۱۳۹۶ آبان ۲۰, شنبه

فاکس نیوز: خطوط هوایی ترور – ماهان ایر ابزار سیاست توسعه‌طلبانه رژیم ایران



فاکس نیوز در گزارشی تحت عنوان خطوط هوایی ترور اعلام کرد: گزارش جدید منتشر شده توسط گروه اپوزیسیون ایران می‌گوید، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران - ماهان ایر - توسط سپاه پاسداران و نیروی قدس آن اداره می‌شود.

فاکس نیوز افزود: گزارش جدید منتشر شده توسط شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید که این شرکت هواپیماییِ به‌اصطلاح خصوصی، به‌عنوان یک ابزار برای سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم ایران عمل می‌کند. رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ماه گذشته سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از تروریسم مورد تحریم قرار داد».

فاکس نیوز اضافه کرد: این گزارش، نقش مهمی را که ماهان‌ایر همراه با دیگر شرکتهای حمل و نقل رژیم ایران در «دخالت این رژیم در کشورهای منطقه، از جمله انتقال پرسنل و تدارکات برای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن» بازی می‌کند، توضیح می‌دهد.

فاکس نیوز در ادامه این گزارش افزود: طبق این گزارش، از سال 2017، «ماهان ایر» شامل 62هواپیمای مسافربری و پرواز تجاری به 41مقصد در 24کشور در سه قاره است. مهمترین مقصد شامل پاریس، میلان و مونیخ در اروپا و دیگر مناطق در آسیا و آفریقا است. یعنی جایی که شرکتهای خط مقدم برای دور زدن تحریمها ایجاد شده‌اند.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن دی سی، به فاکس‌ نیوز گفت که، «ماهان ایر» نیروها، تدارکات و اسلحه برای سپاه پاسداران و حزب‌الله را بین ایران، سوریه و لبنان حمل می‌کند. این شرکت هواپیمایی در شش سال گذشته در طول جنگ در سوریه، برای چنین حملاتی نقش مهمی ایفا کرده است. '

به گزارش فاکس نیوز، امانوئل اتولنچی، متخصص تحریمهای رژیم ایران و بخش حمل و نقل آن، با اشاره به رابطه قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس با حمید عرب نژاد خانوکی رئیس شرکت ماهان، خواستار تحریم یا جریمه فرودگاههای محل پرواز هواپیماهای ماهان ایر به مقصد سوریه، شرکتهایی که برای ماهان ایر سوخت تهیه می‌کنند و هم‌چنین بانکهایی در اروپا که انجام معاملات ماهان ایر را عملی می‌کنند گردید.


 برای دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۱ نظر:

  1. http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/11/blog-post_11.html
    فاکس نیوز: خطوط هوایی ترور – ماهان ایر ابزار سیاست توسعه‌طلبانه رژیم ایران

    پاسخحذف