۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

اطلاعیه:‌ اولویت آخوندها لاپوشانی ابعاد فاجعه و جلوگیری از اعتراضهای مردمی در مناطق زلزله‌زده


ایران:‌ اولویت آخوندها لاپوشانی ابعاد فاجعه و جلوگیری از اعتراضهای مردمی در مناطق زلزله‌زده
رژیم آخوندی و سردمداران جنایتکارش بی‌اعتنا به درد جانکاه مردم داغدیده و بی‌خانمان، در صدد هستند از یک سو ابعاد فاجعه را لاپوشانی کنند و از سوی دیگر با تدابیر سرکوبگرانه از شکل‌گیری اعتراضات اجتماعی و بروز خشم و انزجار مردم جلوگیری کنند. خامنه‌ای بلافاصله بعد از وقوع زلزله محمدعلی جعفری سرکرده پاسداران و پاسدار علی فضلی جانشین سرکرده بسیج را روانه مناطق زلزله‌زده کرد. سپاه پاسداران و نیروهای سرکوبگر به جای ارسال کاروانهای کمک و اعزام نیروهای کمکی ستونی از خودروهای یگانهای ضدشورش و موتورهای پاسداران را به منطقه اعزام کردند. چیزی که خشم و انزجار عمومی را برانگیخت. به گزارش شهود عینی پاسداران هیچ نقشی در کمک‌رسانی به مردم ندارند و تنها مأموریتشان جلوگیری از اعتراضات مردمی است.

این لاپوشانی از خلال تناقض گوییهای ارگانهای مختلف رژیم به خوبی روشن می‌شود. در حالی‌که کارگزاران رژیم از ویران شدن ۶۰تا ۱۰۰درصد بسیاری از شهرها و روستاهای منطقه (تسنیم-۲۳آبان) و تخریب صد درصدی ۱۲هزار واحد مسکونی خبر می‌دهند منابع حکومتی تعداد کشته شدگان را ۵۳۰تن ذکر می‌کنند که تناسبی با ابعاد خرابیها ندارد. گزارشهای مردمی از شهرها و روستاهای منطقه روشن می‌سازد که شمار کشته شدگان به مراتب بیشتر است.

روزنامه حکومتی جامعه فردا با اشاره به ابعاد فاجعه نوشت: «خط اول دستورالعملهای دستگاههای روابط عمومی کاهش درجه بحران در اطلاع‌رسانی» است، «ما در پنهان کردن نتیجه خشم طبیعت نیز به همان روشی عمل می‌کنیم که در منحرف کردن افکار عمومی از نارسایی‌های سیاسی». بنا بر رسانه‌های خبری رژیم «بیشتر روستاهای ثلاث باباجانی ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند، در روستای ۳۵خانواری ۱۸نفر جان‌ باخته‌ و در روستاهای دیگر از ۵۰خانوار، دو خانوار باقی‌ مانده‌اند».

از سوی دیگر در شرایطی که کمکهای حکومتی برای نجات زیر آوار ماندگان ناچیز بوده است، رژیم در دومین روز بعد از زلزله اعلام کرد عملیات نجات پایان یافته است. این در حالیست که هنوز هم مردم با دست خالی درصدد نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند. تلویزیون رژیم آخوندی به جای فراخوان به کمکهای بیشتر، در وحشت از اعتراضات اجتماعی اعلام می‌کند «وضعیت به‌حالت عادی بازگشته و مسئولان توصیه کردند که مردم به خانه‌هایشان! برگردند» و ستاد بحران در کرمانشاه از مردم می‌خواهد «از هرگونه ازدحام و تجمع خودداری» نمایند. این در حالیست که شهردار ازگله، مرکز زلزله، در روز ۲۳آبان گفت: «کودکان یکساله و دو ساله ازگله دو شب است در سرما می‌خوابند. تاکنون هیچ چادری برای ما نیامده است».

آخوند روحانی که با ۴۰ساعت تأخیر به منطقه زلزله‌زده سفر کرد، اعلام نمود که مردم خودشان باید خانه‌هایشان را با وامهای دولتی بازسازی کنند. پس از جلسه هیأت دولت در روز ۲۴آبان اعلام شد که به کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده ۲۵تا ۳۵میلیون تومان (حدود ۶تا ۸هزار دلار) وام با بهره ۴یا ۵درصد تعلق می‌گیرد. مبلغی که به‌هیچ‌وجه جوابگوی حداقلها هم نیست. البته بخش عمده این مبلغ نیز دستخوش دزدی و سرقت می‌شود و به دست مردم نمی‌رسد. این رفتار ظالمانه در حالیست که همه ساله میلیاردها دلار از اموال مردم ایران صرف جنگ‌افروزی در منطقه و دادن جیره و مواجب به مزدوران غیرایرانی رژیم می‌شود. به‌عنوان نمونه رژیم آخوندی در ازای هر خانه‌یی از افراد حزب‌الشیطان که در لبنان بمباران شده بود ۱۲هزار دلار نقد و بلاعوض بدون هیچ تشریفاتی پرداخت کرد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پس از وقوع زلزله با تأکید بر سوابق تبهکارانه رژیم در اهمال و بی‌مسئولیتی نسبت به جان مردم، از عموم جوانان به‌ویژه در غرب کشور خواست برای کمک به زلزله‌زدگان برخیزند و کمکهای خود را به‌طور مستقیم به مصیبت‌زدگان و مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه برسانند و افزود اکنون زمان همبستگی است و یاری رساندن به مصیبت‌زدگان و نجات آنان یک وظیفه مقدس ملی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴آبان ۱۳۹۶ (۱۵نوامبر ۲۰۱۷)

  
  برای  ‌دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید #MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
ErtebatM یوتوب و گوگل پلاس
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm    

۱ نظر:

  1. http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/11/blog-post_16.html
    ایران:‌ اولویت آخوندها لاپوشانی ابعاد فاجعه و جلوگیری از اعتراضهای مردمی در مناطق زلزله‌زده

    پاسخحذف