۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۳, پنجشنبه

نامه نمایندگان کنگره آمریکا: فراخوان به تحریم شرکتهای پشتیبان رژیم آخوندی

ده تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب، با ارسال نامه‌یی به رئیس‌جمهور این کشور به تحریم شرکتهایی فراخوان دادند که رژیم آخوندی را در اِعمال سانسور علیه قیام‌کنندگان و مخالفان پشتیبانی می‌کنند و در اقدامات رژیم برای جلوگیری از استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی نقش دارند.
ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیتهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا که همراه با برد شرمن از اعضای ارشد دمکرات کمیتهٔ خارجی، مبتکران این نامه هستند، در این رابطه، گفت: «من و برد شرمن (تدوین) نامه‌یی را هدایت کردیم که از دولت می‌خواهد از حقوق‌بشر برای مردم ایران حمایت کند. ایالات متحده باید از تمامی ابزار در دسترس خود برای تحریم رژیم (ایران) در تلاش‌هایش برای سرکوب اطلاعات و هدف قرار دادن معترضان استفاده کند».

در بیانیه صادر شده از سوی رئیس کمیتهٔ خاورمیانة کنگره آمریکا، آمده است: «رزلهتینن و شرمن طی نامه‌یی از ترامپ خواهان حمایت از حقوق‌بشر در ایران و اعمال تحریم‌ها شدند... این نامه از پرزیدنت ترامپ می‌خواهد مقررات تحریمی مهم را علیه شرکتهایی که به (رژیم) ایران تکنولوژی لازم را برای سانسور مخالفان، مختل‌کردن اعتراضات و محدود کردن جریان آزادانه اطلاعات فراهم می‌کنند، اعمال کند».
10نمایندة کنگره آمریکا از هر دو حزب در نامه خود، تأکید کرده‌اند: «به‌طور خاص با توجه به اعتراضات جدید در ایران که طی آن ایرانیان بی‌گناه... دستگیر و حتی کشته شدند، ضروری است هر کاری را که در توان داریم برای محدود کردن توان رژیم در ردیابی مخالفان انجام بدهیم».
نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اقدامات قانونی در کنگره بعد از قیام سال 1388برای فعال‌کردن بخش 106قانون تحریم‌های سال 2010 علیه رژیم ایران با هدف تحریم شرکتهایی که تکنولوژی‌های حساس را به رژیم می‌فروشند، می‌افزاید: «با این حال تاکنون هیچ شرکتی تحت این مقررات تحریم نشده است... (مردم) ایران برای دسترسی به اخبار، ابراز نگرانی‌هایشان نسبت به حکومت... و تبادل اطلاعات با یکدیگر، به شبکه اجتماعی و دیگر ابزار ارتباطی الکترونیک اتکا دارند. مقامهای (رژیم) تهران بار دیگر، بسیار فعالانه تلاش کرده‌اند از دسترسی (مردم ایران) به شبکه اجتماعی و سایر ارتباطات الکترونیکی... که آنها طی دور اخیر اعتراضات... هم‌چون سال 1388از آن استفاده کرده‌اند، جلوگیری کنند».

نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه دو حزبی، تأکید کرده‌اند: «ما معتقدیم که ایالات متحده باید یک موضع قوی علیه شرکتهایی که حکومت ایران را در تلاش‌هایش برای ممانعت از (انتشار) اخبار و هدف قرار دادن معترضان کمک می‌کنند، اتخاذ کند. به همین دلیل اجرای بخش 106باید یک اولویت بالا برای ایالات متحده باشد. ما خواهان آن هستیم که شما فعالیت‌های اخیر حکومت ایران را برای مانیتور کردن شرکت‌کنندگان در اعتراضات و یا سرکوب انتقال آزادانه اخبار در ایران مورد بازبینی قرار بدهید و مشخص کنید که کدام شرکتها تکنولوژی لازم را برای چنین فعالیتهایی فراهم می‌کنند و آنها را تحریم کنید».
 
آخرین اخبار #ایرا‌ن در شبکه ارتباط مستقیم
فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
Ertebat M یوتوب. گوگل پلاس
تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm
وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/
 

۱ نظر:

  1. نامه نمایندگان کنگره آمریکا: فراخوان به تحریم شرکتهای پشتیبان رژیم #‌ایران
    http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/05/blog-post_3.html
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف