۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

دکترسنابرق زاهدی: تنها راه حل، سرنگونی رژیم ولایت فقیه است

کتر سنابرق زاهدی
تلویزیون اسکای نیوز در برنامه‌ای بحرانهای رژیم حاکم بر ایران را بررسی کرد و گفت علی خامنه‌ای به‌خاطر بحرانی کنونی در ایران دولت روحانی را ملامت می‌کند و می‌گوید مشکلات اقتصادی ایران به‌خاطر سوء مدیریت و شکست دولت در برخورد با تحریمهای آمریکا بوده است.
او مدعی شد که در صورت مدیریت خوب وضعیت رژیمش می‌توانست بهتر شود.
ولی از خاتمی تا احمدی‌نژاد و حسن روحانی همگی آماج تهاجمات خامنه‌ای بوده‌اند که در اداره امور کشور شکست خورده اقتصاد رژیم را به قهقرا برده‌اند.

خامنه‌ای به هیچکس پاسخگو نیست

علی خامنه‌ای به‌عنوان تنها کسی که قدرت مطلقه رژیم را در دست دارد به کسی پاسخگو نیست
به‌گفته ناظران امپراطوری ولایت فقیه که بخشهای مهم اقتصاد ایران و دهها میلیارد دلار سرمایه را در کنترل خود دارد سود این اقتصاد را به جیب سران رژیم می‌ریزد. این در حالی است که مردم از فقر و بیکاری رنج می‌برند و این تلاشهای ولی‌فقیه نمی‌تواند او را در پاسخگویی به وضعیت اقتصادی کنونی تبرعه کند.
دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در پاسخ به این سؤال که آیا خامنه‌ای می‌تواند با این سخنان از خود سلب مسئولیت کند گفت: فکر می‌کنم خامنه‌ای بعد از سکوت چند هفته‌ای‌ اش در مورد رویدادهای بزرگی که در ایران اتفاق افتاده مانند تظاهرات و قیام و شعارهای مردم و اعتصابهای عمومی و حوادث بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی، امروز آمده تا نقشه سیاسی رژیمش را ترسیم کند.

اقرار خامنه‌ای به بن‌بست رژیم

بنظر من سخنرانی خامنه‌ای به‌خاطر رویدادهایی که به آن اشاره کردم اهمیت زیادی دارد. درست است که خامنه‌ای کسی است که تمامی زمام امور رژیم را در دست دارد و اهرم های قدرت در دست او و دستگاه ولایت فقیه است ولی اگر بخواهیم ببینیم که امروز خامنه‌ای چه گفت باید بگوییم که به زبان اشهدش گفت که رژیمش در بن‌بستی مرگبار قرار گرفته است.
چرا که گفت نه جنگ و نه مذاکرات و گفت که دولت باقی می‌ماند ولی همین دولت را متهم کرد.
تصویر کلی که او از رژیمش داد فسادی است که همه جای رژیمش را فراگرفته و میلیاردها دلاری است که گم شده. او گفت که رژیمش در بن‌بستی مهلک قرار گرفته چرا که مردم در کمین او نشسته‌اند و وضعیت ایران انفجاری است.
مردم ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و نیز شرایط بین‌المللی در کمین نشسته‌اند.
خامنه‌ای آمده تا تلاش کند وضعیت رژیم را تشریح کند ولی تصویری که او ترسیم کرد پر از تناقض و مشکلات درمان ناپذیر و غیرقابل درمانی است.
در ارتباط با روحانی هم باید گفت که او هم در بن‌بست است چرا که گفت دولت باقی می‌ماند. درست است دولتش باقی می‌ماند ولی در تصویری که خامنه‌ای ترسیم کرد روحانی همان روحانی دیروز نیست بدین معنی که می‌بایست از خامنه‌ای تبعیت بیشتری کند.

خامنه‌ای توان برخورد با مردم را ندارد

ولی این بار نه خامنه‌ای و نه روحانی نخواهند توانست خشم فزاینده مردمی را مهار کنند که به خیابانها می‌آیند و شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر روحانی و مرگ بر حزب‌الله سر می‌دهند و علیه تمامی سیاستهای داخلی و خارجی این رژیم شعار می‌دهند.
مردم به‌خوبی فهمیده‌اند که راه‌حل در داخل این رژیم نیست و امروز خامنه‌ای اقرار کرد که این واقعیت است یعنی اقرار کرد که هیچ راه‌حلی در داخل رژیم ولایت فقیه نیست.
برای مثال وقتی که از فساد صحبت می‌کنیم معنی فساد چیست؟ رئیس قوه قضاییه رژیم دستور داده تا فاسدان را تحت پیگرد قرار دهند ولی فاسدترین فرد رژیم خود خامنه‌ای است چرا که او بزرگترین دستگاه اقتصادی ایران را در کنترل خودش دارد. دستگاههای بزرگ اقتصادی در ایران زیر نظر خامنه‌ای است.
همان‌طوریکه می‌دانید چند سال پیش رویترز در گزارشی گفت یکی از این مراکز اقتصادی مرکز اجرای اوامر امام با ۹۵میلیارد دلار سرمایه است و خامنه‌ای مستقیماًً بر این مرکز نظارت دارد.

تنها راه‌حل سرنگونی است

اسکای نیوز: ما در گزارش خود گفتیم که در رژیم ولایت فقیه دولت سایه است. آیا ما در مقابل افزایش قدرت ولی‌فقیه هستیم یا این‌که تغییرات کنونی در ایران قدرت او را تضعیف می‌کند؟
دکتر سنابرق زاهدی : باید مردم را از رژیم جدا کرد. رژیم در وضعیت ضعیفی قرار دارد و در بن‌بست و مشکلات بزرگی است که هیچ راه‌حلی برایشان متصور نیست و سخنان خامنه‌ای به‌صراحت این را نشان می‌دهد.
از طرف دیگر مردم ایران هم فهمیده‌اند که نمی‌توان از این ورطه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی خارج شد مگر این‌که از این دایره یعنی دایره ولایت فقیه خارج شد.
به این دلیل عقیده دارم که معادله ایران میان مردم و رژیم حل خواهد شد نه از داخل نظام.
این رژیم به‌طور کامل در یک طرف و مردم در طرف دیگر قرار دارند. مقاومت ایران هم در کنار مردم است و آینده این معادله آینده ایران یعنی سرنگونی این رژیم و ساختن ایرانی آزاد و دموکراتیک و مسالمت‌آمیز نسبت به همسایگانش است.
مطالب مرتبط:

     تفسیر سیاسی واخبار #‌ایران  در شبکه ارتباط مستقیم
فیسبوک
توییتر
یوتوب
  گوگل پلاس   Ertebat M -

۱ نظر:

  1. دکترسنابرق زاهدی: تنها راه حل، سرنگونی رژیم ولایت فقیه است
    http://ertebatmostaghim.blogspot.com/2018/08/blog-post_14.html
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية #‌ایران

    پاسخحذف