبق معمول به لجن‌پراکنی برضد مردم و مقاومتشان برخاست. سایت حکومتی الف از روی دست سایت پاسداران نوشت: تعریف و تمجید وکیل شخصی ترامپ از تروریست‌های (مجاهدین)!؟
این سایت حکومتی نوشت:
«وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر با تمجید از (مجاهدین) ‌آنها را گروهی آزادیخواه توصیف کرد.
این سایت حکومتی که مطالب خود را از روی تارنمای خبرگزاری پاسداران موسوم به «فارس» کپی کرده بود، با فغان و جگرسوختگی از نیم‌سوز شدن سیاست مماشات نوشت:
«آمریکا تا سال ۲۰۱۲نام گروه تروریستی (مجاهدین) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود».
اتهامی که هنگامی که در محاکم قضایی آمریکا و اروپا به چالش کشیده شد حتی یک برگ سند قابل ارائه برای اثبات خود نداشت!
رودی جولیانی شهردار اسبق نیویورک و دادستان سابق که در کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳شرکت داشت، در سراسر ساعاتی که کنفرانس جریان داشت با فعالیت بالایی در توئیتر، پیام‌هایی منتشر کرد که یکی پس از دیگری جلب‌توجه می‌کردند. جولیانی در توئیتی با استناد به بخشی از سخنان قاضی لوئیس فری مدیر پیشین اف.بی.آی، پیگرد قانونی سرکردگان دیکتاتوری حاکم بر ایران را مطرح کرد.
جولیانی نوشت: «‌قاضی لوئیس فری مدیر پیشین اف.بی.آی پیگرد قانونی قتلها توسط رهبران رژیم تروریستی ایران را مطرح می‌کند».
لازم به یادآوری است قاضی لوئیس فری در یکی از گردهمایی‌های مقاومت ایران در سال‌های پیش افشاگر یک مورد از مماشات‌گریهای دولت وقت آمریکا در لاپوشانی یک جنایت تروریستی پاسداران خامنه‌ای شد.
قاضی لوئیس فری در جریان پیگیریهای عملیات تروریستی پاسداران در «خوبر» عربستان اسناد و عاملان اجرایی آن حرکت تروریستی را سرجمع کرده و در به دفتر کاخ سفید تحویل داد، او و مأمورانش آماده به محاکمه کشاندن تروریستها و آمران آنها بودند اما دفتر کاخ سفید پرونده را مسکوت گذاشت!
قاضی لوئیس فری در کنفرانس اشرف۳در سخنانی که ایراد کرد ابراز امیدواری کرد جنایتکاران حاکم در تهران در دادگاهی صالحه محاکمه شوند.

سایت حکومتی تابناک متعلق به پاسدار محسن رضایی سرکرده بریده پاسداران در ساعت ۲۰۰۰روز شنبه ۲۲تیر خود را به دیگر رسانه‌های حکومتی رساند و متن بخشنامه شده و یکسان وزارت اطلاعات و بیت‌خامنه‌ای در لجن‌پراکنی برضد مجاهدین و کنفرانس بین‌المللی اشرف۳را منتشر کرد.
آنچه که در سایت حکومتی تابناک منتشر شد، عینا و بدون یک کلمه کم یا زیاد همان متنی است که خبرگزاری پاسداران موسوم به فارس و سایت کلمه و... منتشر کرده‌اند.
حرکتی که نشان‌دهنده این واقعیت است که:
رسانه‌های حکومتی دیکتاتور حتی در لجن پراکنی برضد مجاهدین هم دست باز در نشر آزاد طعن و لعن‌ دشمن خود ندارند!
نمونه‌ای حیرت‌انگیز از کار کردهای دیکتاتوری و فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران!

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۲تیر ساعت ۲۰به وقت محلی با ارسال ۱۸عکس از کنفرانس بین‌المللی اشرف۳گردهمایی بزرگ و سالانه مقاومت ایران را با مشترکاًنش در سراسر جهان به اشتراک گذاشت و آبشاری از تصاویر کنفرانس و اشرفی‌ها و میهمانانشان را روی آنتن‌ها فرستاد.

خبرگزاری رویترز - عکس از مراسم
خبرگزاری رویترز - عکس از مراسم

پس از رویترز وایر آلمانی، خبرگزاری رویترز (وایر انگلیسی)‌ نیز با ارسال عکس از مریم رجوی هنگام سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳خبر این کنفرانس را به جهان مخابره کرد و نوشت: «مریم رجوی روز شنبه در مراسمی در اشرف ۳در مانز آلبانی سخنرانی کرد»
رویترز زیر عکسی که ارسال کرده بود نوشت: «مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در مراسمی در کمپ اشرف ۳با تکان دادن دست ابراز احساسات می‌کند»


مریم رجوی - گردهمایی سالانه مقاومت اشرف۳- ۲۲تیر
مریم رجوی - گردهمایی سالانه مقاومت اشرف۳- ۲۲تیر



     تفسیر سیاسی واخبار #‌ایران  در شبکه ارتباط مستقیم
فیسبوک
توییتر
یوتوب

۱ نظر:

  1. https://ertebatmostaghim.blogspot.com/2019/07/blog-post_97.html
    نگاهی به کهکشان اشرف۳از پنجره رسانه‌ها
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية #‌ایران

    پاسخحذف