۱۳۹۷ خرداد ۳۰, چهارشنبه

اطلاعیه-اعتصاب صنف کفاشان و اعتراضات کارگران، فرهنگیان، دانشجویان و وکیلان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت #‌ایران
روز دوشنبه ۲۸خرداد صدها تن از تولید کنندگان کفش و کارگران آنها در تهران در اعتراض به سیاستهای ویرانگر رژیم مغازه‌های خود را بستند و در خیابان باغ سپهسالار تهران دست به تظاهرات زدند. آنها به گرانی مواد مورد نیاز و استخدام کارگران غیرایرانی در این صنف که موجب بیکاری و وضعیت وخیم معیشتی هزاران تن از آنها شده معترض بودند. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: مرگ بر بیکاری، مرگ بر گرانی، دشمن ما همین جاست دروغ می‌گن(می‌گویند) آمریکاست. دولت بی‌لیاقت مسئول بی‌کفایت، تولید بی‌حمایت.
بر روی دست نوشته‌های آنها نوشته بود:‌ همبستگی، حمایت، ما همه با هم هستیم؛ درود بر کارگر، سلام بر برزگر. این تظاهرات که از ۱۱صبح آغاز شد تا حوالی ۴عصر ادامه یافت. معترضان با پهن کردن سفره خالی در خیابان فقر شاغلان این صنف را به نمایش گذاشتند.
صدها تن از فرهنگیان بازنشسته از استانهای مختلف از جمله خراسان شمالی به تهران آمدند و در اعتراض به پرداخت نشدن پاداش سالهای قبل خود مقابل وزارت آموزش و پرورش رژیم آخوندی تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: فریاد فریاد از این همه بیداد؛ یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه.
در انتهای این تجمع در حرکتی نمادین از نابودی آموزش و پرورش کشور بر آن نماز میت برگزار کردند.
کارگران معدن مس دره‌زار در رفسنجان در اعتراض به پایین بودن دستمزد و نداشتن امنیت شغلی و این‌که همین حقوق ناچیزشان ماهها است که پرداخت نشده تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.
دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه اعتراض به محکومیت دانشجویان زندانی دست به تجمع زدند. استادان این دانشگاه نیز به معترضان پیوستند. بر روی دست نوشته‌های دانشجویان نوشته بود: تسلیت دانشگاه، تسلیت دانشجو، احکام قضایی تمام دانشجویان باید لغو شود.
جمعی از وکیلان مستقل دادگستری در اعتراض به تبصره افزوده شده به ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، مقابل مجلس رژیم در تهران تجمع کردند. مجلس رژیم در زد و بند با قوه قضاییه یک تبصره به ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، متهمان جرایم خاص را از حق انتخاب وکیل محروم کرده و به آخوند صادق لاریجانی، سردژخیم قضاییه رژیم این اختیار داده شده که برای رسیدگی به این جرایم وکیل تعیین کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹خرداد ۱۳۹۷(۱۹ژوئن ۲۰۱۸)
 
 https://www.youtube.com/watch?v=9HV3woPYujM
محمدتوحیدی– بحران خامنه ای بر‌سر اف‌ای‌تی‌اف لایحه تامین مالی تروریسم و موقعیت رژیم
#‌ایران تلگرام https://telegram.me/Ertebat_Mفیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/- Ertebat M یوتوب.
 

۱ نظر:

  1. اطلاعیه-اعتصاب صنف کفاشان و اعتراضات کارگران، فرهنگیان، دانشجویان و وکیلان #‌ایران
    http://ertebatmostaghim.blogspot.com/2018/06/blog-post_72.html
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف