۱۳۹۷ فروردین ۴, شنبه

نوروز رمز مقاومت برای آزادی.مگر مي‌توان بهار را از آمدن باز داشت؟




نوروز رمز مقاومت  برای آزادی
مگر مي‌توان  بهار را از آمدن باز داشت؟

حافظ  شاعر بزرگ ايراني  مي‌گويد: « شب تاريك و بيم موج و گردابي چنين هايل،  كجا دانند حال ما سبكباران ساحلها»
 ایران سرزمين فردوسی، حافظ، سعدي، خيام، مولوي، فارابي، ستارخان،  میرزا کوچک خان؛ حنیف نژاد و دكتر مصدق و ... میباشد. سمبل هایی كه  با مقاومت خود در برابر دیکتاتور زمان يكي از كهن‌ترين تمدنهاي جهان را نمايندگي کرده اند.
اما در سالیان حاکمیت ننگین آخوندها بر میهنم چه رفته است ؟  
«گزمگان، شمشير در كبوتران نهادند»، تا توانستند گلها را پرپر كردند. سی هزار گل سرخ را قتل عام کردند.  و بر آن بودند تا هر‌كه را از زندگي و شادابي و اميد نشاني داشت، از ميان ببرند. ولي مگر مي‌توان مانع از دميدن آفتاب، رويش گلها و وزش نسيم گرديد؟  سالهاست که ديكتاتوري آخوندهاي تاريك‌انديش، شب سياه و هولناكي را بر سرزمين باستاني تحميل كرده‌اند.‌ خميني از فرداي حكومتش، زندگي، علم و دانش و فرهنگ و آزادي و شادي و شكوفايي را كشت.  بقول فروغ فرخزاد، شاعر نامدار ايران:
"من از نهايت شب حرف مي‌زنم،
من از نهايت تاريكي و از نهايت شب حرف مي‌زنم
اگر به خانه من آمدي، براي من اي مهربان چراغ بياور
و يك دريچه كه از آن به ازدحام كوچهٌ خوشبخت بنگرم"  

§        غارت اموال و سرمايه‌هاي ملي غيرقابل تصور است
به‌اعتراف حاكمان كنوني، بيش از 80درصد مردم ایران ، زير خط فقر به‌سر مي‌برند. حقيقت اين است كه 93درصد كل ثروت ملي ايران، در دست فقط سه‌درصد  که اساسا سپاه پاسداران و اعوان انصار خامنه ای می باشند متمركز شده است. برپايهٌ اين فقر و غارت گسترده است كه در حكومت آخوندها در زاهدان، دختران هشت، نه‌ساله به‌فحشا كشيده مي‌شوند . در استان خراسان، گاه مردم مجبور به‌فروش دختران نوجوان خود به‌قيمت دوازده هزار تومان ــ‌يعني فقط 25دلار‌ــ مي‌شوند! در كجاي دنيا سراغ داريد كه دختران 12، 13ساله خودسوزي كنند؟    
اعتياد به‌طرز وحشتناكي جوانان را مي‌بلعد و به‌كام مرگ مي‌كشاند. در میهن اشغال شده، فقر و فساد و فحشا و بیکاری و حتی بيماريهايي كه پيشتر ريشه‌كن شده بودند، همراه با حكومت آخوندها بازگشته‌اند. هر‌سال دهها‌هزار كودك ايراني، به‌دليل نبودن امكانات پزشكي مي‌ميرند. اين در حالي است كه بيش از هزاران پزشك برجستهٌ ايراني به‌دليل اختناق و سركوب، جلاي‌وطن كرده‌اند و شمار زيادي از آنها نيز اعدام شده‌اند يا در سياهچالهاي قرون‌وسطايي به‌سر مي‌برند.
در آخرين گزارش گزارشگر ويژهٌ ملل متحد، ابعاد بی سابقه  نقض حقوق‌بشر در ايران  ياد شده است. جوانان آگاه و غیور شرکت کننده قیام ایران, دستگیر و  علیرغم  ادعای وقیحانه رژیم مبنی بر خودکشی آنان همگی زیر شکنجه یا ... به شهادت رسیده اند.  و هزاران بلایای دیگر چرا که دیکتاتوری آخوندی  با زندگي، با انسان و سر‌زندگي و مقاومت و آزادی در ستیز است.

زبان حال مردم داغدار ما در شعر "در اين بن‌بست" شاعر پرآوازه‌ٌ ايران، احمد شاملو، به‌روشني آمده است:
"دهانت را مي‌بويند، مبادا كه گفته‌باشي دوستت دارم.
 دلت را مي‌بويند،
روزگار غريبي است نازنين،
 و عشق را كنار تيرك راهبند، تازيانه مي‌زنند،
عشق را در پستوي خانه نهان بايد كرد…
و تبسم را بر لبها جراحي مي‌كنند و ترانه‌ها را بر دهان،
شوق را در پستوي خانه نهان بايد كرد"

اگرچه نوروز و بهار فرارسيده، ولي نمي‌توان ويران شدن ايران به‌دست آخوندها را فراموش كرد.  ابعاد خرابيها و خسارتها و دزديهاي رژيم غيرقابل تصور است. ميليونها‌‌تن از هموطنان ما، بر اثر 8سال جنگ خانمانسوز خميني يا بر اثر سيل و زلزلهٌ امسال يا سالهاي گذشته، بي‌خانمان و دربه‌درند.   فقر و گراني جان مردم را به‌لب رسانده و تهيه ضروري‌ترين نيازهاي زندگي را براي اغلب مردم ايران ناممكن كرده است. ميليونها خانواده‌ شهري و روستائي نمي‌توانند شيريني و لباس عيد تهيه كنند و نمي‌دانند كه به كودكانشان چه پاسخي بدهند. ايرانيان آزاده‌يي هم كه به ناچار در خارج كشور به‌سر مي‌برند، رنجهاي بيان‌نشده‌يي دارند و  از رنج غربت و در آرزوي رسيدن به خاك و ميهن آزادشدهٌ خود مي‌سوزند…
در نوروز، از اين رنجها نمي‌توان غفلت كرد.  ولي، با مقاومت و با اميد به پيروزي، بايد به جنگ آنها رفت. بايد دردها را به عزم جزم براي سرنگوني رژيمي كه مسبب اصلي آنهاست تبديل كرد. ‌
مگر گلها و سبزه‌هاي بهاري خاك سرد و سياه زمستاني را نمي‌شكافند؟ مگر پرستوها با پيام فروردين بر‌‌نمي‌گردند؟‌ اين فقط قانون طبيعت نيست. در جامعه هم همين طور است.
  اين تنها سطرهایی  از كتاب واقعيات تلخ امروز ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه  است.
اما روي ديگر سكه واقعيت جامعهٌ‌ ما پر از امید و روشنایی است. زیرا ملت و سرزمين ما هرگز تسليم آخوندهاي ضدايراني و بي‌ريشه نشده‌اند.  بلكه، قوي و چالاك، به‌مبارزهٌ‌ خود براي تحقق آرمان مقدس آزادي ادامه مي‌دهند.
«مرگ دانه در درون خاك
مژده تولد نهال سايه‌گستري است
صاعقه اگر چه مي‌زند به‌كوه
لاله مي‌دمد به دامنه»
آری هرگز نمی توان بهار را از آمدن باز داشت و مانع روييدن لاله‌ها شد.  زیرا در سالهاي سياهي كه ولایت فقیه دیکتاتوری آخوندی ميهن و مردم ما را به بند كشيده، نوروز پيوسته رمز مقاومت  براي آزادي و نويدبخش پيروزي بوده است. رمزي كه مي‌گويد: «مقاومت  ما اين رژيم ضدايراني را درهم خواهد شكست، زمستان ستم خواهد رفت و آزادي و حاكميت مردمي جايگزين آن خواهد گشت».

  خوشبختانه در این نبرد هميشه سمبلهايي وجود دارند، كه در برابر آن‌چه شيطاني است شجاعت و اميد به ‌بهروزي را نمايندگي مي‌كنند. مریم رجوی  تابناكترين چهرهٌ‌ مقاومت ايران است.  زیرا  برخلاف ملايان مرگ‌انديش، كه جز بي‌اعتمادي، ماتم، ويراني و سياهي به‌بار نياورده‌اند، بر آن است كه اميد را به‌دلها و لبخند را به‌لبهاي غم‌گرفته مردم برگرداند و ميهن ويران ما را شكوفان سازد. تحت رهبري او شعله‌هاي مقدس  مقاومت براي آزادي و دموكراسي، در قلبهاي مردم ايران هر‌چه فروزانتر زبانه مي‌كشد، تا اين يادگارهاي قشريگري و تاريك‌انديشي قرون‌وسطايي را از ايران براند و روشنايي و شكوفايي و اميد را دوباره به ميهن   برگرداند.  او سمبل مقاومتی است که خود تجسم بهار آزادی است.   زیرا  به رغم همهٌ سختيها، به افسون خميني و به ياٌس و نوميدي ميدان نداد.    

§        سال ۹۷ را می‌توان و باید به سالی سرتاسر قیام تبدیل کرد


ئی.یو. ریپورتر  فروردین امسال گزارش داد:‌ در یک گردهمایی بزرگ که سال نو ایرانی در آن جشن گرفته شده بود  مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی  مقاومت ایران گفت: سال نو می‌تواند و باید به یک سال پر از قیام ایران, تبدیل شود. سال گذشته با فصل قیام پایان یافت و سال آینده می‌تواند و باید مملو از قیامها باشد و این قیامی است تا پیروزی.
§        جوشش  هزار اشرف و کانونهای شورشی
مریم رجوی   در  سال جدید گفت:  بهار و نوروز آزادی نمی‌آید؛ مگر با نثار قلب‌ها و جان‌ها و اراده‌هایمان. مگر این که سازمان‌یافته باشیم و حول یک خط و استراتژی، متحد و هم‌جهت.
به‌همین دلیل قیام‌های دی‌ماه، در قلب زمستان، بهارآفرین بوده و هست. این قیامی است که از زیر سلطه سرکوب سربرآورده است؛ قیامی است که سازمان می‌دهد و متحد می‌کند. این جوشش هزار اشرف و کانونهای شورشی است و ارتش بهار با صد هزار برگ گل سرخ کامکار .

§        معجزه پایداری
راستی با وجود یک اختناق وحشی، با وجود این همه فریبکاری و این‌همه شیطان‌سازی مبارزه و , مقاومت، این بی‌‌شمار جوانان قیا‌م‌آفرین در سراسر ایران از کجا آمدند؟
این نه اگر معجزه‌‌ ست پاسخ‌تان چیست؟
در نفس اژدها چگونه شکفته است؟
مریم رجوی؛ در پاسخ به این سوال در سخنرانی نوروزی سال 97 می گوید:
«این معجزه پایداری است. معجزه بهای خونین و سنگین برای برافراشته نگهداشتن پرچم سرنگونی ولایت فقیه و حماسه رنجی طولانی است که هر روز و هر روز بذرهای اعتراض و مقاومت را در جامعه ایران افشانده است.
سلام بر شهیدان اشرف و لیبرتی، سلام بر شهیدان محاصره و سلام بر حماسه پایداری پرشكوه ۱۴ساله. مسعود راست می‌گفت كه اشرف اسطوره و تكثیر شد. از قلب زندانها تا سراسر ایران زمین.
مردم ایران,  هیچ‌گاه این رژیم را نخواسته‌اند. بنابراین، خیزش‌ها و قیام‌ها بارها و بارها در برابر رژیم سربرداشته است. راستی قیام‌های جاری چه تفاوتی با گذشته دارد؟
گوهر بهاری قیام، این بار در این است که پاسخ ‌معادله سرنگونی را یافته است. و رژیم راه‌حلی در برابر آن ندارد.
گوهر امیدآفرین این است که  هزار اشرف و کانونهای شورشی در جنبش اعتراضی نقش‌آفرین شده‌اند. و این است که شعار مرگ بر خامنه‌ای همه‌گیر شده است.

ارتش بهار در راه است و زمستان ارتجاع باید برود

رمز رستگاری ملی، مرگ بر اصل ولایت فقیه و زنده باد ارتش آزادی است


فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
Ertebat M یوتوب. گوگل پلاس
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۱ نظر:

  1. نوروز رمز مقاومت برای آزادی.مگر مي‌توان بهار را از آمدن باز داشت؟
    http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/03/blog-post_24.html
    المعارضه_الایرانية #نوروز
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #ایرا‌ن #مجاهدین #PMOI # #Iran
    فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
    توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013 @ertebatm2013

    پاسخحذف