۱۳۹۵ اسفند ۲۰, جمعه

افشای امپراطوری مالی سپاه پاسداران در کنفرانس واشینگتن




روز چهارشنبه در یک کنفرانس افشاگرانه در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، کتاب ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران معرفی شد و طی آن، نقش سپاه خامنه‌ای در گسترش تروریسم و تشدید دخالتهای رژیم در منطقه و همزمان چنگ‌اندازی سپاه بر اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندها برای تأمین هزینه‌های این فعالیتها تشریح شد.
علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن با معرفی این کتاب از جمله تصریح کرد که خامنه‌ای از سال 2005، تحت پوشش «خصوصی‌سازی»، اقتصاد ایران را غصب کرده و آن‌را به‌سمت سپاه سوق داد.وی افزود: رژیم آخوندی سالانه بین 15 تا 20میلیارد دلار در سوریه خرج می‌کند... سپاه پاسداران، تمامی معیارهای یک سازمان تروریستی خارجی را دارد و لذا باید در لیست سیاه قرار گیرد.در این کنفرانس همچنین طی یک جلسه بحث و گفتگو با حضور شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان آمریکایی، شرکت کنندگان ضمن بررسی نقش سپاه پاسداران به‌عنوان عامل اصلی سرکوب رژیم در داخل و صدور تروریسم به خارج، به لیست‌گذاری آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخوان دادند.در این میز گرد که تحت مدیریت سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا برگزار می‌شد، شرکت کنندگان عبارت بودند از: ویلیام نیتزه از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، اد استافورد از مقامهای پیشین وزارت‌خارجه آمریکا، مایکل پریجنت از مؤسسه هادسون و علیرضا جعفرزاده.روزنامه واشینگتن تایمز یک گزارش جامع از این کنفرانس و معرفی کتاب ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران منتشر کرد.واشینگتن تایمز، 8مارس2017: کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران ”روز چهارشنبه توسط بزرگترین گروه مخالف جمهوری اسلامی یعنی شورای ملی مقاومت ایران رونمایی شد.این تحقیق شامل دو قسمت است: قسمت اول، چپاول عظیم پول و شرکتها توسط خامنه‌ای و سپاه پاسداران که صادر‌کننده تروریسم و حافظ حکومت آخوندهاست. این کتاب می‌گوید «دستگاه خامنه‌ای همه چیز را به‌معنای واقعی در خود بلعیده است.» قسمت دوم، هشدار به غرب است. مبنی بر این‌که عواید حاصل از سرمایه‌گذاریهای دوران پسابرجام، و معامله هسته‌یی که توسط دولت اوباما ساخته و پرداخته شد، در بخش خصوصی تزریق نمی‌شود بلکه منابع خامنه‌ای و سپاه پاسداران، که ایالات متحده آنها را بزرگترین حامیان تروریسم در جهان می‌نامد، را افزایش می‌دهد.علیرضا جعفرزاده، معاون رئیس دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن می‌گوید «این کتاب قصد دارد نشان دهد که در پشت داستان بانکهای رسمی و شرکتهای به ظاهر بدون مشکل، شبکه‌یی از مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای و بازوی ایدئولوژیکش یعنی سپاه پاسداران خوابیده است.» خامنه‌ای مستغلات و امپراطوری شرکتهایش، از نفت و گاز گرفته تا نان و مرغ را در ستادهایی به نام کمیته فرمان خمینی سرجمع کرده، که رویترز در سال
۲۰۱۳ تخمین زد که سرمایه‌اش بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار می‌شوند.از سال ۲۰۰۵ خامنه‌ای و سپاه اموال مصادره شده را به «تعاونی»‌هایی منتقل کردند که چیزی جز شرکتهای دولتی نیستند.تعاونی سپاه به شکل بنیادی است که کارخانه‌های اتوموبیل سازی، بنگاه‌های عمرانی و دیگر منابع را کنترل می‌کند. سپاه پاسداران همچنین سرمایه گذاری در بخش املاک را نیز از طریق شبه‌نظامیان بسیج به کنترل خود درآورده است.واشینگتن تایمز می‌افزاید:در حقیقت، این کتاب می‌گوید «کنترل کمرشکن رژیم بر کل سیستم اقتصادی و رشد محیرالعقول قاعده‌ها و مقررات بسیار مخرب و مسدود کننده، جایی برای رقابت بازار آزاد در ایران باقی نمی‌گذارد.مخالفان می‌گویند برجام رژیم ایران را جری‌تر کرده است سرکوب و بدار آویختن چهره‌های اپوزیسیون افزایش یافته‌اند. و ماجراجویی‌های این رژیم توسعه یافته است. ارتشی ۱۰۰ هزار نفری از شبه‌نظامیان شیعی در عراق ساخته است که برای همسو نگه‌داشتن حکومت عراق با اولویتهای حکومت ایران از آن استفاده شود. رژیم ایران تمام قد وارد صحنه سوریه شد. مجاهدین مسئولیت بسیاری از جنایات در شهر ویران حلب و اطراف آن را با سپاه قدس می‌داند.واشینگتن تایمز در ادامه می‌افزاید:یکی از اولویتهای خامنه‌ای در خرج کردن این منابع عظیم مالی، در زمینه موشک‌های بالستیک است که برخی از آنها قادر به حمل کلاهک هسته‌یی هستند. کتاب تخمین می‌زند که رژیم ایران ۱۱ میلیارد دلار فقط روی موشکهای بالستیک قاره‌پیما بر اساس توافقی در سال ۲۰۰۹ با کشور کره شمالی هزینه کرده است.مخارج نظامی از ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است.رژیم ایران همچنین سالانه ۳.۴ میلیارد دلار برای امنیت داخلی، و ۱.۴ میلیارد دلار برای صدور تروریسم خرج می‌کند.کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران ”تخمین می‌زند که رژیم ایران تقریباً سالانه ۱۰۰ میلیون دلار بابت حقوق مزدورانی که تحت نظارت سپاه قدس به سوریه اعزام می‌کند پرداخت کرده است. مخالفان می‌گویند که نتیجه همه اینها می‌شود ”یک اقتصاد اختصاص داده شده به تروریسم، سرکوب و جنگ‌طلبی“.
ادمین تلگرام   ErtebatM@

توییتر   @ertebatm2013

یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر