۱۳۹۶ فروردین ۹, چهارشنبه

تأکید سران کشورهای عربی بر لزوم مبارزه با تروریسم و احترام رژیم ایران به حاکمیت کشورهای منطقه

تأکید سران کشورهای عربی بر لزوم مبارزه با تروریسم و احترام رژیم ایران به حاکمیت کشورهای منطقه

 بیست و هشتمین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب، چهارشنبه 9فروردین در کرانه دریای مرده در اردن آغاز به کار کرد. به گزارش العربیه. ، ملک عبدالله ثانی پادشاه اردن، ریاست نشست 28 را پس از سخنرانی محمد ولد عبدالعزیز رئیس‌جمهور موریتانی و رئیس دوره بیست‌ و هفتم، برعهده گرفت. پیش از رئیس جمهوری موریتانی، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب سخنرانی کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، در سخنرانی خود، بر ضرورت یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران یمن تأکید کرد.

ملک سلمان بر وحدت ارضی یمن و تحقق ثبات در این کشور تأکید کرد و گفت که راه‌حل بحران یمن باید بر پایه ابتکارعمل خلیج‌فارس و نتایج گفتگوی ملی در این کشور، استوار باشد.

درباره بحران سوریه، ملک سلمان گفت که مردم سوریه در معرض کشتار قرار می‌گیرند و باید به راه‌حلی سیاسی برای این بحران دست یافت.

او تأکید کرد: «خطرناک‌ترین چیزی که امت عربی با آن مواجه است، تروریسم و تندروی است».

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت هم در سخنرانی خود با اشاره به این‌که کشورهای عربی با چالشهای بزرگی مواجهند گفت که این چالشها، پایبندی به سیاست عربی مشترک را ضروری می‌کند.
او خاطرنشان کرد که حل بحران سوریه با دلیل تعارض منافع، با مانع مواجه است.

امیر کویت از رژیم ایران خواست به حاکمیت کشورها و پایه‌های حسن هم‌جواری احترام بگذارد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود، از چالشهای بزرگی سخن گفت که منطقه با آن روبه‌رو است و وحدت کشورهای اسلامی و سرزمین‌هایشان را تهدید می‌کند.

او گفت که مردم در انتظار موضع رهبران عرب هستند که وحدت صف عربی را بازگرداند و با قاطعیت در برابر خطرها بایستند. او بر ضرورت استحکام امنیت ملی عربی تأکید کرد.
السیسی خاطرنشان کرد چالشهای کنونی امروز گسترش تروریسم و تضعیف نظامهای ملی است.
رئیس جمهوری مصر یادآورشد که رشد تروریسم، به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده که بر کشورهای ملی‌گرا و سازمانهای آن، تاثیر می‌گذارد.
او افزود: «ما باید در دو مسیر فعالیت کنیم: یکی مبارزه با تروریسم و یکی تلاش فراوان برای حل و فصل بحرانهای منطقه از راه تقویت سازمانهای ملی».

السیسی گفت که مردم سوریه در سایه انتشار تروریسم و دخالت‌های بی‌سابقه خارجی، با بزرگترین بحران منطقه روبه‌رو هستند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هم در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست سران عرب در اردن گفت که همبستگی عربی، عامل اصلی تحقق اهداف عربی است.

دوستان با شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم همراه شوید
ادمین تلگرام   ErtebatM@

توییتر   @ertebatm2013

یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M

۱ نظر:

  1. تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M ادمین تلگرام ErtebatM@ فيسبوك https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim- توییتر @ertebatm2013 یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M وبلاگ http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/ جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com

    پاسخحذف