۱۳۹۷ خرداد ۱۷, پنجشنبه

روزنامه الحیات:رژیم ایران اعتماد به مردم را از دست داده است


رژیم ایران اعتماد به مردم را از دست داده است

مطلبی از جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا
بنا به گفته منابع مقاومت ایران در داخل کشور کارگران شرکت آهن آجین توضیح دادند که کارفرمای جدید، معدن فوق را در رد خواسته‌های مردم منطقه جهت کار در این معدن به‌جای کمک گرفتن از کارگران غیر بومی در ۹خرداد به‌طور کامل بسته است.

مقاومت ایران در داخل کشور خاطر نشان نمود که روز پنجشنبه گذشته گروهی از کارگران شاغل در معدن زرشوران در اعتراض به عدم بکارگیری آن‌ها و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان در مقابل فرمانداری تکاب دست به اعتراض زدند. آن‌ها گفتند که مدیریت این منطقه خلف وعده کرده است. محمد رضا احمدی مدیر عامل شرکت گسترش معان وصنایع معدنی طلای زرشوران در ژوئیه ۲۰۱۶ گفته بود: بعد از گسترش اکتشاف و حفر که بنابر گفته‌های سابق احمدی بالغ بر ۲۰هزار متر در این معدن می‌باشد، میزان ذخایر شناسایی شده در زرشوران حدود ۱۰۸ تن طلای خالص است.

در ارتباط با تحولات پرونده بین‌المللی ایران وزیر خارجه پیشین ایتالیا جولیو ترتزی توضیح داد که استراتژی دولت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای رویارویی با رژیم ایران که از روز اول عهده‌دار شدن منصب ریاست جمهوی آن را آغاز نمود بسیار قابل توجه است.

ترتزی در گزارشی که الحیات به نسخه‌یی از آن دست یافت خاطر نشان کرد: راهبرد دولت دونالد ترامپ برای مقابله با رژیم ایران از روز نخست بسیار قابل‌توجه بوده‌است. به‌طور کلی، این یک رویکرد به‌جا و درستی بوده است، هر چند توسط رئیس‌جمهور قبلی از آن اجتناب شده‌ بود.

وی در گزارش خود با اشاره به نقش مجاهدین در قیام مردم ایران خاطر نشان نمود: زمانی که دولت ترامپ تصدی امور را به دست گرفت، ده‌ها سال می‌گذشت که رهبران غرب آسیب‌های بسیاری برجا گذاشته بودند که تنها به‌دلیل منافع کوتاه‌مدت و کوتاه‌بینانه و یا امید واهی به تشویق میانه‌روهای رژیم بود، و نمی‌خواستند از معامله با آیت‌الله‌ها فاصله بگیرند. وی گفت: آمریکا در روز دوشنبه یک گام مشخص دیگری برداشت؛ زمانی که وزیر امور خارجه مایک پمپئو اقدامات جدیدی را اعلام کرد که بلافاصله قابلیت اجرایی خواهد داشت. ترتزی افزود: دونالد ترامپ و مایک پمپئو، هر دو مشتاقانه به اعتراضات مردمی در ایران، به‌ویژه قیام سراسری که در دی‌ماه آغاز شد و تا قبل از سرکوب خشونت‌آمیز آن، توسط سپاه پاسداران به‌شدت در کانون توجهات قرار داشت، به آن پرداختند.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا گفت: مقام‌های بلندپایه رژیم ایران بارها به نقش اپوزیسیون، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در برانگیختن این اعتراضات اعتراف کرده‌اند. با وجود بیش از ۵۰کشته و ۸هزار دستگیری در خلال و بلافاصله پس از آن شورش‌ها، اعتراضات پراکنده به‌طور روزانه ادامه یافته‌ است و این حقیقت به‌ وضوح در سخنرانی وزیر امور خارجه مایک پمپئو مورد تأیید قرار گرفت.

وی گفت: مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در ماه مارس پیش‌بینی کرد که میراث تظاهرات دی ماه، راه را برای یک سال پر از شورش تسهیل خواهد کرد و بالمآل به پیروزی نهایی مردم بر رژیم آخوندی منجر خواهد شد.

در مورد گردهمایی ایران آزاد که قرار است در ۹تیرماه در پاریس برگزار شود، ترتزی گفت:‌ در این گردهمایی مریم رجوی و ده‌ها تن دیگر از سخنرانان از جمله نمایندگان عالیرتبه از ایالات‌متحده و اروپا، به خواسته‌های مردم ایران پاسخ خواهند داد و به‌وضوح راه‌هایی که به تحقق این فراخوان‌ها منجر می‌شوند، را تشریح خواهند کرد.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا در گزارش خود تاکید نمود: اتحادیه اروپا، ارزش‌ها و اصول پایه‌یی آن، به چنین وضعیتی تن نخواهد داد. اتحادیه اروپا نباید صرفاً برای کسب تضمین‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی به‌خاطر دور زدن تحریم‌های ثانویه اعمال‌شده توسط آمریکا، به بانک مرکزی ایران پول سرازیر کنند. وی خاطر نشان کرد: همان‌طور که برخی از نمایندگان مجلس ایتالیا در این کنفرانس توضیح دادند، یک کشور غربی مانند ایتالیا نمی‌تواند نهادی مانند سرمایه‌گذاری جهانی اینویتالیا را با حد اعتباری ۵میلیارد یورو - به‌طور کامل با پول مردم - را ایجاد کند تا زیان‌های شرکت‌های ایتالیایی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در ایران گرفته‌اند را جبران نماید. اروپا نیز باید به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد. این یک رویکرد پایه‌یی و منطقی در همکاری‌های بین کشورهای دوسوی آتلانتیک می‌باشد.
https://www.maryam-rajavi.com/item/maryam-rajavi-alhayat


 
#‌ایران  فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
Ertebat M یوتوب. گوگل پلاس
تلگرام https://telegram.me/Ertebat_M
- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۱ نظر:

  1. روزنامه الحیات:رژیم #‌ایران اعتماد به مردم رااز دست داده است
    http://ertebatmostaghim.blogspot.com/2018/06/blog-post_69.html
    IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف