۱۳۹۷ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

ایران بعد از تحریمهای آمریکا /گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۱۵مرداد ۹۷ در مقابل خبرنگاران فرمان اجرایی از سر گیری تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران را امضا کرد.
او به سران رژیم اخطار داد در صورت تغییر ندادن برخوردهای بی‌ثبات کننده‌شان در منطقه بیشتر منزوی خواهند شد.
ترامپ بعد از امضای فرمان اجرایی تحریمهای مرحله اول که از ساعت ۴صبح روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ به مرحله اجرا گذاشته شد گفت: تمامی کشورها را ترغیب می‌کنیم که همین شیوه‌ها را بکار گیرند تا رژیم ایران بداند که با دو گزینه روبه‌روست؛ یا برخوردهای تهدید کننده و بی‌ثبات کننده‌اش را تغییر بدهد و به اقتصاد جهانی بپیوندد و یا این‌که مسیر انزوای اقتصادی را طی کند.
برای گفتگو در این مورد تلویزیون اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران گفتگویی انجام داد.

مردم ایران خواهان برکناری رژیم حاکم هستند

اسکای نیوز: بعد از اجرایی شدن اولین مرحله از تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران، روحانی رئیس‌جمهور رژیم گفت آمریکا از اعمال تحریم پشیمان خواهد شد. از نظر شما آمریکا از چه چیزی پشیمان خواهد شد؟
موسی افشار: آخوند روحانی می‌گوید این اقدامات علیه مردم است موضوع اصلی و بسیار مهم این است که هیچ‌کس بجز رژیم حاکم بر ایران دشمن مردم ایران نیست.
این را فرزندان مردم ایران در تظاهراتشان در خیابانهای ایران می‌گویند. آنها می‌گویند دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست. این حرف مردم ایران است.
طی چهار دهه گذشته هیچ کسی غیر از این رژیم نتوانسته به مردم ایران خسارت وارد کند. این وضعیت زندگی در کشور ثروتمندی مانند ایران است.
مردم ایران در اوج آگاهی هستند و می‌دانند که تنها طرفی که به مردم خسارت می‌رساند رژیم حاکم، و رئیس آن خامنه‌ای است. به این دلیل مردم ایران خواهان برکناری آنها هستند.

رژیم ایران در بحرانی خفته کننده است

اسکای نیوز: وقتی که روحانی به پشیمانی اشاره می‌کند و می‌گوید که آمریکا از این اقدام پشیمان خواهد شد از نظر شما چه منظوری دارند؟
موسی افشار: این لحن رژیم تهدیدآمیز است. شاید که این رژیم دارد به هسته‌های خفته و ناخفته‌اش فکر می‌کند. این نشانه تهدید است ولی این در حالی است که رژیم در بحرانی خفه کننده و بین سندان مقاومت ایران، تظاهرات مردمی، جنبش مردمی و چکش تحریمها قرار گرفته. این توصیف واقعی این رژیم است و رژیم و روحانی با این اظهارات می‌خواهند روحیه در هم شکسته نیروهایشان در داخل کشور را بالا ببرند.

هر تغییر رفتار رژیم ایران به‌معنای تغییر نظام است

اسکای نیوز: آقای افشار دونالد ترامپ می‌گوید که می‌خواهد رژیم ایران به‌عنوان یک کشور معمولی برخورد کند آیا رژیم کنونی در ایران قادر است یا این‌که می‌خواهد به‌عنوان یک حکومت معمولی برخورد کند؟ در کشورهای دیگر دخالت نکند، از گروه‌های بنیاد گرا و تروریست حمایت نکند. از رؤیاهای اتمی‌اش دست بر دارد؟ آیا این رژیم می‌خواهد و آماده است تا این‌گونه برخورد کند؟
موسی افشار: پاسخ در یک کلام این است. این رژیم نمی‌تواند. رژیم حاکم بر ایران نامش نظام ولایت فقیه است.ما از یک رژیم دیکتاتوری سنتی صحبت نمی‌کنیم. ما از رژیم ولایت فقیهی صحبت می‌کنیم که طی این چهار دهه بر سه پایه سرکوب داخلی، پروژه اتمی و دخالت در کشورهای دیگر تحت نام صدور انقلاب یعنی صدور تروریسم و بنیادگرایی دینی زندگی کرده است.
به این دلیل رژیم ایران نمی‌خواهد و نمی‌تواند وارد این دستگاه شود. چرا که همان‌گونه که خامنه‌ای گفت هر گونه تغییری در برخوردهای این رژیم به‌معنی تغییر کل نظام است. من می‌خواهم این نکته بسیار مهم را اضافه کنم که مردم ایران امروز بعد از اعمال تحریمها درک می‌کنند که رژیم دیگر آن حمایتی که طی سه دهه اخیر داشته را از دست داده و به این دلیل امید بیشتری دارند که قیام را ادامه دهند و این رژیم را سرنگون کنند چرا که این رژیم هر روز ضعیف‌تر می‌شود و غیرممکن است که بتواند از شبه‌‌نظامیان فرقه‌گرایش حمایت مالی کند.
مردم ایران این واقعیت را امروز احساس می‌کنند.

مطالب مرتبط:

۱ نظر:

  1. #‌ایران بعد از #‌تحریمهای #‌آمریکا /گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار
    http://ertebatmostaghim.blogspot.com/2018/08/blog-post_7.html
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran #مجاهدین #PMOI #المعارضه_الایرانية

    پاسخحذف