۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

عفو بین‌الملل: رژیم ایران مسئول نیمی از اعدامهای ثبت‌شده در سال ۲۰۱۷

https://telegram.me/Ertebat_M⭕️عفو بین‌الملل: رژیم ایران مسئول نیمی از اعدامهای ثبت‌شده در سال ۲۰۱۷
🔻۲۳فروردین۹۷

🔹سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود که امروز منتشر شد و موضوع آن بررسی اعدام در سال ۲۰۱۷ است، اعدام را مجازاتی «بی رحمانه و غیرانسانی» خواند و ایران را دومین کشور جهان از نظر آمار بالای اعدام معرفی کرد.
🔸در این گزارش آمده است ۱۴۲ کشور استفاده از این مجازات را در قوانین خود لغو یا در عمل متوقف کرده اند, اما چند کشور، از جمله رژیم ایران همچنان به اعدام ادامه دادند.
🔸بر اساس گزارش عفو بین الملل, در سال گذشته میلادی دست کم ۵۰۷ تن در ایران اعدام شده اند که بیش از نیمی از تعداد کل اعدام های ثبت شده در جهان است.
🔸رژیم ایران با دست کم ۵۰۷ اعدام، پس از چین بالاترین شمار اعدام ها را در جهان دارد.
🔸عفو بین الملل نسبت به استفاده از مجازات اعدام در ایران برای برخی دیگر از جرایم ابراز نگرانی کرده و در گزارش خود نوشته است که اتهاماتی مانند محاربه, افساد فی الارض و... در ایران با حکم اعدام مواجه می‌شود در حالی که این موارد بر اساس قوانین بین‌المللی جرم بزرگ محسوب نمی‌شود.

🔹عفو بین‌الملل در ادامه گزارش خود می‌نویسد:
🔸 روند دادرسی و محاکمه بسیاری از افرادی که در ایران به اعدام محکوم می شوند, «ناعادلانه» است و اعترافات آنان «تحت شکنجه و بدرفتاری» گرفته می شود و این اعترافات در برخی موارد از تلویزیون ایران هم پخش می شود.
🔸اجرای ۳۱ حکم اعدام در ملاءعام و اعدام دست کم چهار مجرم نوجوان (افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته اند) در ایران از دیگر مواردی است که عفو بین الملل از آنها انتقاد کرده است.
🔸به گفته این نهاد ۸۰ مجرم نوجوان دیگر هم در انتظار اجرای حکم اعدامشان در زندان های ایران به سر می‌برند که این موضوع قوانین بین‌المللی و کنوانسیون حقوق کودک را نقض می‌کند.
🔸استفاده از مجازات اعدام و آمار بالای اعدام شدگان در ایران, از جمله مسائلی است که طی سال های اخیر مورد انتقاد سازمان ملل متحد, کشورهای غربی و شماری از مدافعان حقوق بشر قرار گرفته است.
آخرین اخبار #ایرا‌ن در شبکه ارتباط مستقیم
فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
Ertebat M یوتوب. گوگل پلاس
تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm
وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/

۱ نظر:

  1. عفو بین‌الملل:رژیم #‌ایران مسئول نیمی از #‌اعدامهای ثبت‌شده سال۲۰۱۷
    http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/04/blog-post_12.html
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف