۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

کنفرانس در شهرداری ۵پاریس، پیام مریم رجوی.فراخوان تحقیق درباره قتل‌عام 67.متن و کلیپ


کنفرانس در شهرداری منطقه 5پاریس

با حضور شهرداران و منتخبان #فرانسوی
شخصیتهای سیاسی و مدافعان #حقوق‌بشر 
پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت 

فراخوان به تحقیق بین‌المللی درباره #قتل‌عام ۶۷
و محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت درحاکمیت آخوندی
همبستگی با هموطنان #زلزله‌زده در استان #کرمانشاه
پیام #مریم #رجوی درکنفرانس شهرداری پاریس حمایت از جنبش دادخواهی قتل عام۶۷.
 #No2Rouhani   #MEK  #Rajavi  #Iran  #FreeIran   #ایران
روز سه‌شنبه ۷آذر (۲۸نوامبر ۲۰۱۷) کنفرانسی در شهرداری منطقه 5پاریس، در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67و هم‌چنین در همبستگی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه برگزار شد. 

در این کنفرانس، فلورانس برتو-شهردار منطقه 5پاریس، ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس، سیلوی فاسیه-شهردار پیشین لوپن، برنارد کوشنر-وزیرخارجه پیشین فرانسه، راما یاد-وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه، ژان پیر برار-نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه، ویلیام بوردون-وکیل برجسته فرانسوی، اینگرید بتانکور، سید احمد غزالی، طاهر بومدرا و سروناز چیت‌ساز-مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت سخنرانی کردند.
در کنفرانس شهرداری منطقه ۵پاریس که با سخنان سیمین نوری از سوی کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران و خیرمقدم و تشکر از شرکت کنندگان آغاز شد؛ سخنرانان ضمن محکوم‌کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، به تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67و ضرورت محاکمه مسئولان این قتل‌عام بمثابه جنایت علیه بشریت فراخوان دادند. آنان هم‌چنین همبستگی خود را با مردم زلزله‌زده استانهای غرب کشور ابراز کردند و از تلاشهای مقاومت ایران برای کمک‌رسانی به مردم قدردانی کردند. 
در این کنفرانس، هیأتهایی از مادران شهیدان و شاهدان و قربانیان قتل‌عام 67و جنایات ضدبشری رژیم آخوندی مشاهدات خود را از جنایات رژیم برای شرکت کنندگان بازگو کردند. و فیلمهایی از خسارات و ضایعات زلزله در استان کرمانشاه و اعتراضات مردم به بی‌عملی رژیم و ارگانهای حکومتی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان پخش شد. 
در ورودی شهرداری منطقه ۵پاریس که در مجاورت پانتئون، آرامگاه مشاهیر فرانسه، واقع است، نمایشگاهی درگرامیداشت خاطره شهیدان قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67و هم‌چنین نمایشگاهی از تصاویر مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه برپا شد. که مورد بازدید سخنرانان و شرکت کنندگان قرار گرفت.
سیمین نوری
بنام کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران خوشوقتم که به همه شما به‌خاطر شرکت در این کنفرانس خیرمقدم بگویم و از خانم فلورانس برتو شهردار ناحیه 5پاریس، به گرمی تشکر کنم که از این کنفرانس و نمایشگاه قتل‌عام 67استقبال می‌کنند. این نمایشگاه تنها یادآوری یک خاطره از گذشته نیست. بلکه جزیی از مبارزه امروزی برای عدالت و حقوق‌بشر است. چرا که نسل جدیدی که خواستار توضیح و کسب اطلاع در مورد آن می‌شود مورد پیگرد رژیم قرار می‌گیرد. و عاملان این جنایت کماکان به اعدام و سرکوب در ایران ادامه می‌دهند.
این جنایت بحث روز است چرا که امسال گزارش سازمان ملل به آن به‌عنوان یک پرونده ویژه می‌پردازد و دبیرکل سازمان ملل‌متحد برای اولین بار سرکوب فعالان و خانواده‌های قربانیان را که در مورد این جنایت تحقیق می‌کنند را محکوم کرده است. گردهمایی امروز ما با سخنرانیهای شخصیتهای برجسته و گواهی‌های شاهدانی که خواهیم شنید غنی خواهد شد. باز هم تشکر می‌کنم.

فلورانس برتو - شهردار منطقه 5پاریس
با تشکر، 
آقای نخست‌وزیر، خانمها و آقایان وزرا، خانمها و آقایان نماینده مجلس و منتخبین، خانمها و آقایان رؤسای انجمنها (بویژه خانم رئیس کمیته حمایت از حقوق‌بشر و نماینده آن، و رئیس انجمن زنان ایرانی در فرانسه)، و همه خانمها و آقایانی که برای حقوق‌بشر مبارزه می‌کنید.
یک‌سال پیش، دقیقاً در همین تاریخ، ما در سالن موتوآلیته گردهم آمده بودیم. ما در آن سالن در حضور خانم رجوی که دارای شهامتی باورنکردنی است گردهم آمده بودیم. آن گردهمایی هم به دعوت کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران و انجمن زنان ایرانی در فرانسه برگزار شده بود. مایه مباهات و افتخار من است که شما شهرداری ناحیه 5را انتخاب کرده‌اید. برای من این شهرداری قبل از هر چیز، خانه مردم به حساب می‌آید؛ خانه خلقها برای برگزاری گردهماییهایشان. 
برای مردم ایران و برای تمام بشریت، تابستان 1988 (1367) سال سیاهی بود و جنایت فجیعی در آن صورت گرفت که هنوز به اندازه کافی شناخته شده نیست و طی آن هزاران مخالف حکومت ایران اعدام شدند و این بزرگترین موج اعدام زندانیان سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رود. 
مطمئنم که شهامت بازماندگان و خانواده‌های اعدام‌شدگان و کارزار مدافعان حقوق‌بشر در سراسر جهان باعث پیروزی حقیقت بر دروغهایی که تلاش می‌شود به ما تحمیل کنند، خواهد شد. امروز دیگر شک و تردید نسبت به واقعیت این جنایات مجاز نیست. مدارک و گزارشهای غیرقابل انکار فراوانند و من قدردانی می‌کنم از فعالیتهای سازمانهای غیردولتی زیادی که سال پیش از دبیرکل سازمان ملل خواستار تشکیل یک دادگاه بین‌المللی مستقل شدند. این اولین مرحله برای به‌رسمیت شناختن این جنایات به‌عنوان جنایت علیه بشریت می‌باشد. امیدوارم که فعالیتهای شما، فعالیتهای ما نزد سازمانهای بین‌المللی بالاخره محصول خود را بدهد و باعث پیشرفت حقوق‌بشر در ایران و در همه کشورهایی که این فجایع رخ داده‌اند بشود. 
هیچ خلقی نمی‌تواند آرام بگیرد تا وقتی حقایق تاریخش برملا نگردد و مجرمین محاکمه نشوند. من همصدا می‌شوم با خانم گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل که ماه پیش در اعلامیه دلگرم‌کننده‌ای این وقایع را یادآوری کرد. شما این اعلامیه را در نمایشگاهتان به ما یادآوری کردید. وی اهمیت دادخواهی برای خانواده‌های قربانیان کشتار سال 1988را یادآور شد. دادخواهی التیام دادن به زخمهای گذشته است و اولین گام در این روند طولانی وظیفه به‌خاطر سپردن است. ما وظیفه داریم که فراموش نکنیم، چون فراموشی معادل حق دادن به جنایتکاران است.
الی ویزل چه زیبا گفته است که «دژخیم دوبار می‌کشد، بار دوم با فراموشی!».
در این‌جا در قلب محله «کارتیه لاتن»، در مرکز ناحیه‌ای که تبادلات اطلاعات و دانشها در آن صورت می‌گیرد، واژه حقایق تاریخی جایگاه خاص خودش را دارد. از شهامت عظیم شما قدردانی می‌کنم و قدردانی می‌کنم از همه شخصیتهایی که هر روز در جهت برملا شدن حقیقت می‌کوشند. مایه غرور و خوشحالی من است که امروز بعدازظهر پذیرای شما باشم. 

سیلوی فاسیه - شهردار پیشین لوپن
با تشکر از فلورانس. با تشکر از این پذیرایی و از سخنانی که مقدمه این برنامه بود. من مثل همیشه حاضرم. شما دیگر مرتب دارید مرا می‌بینید چون من مصمم هستم که تا آخر از آنها حمایت کنم و امیدوارم که این تلاشها سرانجام نتیجه بدهند. دو سه سال پیش، در شهر کوچکم، شهر لوپن در استان سن-اه-مرن نمایشگاهی برگزار کرده بودم. این نمایشگاه از آن جهت با ارزش بود، چون که هیچ واقعه‌یی ناچیز نیست، و ارتباط برقرار کردن و اطلاع‌رسانی به فرانسویان امر مهمی است، خبرهای چندانی در رابطه با زلزله و همه فجایع و ممانعتها از کمک‌رسانی نشنیدیم. بنابراین برای ما خیلی مهم است که درباره این موضوعات اطلاع‌رسانی بکنیم. اکنون هم این کنفرانس برپا هست و شما دوستان وفادار و همیشه حاضرتان را دارید که در بین ما هستند و تا آخر وفادار باقی خواهیم ماند. بنابراین گوش می‌دهیم به سخنان رئیس‌جمهور (منتخب) شورای ملی مقاومت ایران.

 مرتبط



پیام #مریم #رجوی به جلسه گرامیداشت شهیدان #قتل #عام #زندانیان #سیاسی در سال ۶۷ شهرداری منطقه ۵ پاریس-۷آذر۱۳۹۶

http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/11/blog-post_57.html



توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013 @ertebatm2013.

ErtebatM یوتوب و گوگل پلاس


اینستاگرام https://www.instagram.com/ertebatm

تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm

۳ نظر:

  1. کنفرانس در شهرداری منطقه 5پاریس.با حضور شهرداران ومنتخبان #فرانسوی.شخصیتهای سیاسی و مدافعان #حقوق‌بشر .پیام #مریم #رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت https://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/11/blog-post_30.html?showComment=1512035613004#c2392400730659281629

    پاسخحذف
  2. کنفرانس در شهرداری منطقه 5پاریس.با حضور شهرداران ومنتخبان #فرانسوی.شخصیتهای سیاسی و مدافعان #حقوق‌بشر .پیام #مریم #رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت #قتل #عام67 https://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/11/blog-post_30.html?showComment=1512035613004#c2392400730659281629

    پاسخحذف