۱۳۹۶ آبان ۱۱, پنجشنبه

اعتراف سردمداران رژیم به تسلط سپاه بر تار و پود اقتصاد و وحشت آنها از لیست‌گذاری آن


کابوس تاثیرات لیست‌گذاری سپاه پاسداران و اجرایی شدن تحریمهای جدید آمریکا معروف به کاتسا سراپای نظام ولایت فقیهرا به لرزه در آورده به‌نحوی که مقامات و رسانه‌های رژیم نمی‌توانند این وحشت را پنهان کنند.

آخوند صادق لاریجانی، رئیس قضاییه رژیم در این باره گفت: اجرای «قانون کاتسا» به‌معنای تحریم نیروی مسلح رسمی (نظام) است و می‌توانند به بهانه همکاری دولت با سپاه حتی دولت را تحریم کنند (وطن امروز -۹آبان).

پاسدار-سرلشگر جعفری در روز ۹ آبان با جدی شدن تحریمها در یک عقب‌نشینی آشکار گفت: «برد موشکهای‌ ما طبق سیاستهایی که رهبری تعیین کردند دو هزار کیلومتر است... این میزان فعلاً کفایت می‌کند». این در حالیست که او در روز ۲۶مهر (۱۸اکتبر) گفته بود «نفوذ منطقه‌یی و اقتدار توان موشکی... با شتاب بیشتر، بدون وقفه ارتقاء و تداوم خواهد یافت». پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای نیز در کیهان گفته بود «مؤثرترین واکنش ما می‌تواند و باید، رونمایی از موشکهای بالستیک قاره‌پیمایی باشد که پاشنه آشیل آمریکاست».

در یک تحول دیگر در روز ۱۰آبان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی اذعان کرد که این رژیم و سپاه پاسداران در همه سوریه حضور دارد.

پاسدار-سرتیپ غلامرضا جلالی، رئیس «سازمان پدافند غیرعامل» رژیم اجرای تحریم کاتسا را «یک تهدید بسیار خطرناک» برای رژیم خواند و اعتراف کرد که سپاه بر تار و پود اقتصاد ایران مسلط است. وی گفت: «این دیگر تحریم سپاه نیست. این تحریم همین‌طور ما را به داخل خود می‌کشد و اقتصاد ایران به‌صورت کلی تحریم خواهد شد». وی افزود: «هر کسی که با سپاه کار بکند تحریم می‌شود... قرارگاه خاتم در کشور ما خیلی پروژه انجام می‌دهد مثل سد و نیروگاه و پالایشگاه... هر کسی با قرارگاه خاتم کار کند آنها هم می‌روند در لیست تحریم. یعنی مثلاً پنج هزار شرکت دارند با قرارگاه خاتم سپاه کار می‌کنند پنج هزار تا شرکت مورد تحریم واقع می‌شوند... ما می‌مانیم سر یک دو راهی که یا سپاه بایستی داخل کشور تحریم داخلی بشود موشکی، وزارت دفاع، نهادهای انقلابی دیگه تحریم بشوند یعنی ما خودمان به دست خودمان تحریم کنیم و نگذاریم توسعه پیدا کنند یا هر کس با اینها کار کند تحریم می‌شود... وزارت نیرو به پادگانهای سپاه برق می‌دهد و آب می‌دهد، وزارت نیرو تحریم می‌شود. بعد سپاه می‌خواهد قبض اش را پرداخت کند به بانک. بانک باید تحریم بشود. بنابراین این یک تحریم بسیار خطرناک اقتصادی است... این تحریم همین‌طور ما را به داخل خودش می‌کشد... شرکتهای خصوصی. افراد بانکها به نوعی تحریم خواهند شد. خیلی تحریم خطرناکی است، هم اولیه و هم ثانویه‌اش به‌صورت سیاه چاله‌یی می‌چرخد و هی حجمش را زیاد می‌کند» (تلویزیون حکومتی شبکه دو-۸آبان).

«سازمان پدافند غیرعامل» از هفت سال پیش به‌خاطر ساخت تأسیسات اتمی از جمله سایت غنی‌سازی اورانیوم فردو در لیست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار دارد.

روزنامه کیهان وابسته به باند خامنه‌ای نیز در روز ۹آبان در همین باره نوشت:‌ «قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، تبعات اقتصادی فراوانی برای نظام در پی دارد... . قسمت خطرناک و نگران‌کننده این است که افراد و نهادهایی که دارای ارتباط کاری با سپاه هستند، باید تحریم شوند. وضعیت وقتی بغرنج‌تر می‌شود که وقتی یک فرد یا نهاد ایرانی در لیست تحریمی قرار می‌گیرد هیچ بانک خارجی همکاری نخواهد کرد و همین شبکه بسیار شکننده ی که بعد از برجام شکل گرفته است، به‌شدت متزلزل خواهد شد... با توجه به آن که سپاه یک نهاد رسمی و دارای روابط نظام‌مند با ساختارهای دولتی و غیردولتی است، سبب می‌شود تا بخش زیادی از حاکمیت اعم از دولت یا سایر قوا و نهادها به درون لیست تحریمی بروند... .. حتی قابل تصور است که بانک مرکزی دوباره به لیست تحریم بازگردد... . وقتی «چند هزار فرد و نهاد ایرانی وارد این لیست تحریمی‌ شوند. طبیعی است که در آن زمان هیچ بانکی ولو کوچک حاضر به همکاری با نظام نشوند (کیهان وابسته به باند خامنه ای- ۹آبان ۹۶).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰آبان ۱۳۹۶ (اول نوامبر ۲۰۱۱)
برنامه همیاری22 همزمان از شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم بصورت زنده پخش میشود به این لینکها بپیوندید
 فیسبوکhttps://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/  ..
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/. 

۱ نظر:

  1. برنامه همیاری22 همزمان از شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم بصورت زنده پخش میشود به این لینکها بپیوندید
    فیسبوکhttps://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/ ..
    توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
    تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
    وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/.

    پاسخحذف