۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۶, چهارشنبه

وحدت و گردهمایی ایرانیان، خاری در چشم دیکتاتور و مزدورانش

وحدت و گردهمایی ایرانیان، خاری در چشم دیکتاتور و مزدورانش 


شهردار رودی جولیانی در کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق‌بشر
روز شنبه ۱۵اردیبهشت «کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق‌بشر» در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، با حضور نمایندگان جوامع و انجمنهای ایرانی از ۴۰ایالت آمریکا و با شرکت شهردار رودی جولیانی و بیل ریچاردسون کاندیدای ریاست‌جمهوری، وزیر انرژی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، در واشینگتن برگزار شد.
در این گردهمایی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی برگزار شد، نمایندگان هیأت‌های جوامع ایرانیان متشکل از جوانان، زنان، پزشکان، متخصصان، هنرمندان و ورزشکاران سخنرانی کردند و ضمن تأکید بر حمایت از قیام سراسری مردم ایران، به اتخاذ سیاستی قاطع در مقابل رژیم و حسابرسی از حکومت رکورد دار اعدام و بانکدار مرکزی تروریسم فراخوان دادند.
سخنرانان پایداری مجاهدان اشرفی و نقش پیشتاز آنها در مبارزه علیه رژیم ولایت فقیه را ستودند و تأکید کردند که مردم و مقاومت ایران، مصممند این مبارزه را تا تحقق آزادی و دموکراسی در ایران به‌پیش ببرند.
سخنرانان این گردهمایی بر لزوم اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل رژیم و حسابرسی از حکومت رکورد دار اعدام و بانکدار مرکزی تروریسم و ضرورت به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور آن به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک این رژیم تأکید کردند.
در این اجلاس پهلوان مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت و محمد قربانی قهرمان کشتی جهان و عضو شورا سخنرانی کردند.

پیام مریم رجوی

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی از هموطنانی که از ایالت‌های مختلف در سراسر آمریکا در این گردهم‌آیی حضور داشتند تقدیر کرد و با اشاره به ‌صدها قیام و خیزشی که میهن ما پس از قیام دیماه شاهد آن بوده است، تمامی ایرانیان را به حمایت از قیام بزرگ مردم ایران فراخواند.

حمایتهای نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب

شماری از نمایندگان برجسته کنگره آمریکا از هر دو حزب طی پیام‌هایی همبستگی خود را با گردهمایی جوامع ایرانیان در واشینگتن ابراز کردند و بر حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی تأکید کردند؛ این نمایندگان از جمله عبارتند از:
الیوت انگل، رئیس دموکراتها در کمیتهٔ خارجی
ایلیانا رزلهتینن، رئیس زیرکمیتهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا
قاضی تد پو، رئیس زیرکمیتهٔ تروریسم
شیلا جکسون لی، رئیس دموکراتها در زیرکمیتهٔ جرائم، تروریسم، امنیت داخلی و تحقیقات
ویلیام لیسی کلی، نماینده کنگره از حزب دموکرات
استیو کوهن، رئیس دموکراتها در زیرکمیتهٔ قانون اساسی و عدالت مدنی
جودی چو، نماینده کنگره از حزب دموکرات
و تام مک‌کلینتاک، نماینده کنگره از حزب جمهوری‌خواه

سخنرانی رودی جولیانی

شهردار رودی جولیانی در سخنرانی خود در گردهمایی جوامع ایرانیان در واشینگتن گفت:
ما اینجا به‌عنوان جمهوریخواه و دموکرات حضور نداریم، بلکه به این دلیل اینجا هستیم که به آزادی عشق می‌ورزیم. اکنون آن‌را... در (اعضای این جنبش) می‌بینیم؛ ما همیشه می‌توانیم آن‌را در میان افرادی که در پاریس گردهم می‌آیند و عشق آنها به آزادی مشاهده کنیم و من این‌را نزدیک به ۲ماه پیش در آلبانی هم دیدم... هیچ چیز مهم‌تر از تحقق آزادی و آزاد کردن خلق‌های خوبی هم‌چون ملت ایران نیست. تظاهراتهایی که در ژانویه امسال شروع شد اکنون در سراسر ایران در جریان است...
شهردار جولیانی در ادامه سخنرانی خود به نقش پیشتاز و رهبری‌کننده زنان در جنبش مقاومت ایران اشاره کرد و درباره برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران گفت: (این جنبش) قویاً به یک ایران غیراتمی متعهد است. دوم این‌که قاطعانه متعهد است که در ایران برقراری حاکمیت قانون ضروری است. مردم نباید به زندان بیفتند و یقیناً نباید اعدام شوند و محاکمه‌ها باید منصفانه و واقعی باشد. یک دموکراسی رهبران خودش را انتخاب می‌کند.

سخنرانی بیل ریچاردسون

بیل ریچاردسون در شروع سخنرانی خود در کنوانسیون واشینگتن گفت: آیا شما آماده تغییر رژیم در ایران هستید؟ آیا خواهان تغییر در ایران هستید؟ خود شما این تغییر را محقق خواهید کرد... اعتراضات عظیم در سراسر ایران که در اواخر دسامبر ۲۰۱۷ شروع شد، بزرگ‌ترین اعتراضات از سال ۲۰۰۹ بود و در ۱۴۲شهر در تمام ۳۱استان ایران صورت گرفت.
بیل ریچاردسون نیز با اشاره به حمایت دو حزبی در آمریکا و حمایت گسترده بین‌المللی از مقاومت ایران، افزود: «همه به‌خاطر این جنبش با هم متحد می‌شوند. (این مقاومت) با خانم رجوی یک رهبری قوی و پایدار دارد. یک رهبری که آماده فداکاری و ریسک‌پذیری است. یک رهبری با یک برنامهٔ مشخص، یک دیدگاه دموکراتیک برای آینده و... اصولی مشخص...
ما اینجا هستیم چون دوران آخوندها، به پایان خود نزدیک می‌شود و گام بعدی آلترناتیو است و این به شما و به ما بستگی دارد. به همین دلیل... در دوران تعیین‌کننده‌یی در پیشرفت این جنبش برای آزادی و دموکراسی به‌سر می‌بریم.

بازتاب در رسانه‌های خبری

گردهمایی بزرگ ایرانیان، انعکاس گسترده‌یی در میان رسانه‌های آمریکایی داشت:
تلویزیون سی.بی.اس. نیوز در آمریکا گزارش داد: کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق‌بشر به‌منظور ابراز حمایت از مردم ایران که علیه سران (رژیم حاکم) در ماه دسامبر گذشته دست به اعتراض زدند، برگزار شد.
سی.بی.اس. گفت: شهردار پیشین نیویورک رودی جولیانی روز شنبه در واشینگتن، در کنوانسیون ایران آزاد سخنرانی کرد...
(جولیانی گفت:) ما اینجا به‌عنوان جمهوریخواه یا دموکرات حضور نداریم، بلکه به این دلیل اینجا هستیم که به آزادی عشق می‌ورزیم و اکنون می‌توانیم... آن‌را ببینیم... خود من آن‌را از نزدیک در آلبانی حدود ۲ماه پیش مشاهده کردم...
سی.ان.ان. نیز گزارش کرد: رودی جولیانی از تغییر رژیم در ایران حمایت کرد و گفت: «به‌نظرم این تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه است. من از ۱۰سال پیش از تغییر رژیم حمایت کرده‌ام و هم‌چنان نیز (از آن حمایت می‌کنم).
واشینگتن‌تایمز در گزارشی از کنوانسیون جوامع ایرانیان در آمریکا نوشت:
هواداران اپوزیسیون ایران تنها چند چهارراه دورتر از کاخ سفید روز شنبه برای حمایت از سرنگونی حکومت استبداد مذهبی در تهران گردهم آمدند.
پولیتیکو نیز در گزارشی نوشت:
روز شنبه رودی جولیانی با حمایت از تغییر رژیم در ایران گفت که پرزیدنت ترامپ «به اندازه ما به تغییر رژیم متعهد است».
طی اعتراضات ماه دسامبر در ایران، ترامپ در پیامی گفت که «زمان تغییر فرارسیده» و افزود: «سالیان زیادی است که مردم بزرگ ایران سرکوب شده‌اند».

هم‌چنین خبرگزاریهای رویتر و آسوشیتدپرس و آژانس تصویری گتی ایمیج با درج تصاویر متعدد، گزارشهایی را از کنوانسیون واشینگتن منتشر کردند.
رویتر گزارش داد: رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک در کنوانسیون ایران آزاد در واشینگتن که روز ۵می برگزار شد... سخنرانی کرد.
سایت گتی ایمیج نیز نوشت: «بیل ریچاردسون فرماندار پیشین نیومکزیکو در کنفرانسی در مورد ایران در واشینگتن... سخنرانی کرد... هیأتهایی از نمایندگان ۴۰ایالت در کنوانسیون ایران آزاد برای حقوق‌بشر و دموکراسی شرکت کردند.
فعالیت‌های گسترده ایرانیان مبارز خارج کشور پیوسته یکی از مهمترین عوامل فشار بر روی دیکتاتوری فاشیستی حاکم بر میهنمان بوده. به همین علت، آخوندها و عوامل‌شان کینه شدیدی نسبت به ایرانیان مبارز و آزاده خارج کشور دارند. ایرانیانی که در تمامی این ۴دهه، حتی برای یک روز و یک مورد آخوندها و حرکاتشان در خارج از ایران را آسوده نگذاشته و با چوب افشاگری، آخوندها را در مخمصه و انزوا قرار داده‌اند.
  آخرین اخبار #ایرا‌ن در شبکه ارتباط مستقیم
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
Ertebat M یوتوب. گوگل پلاس
تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۱ نظر:

  1. وحدت و #گردهمایی #ایرانیان، خاری در چشم #دیکتاتور و مزدورانش
    http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/05/blog-post_16.html
    #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف