۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

پیام مریم رجوی به جلسه به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان بریتانیا

پیام مریم رجوی به جلسه به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان بریتانیا 

 

بارونس بوترید بزرگوار!
خانم‌ها و آقایان، اعضای محترم پارلمان!
از این که به‌مناسبت روز جهانی زن وضعیت زنان ایران را مورد توجه قرار داده‌اید، از شما صمیمانه تشکر می‌کنم.

امروز اگرچه جنگ‌افروزی آخوندهای حاکم بر ایران در خاورمیانه و برنامه‌های اتمی و موشکی آن‌ها توجهات زیادی را جلب کرده، اما مهمترین واقعیت در ایران، یک بحران عمیق سیاسی و اجتماعی، یک جامعه آماده تغییر و یک جنبش سازمان‌یافته است که در آن زنان نقش محوری دارند.
تحت حکومت آخوندی، زنان به‌طور سیستماتیک سركوب مي‌شوند. به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰۰ زن به دليل عدم رعايت حجاب اجباري دستگير مي‌شوند. بر اساس قانون، زنان بايد باید تابع همسرشان باشند، از حق طلاق محروم‌اند و اگر جدا شوند حق سرپرستی کودک خود را ندارند. در قوانین جزایی حقوق زنان نصف حقوق مردان است، نرخ مشارکت زنان در بازار کار، فقط 14 درصد است.
خامنه‌ای، در شهریور ماه امسال دربیانیه‌یی اعلام کرد که نقش زنان مادری و خانه‌داری است و نقش مردان پدری و اقتصادی است. وی هم‌چنین خواستار تقویت سیاست‌های دولتی برای افزایش فرزندآوری مادران شد.
در واقع آخوندها با سرکوب زنان، کل جامعه را به‌بند کشیده‌اند. اما از طرف دیگر زنان ایران از جایگاه عمده‌یی در مقاومت علیه استبداد مذهبی برخوردارند. ده‌ها هزار زن در نبرد عليه ديكتاتوري مذهبي شکنجه و اعدام شدند. امروز زنان عمده مواضع کلیدی در جنبش مقاومت را به‌عهده گرفته‌اند. زنان بیش از 50 درصد اعضاي شوراي ملي مقاومت ايران را تشکیل می‌دهند. همزمان پایداری اعضای مقاومت در اشرف و لیبرتی به‌مدت 14 سال توسط زنان رهبری ‌شد. در واقع زنان نیروی تغییر در ایران محسوب می‌شوند.
به‌همین دلیل آخوندها، سال به‌سال بر حجم قوانین خود برای محدود ساختن زنان اضافه می‌کنند. دولت حسن روحانی که مدعی میانه‌روی است، جرأت نزدیک شدن به‌کم‌ترین رفرمی در قوانین رژیم را ندارد. در دوران او ده‌ها زن اعدام شده‌اند.
در برابر این وضعیت ما برای برابری زنان با مردان به‌پاخاسته‌ایم. برابری در عرصة‌ حقوقی و قضایی، برابری در خانواده، برابری در فرصت‌های اقتصادی و مشارکت فعال و برابر در رهبری سیاسی. ما برای آزادی و حق انتخاب آزادانه زنان در رابطه با پوشش،‌ ازدواج و حق طلاق برخاسته‌ایم.
متأسفانه دولت‌های غرب نسبت به‌سرکوب زنان ایران سکوت می‌کنند. آن‌ها زنان ایران را که با پدرخوانده بنیادگرایی اسلامی می‌جنگند، تنها گذاشته‌اند.
دیدار از ايران تحت حاكميت آخوندها و سکوت در برابر نقض حقوق بشر و اعدامهاي دستجمعي و نقض سيستماتيك حقوق زنان، مشروع كردن نقض حقوق بشر در ایران است.
دولت‌های غرب نباید بر این حقیقت چشم ببندند که حمایت فعال این رژیم از بنیادگرایی بوده که به لحاظ ایدئولوژیک و سیاسی راه سر برآوردن داعش را هموار کرده است.
از وقتی رژیم آخوندها قدرت را در ایران به دست گرفت، مجازاتهای وحشیانه و غیرانسانی بیشتری هم چون سنگسار به شکل قانون در آمد.
دولت‌های غرب نباید چشم خود را بر این واقعیت ببندند که این حاکمیت ملاها در تهران بود که به سیاستهای غیرانسانی و زن ستیزانه در برخی کشورهای منطقه کمک‌رسانی کرد و نباید چشم بپوشند که هم‌اکنون یک لیست طولانی از گروه‌های شبه‌نظامی بنیادگرا در لبنان و عراق و سوریه و یمن مستقیماً از خامنه‌ای دستور می‌گیرند.
من جامعه جهانی به‌ویژه زنان بریتانیا و مجلسین این کشور را به‌حمایت از مبارزه زنان ایران علیه رژیم زن ستیز حاکم فرا می‌خوانم.
با استفاده از این فرصت می‌خواهم از حمایت‌های بی‌دریغ نمایندگان مجلسین بریتانیا به‌ویژه بارونس بوترید و اعضای کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران از مقاومت مردم ایران و بخصوص تلاشهاي آنها براي امنيت وحفاظت خواهران و برادرانم در اشرف و ليبرتي و انتقال آنها به اروپا به طور خاص سپاسگزاری کنم.
از همه شما متشکرم.

دوستان با شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم همراه شوید و مطالب آنرا به اشتراک بگذارید   
کانال تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
ادمین تلگرام   ErtebatM@

توییتر   @ertebatm2013

یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M

۵ نظر:

  1. دوستان با شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم همراه شوید و مطالب آنرا به اشتراک بگذارید
    کانال تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
    ادمین تلگرام ErtebatM@
    فيسبوك Ertebat-Mostaghim
    توییتر @ertebatm2013
    یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M
    وبلاگ http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/
    جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com

    پاسخحذف
  2. ارتباط مستقيم.سيماي آزادي تلویزیون ملی #ایران.موضوع: انزواي منطقه اي رژيم آخوندی.پخش: یکشنبه 15اسفند.گفتگو با سنابرق زاهدی.گزارشات و نظرات خود را بر روی شبکه اجتماعی ارتباط مستقیم ارسال کنید.2230 #ايران 2000 اروپا1400 واشينگتن.
    تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
    ادمین تلگرام ErtebatM@
    فيسبوكhttps://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-
    توییتر @ertebatm2013
    یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M
    وبلاگ http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/
    جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com

    پاسخحذف
  3. @NazliTaranehسلام لطفا اين توييتر تبليغ اخبار مقاومت ايران را فالو کنيد تشکر

    پاسخحذف
  4. سلام لطفا اين توييتر تبليغ اخبار مقاومت ايران را فالو کنيد تشکر@aryan_irani94

    پاسخحذف
  5. سلام لطفا اين توييتر تبليغ اخبار مقاومت ايران را فالو کنيد تشکر@sahar_azadi

    پاسخحذف