۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

مریم رجوی:فراخوان به محكومیت اعدام‌های جنایتكارانه و طرد فاشیسم دینی از جامعه جهانی

مریم رجوی: افزایش اعدام‌های جمعی، تلاش مذبوحانه رژیم برای جلوگیری از قیام‌های مردمی است
فراخوان به محكومیت اعدام‌های جنایتكارانه و طرد فاشیسم دینی از جامعه جهانی

مریم رجوی روند فزاینده اعدام‌های جمعی كه از ابتدای ژوییه (۱۰ تا ۲۱ تیر) دست کم به ۵۷ فقره بالغ می‌شود، را تلاش مذبوحانه رژیم آخوندی برای مقابله با بالا گرفتن موج نارضایتی عمومی و ایجاد جو رعب و وحشت برای جلوگیری از گسترش قیام‌های مردمی توصیف كرد. وی عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض به این اعدام‌های خودسرانه و حمایت و همبستگی با خانواده های قربانیان فرا‌خواند.
مریم رجوی بر ضرورت اقدام فوری بین المللی در محكومیت این اعدام‌های جنایتكارانه و مشروط كردن ادامه روابط با رژیم ایران به توقف اعدام‌ها تأكید كرد و خواستار طرد فاشیسم دینی حاكم از جامعه جهانی شد.
در روز ۲۱ تیر ۱۰ زندانی در زندان‌های گوهردشت، مرکزی ارومیه و همدان اعدام شدند. برزو شیخی که در ارومیه اعدام شد، استاد دانشگاه ارومیه بود. وی در حالی حلق آویز شد که از بیماری روانی رنج می‌برد.
در روز۲۰تیر دو زندانی در زندان سمنان و در روز پیش از آن، دو زندانی در زندان گرگان و یک زندانی در مهاباد اعدام شدند. در روز ۱۸ تیر ۱۰ زندانی در زندان تایباد در استان خراسان رضوی و یک زندانی در زندان اراک اعدام شدند. اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه و یک زندانی ۳۲ ساله در زندان مرکزی رشت در ۱۷تیر از دیگر جنایت‌های رژیم در هفته اخیر است. در فاصله ۱۰ تا ۱۴تیرماه نیز در مراغه، ارومیه، گوهردشت کرج، رشت، قائمشهر، اصفهان، زاهدان، زنجان، کرمان،سمنان و تربت حیدریه،‌ ۲۶زندانی اعدام شدند. قربانیان در تربت حیدریه در ملأ عام حلق آویز شدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱تیر ۱۳۹۶ (۱۲ ژوییه ۲۰۱۷)


توییتر @ertebatm2013  . یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM

ادمین @Ertebatm تلگرام telegram.me/Ertebat_M


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر