۱۳۹۶ فروردین ۱۷, پنجشنبه

پیامدهای کاندیدا شدن آخوند جلاد رئیسی



اعلام رسمی کاندیداتوری آخوند رئیسی،‌ واکنشهای
متفاوتي را درون باندهای نظام برانگیخته است:


خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) – 17فروردین
پیام رییسی به دومین مجمع جبهه مردمی: بدلیل وقوع زمین‌لرزه لازم دانستم در کنار مردم بمانم.
رحیمیان رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز و در دومین مجمع عمومی این جبهه گفت: رئیسی تا دیشب بطور قطعی قرار بود در جلسه حضور پیدا کنند لیکن بدلیل وقوع زلزله در خراسان منصرف شده و این پیام را ارسال کردند.

سایت حکومتی نسیم آنلاین- 17 فروردین
نماینده رئیسی در مجمع ملی جبهۀ مردمی اعلام کرد: رئیسی بنا به درخواست‌های
متعدد رسما پذیرش داوطلبی خود را اعلام کرده و گفتند ما این موضوع را ابلاغ کنیم.

مهدی محمدی عضوشورای مرکزی جمنا- 17 فروردین
رئیسی از ابتدا نسبت به نامزد شدن امتناع داشت. پس از اعلام نظر مجمع اول ایشان از امتناع خود صرف نظر کرد و کاندیداتوری خود را محل تامل دانست. اما با توجه به رای جبهه، و نظر بسیاری از شخصیت ها در صورتی که قصد کاندیداتوری داشته باشم حتما طبق سازوکار جبهه عمل می کنم. به این ترتیب و با توجه به آنکه فقط یک نفر از 10 کاندیدای منتخب مجمع
اول، یعنی سعید جلیلی، از پذیرش سازوکار و مکانیسم جبهه امتناع کرد، نام ایشان از فهرست
کاندیداهای معرفی شده به مجمع دوم حذف و نام محسن رضایی به فهرست اضافه شد.

حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع- 16 فروردین
رئیسی ابتدا قصد حضور در انتخابات را نداشته و حتی استمزاج کرده که اعلامیه بدهد و رسما اعلام کند که حضور ندارد اما «مرجع صدور حکم» این اجازه را نداده است.

سایت حکومتی فرارو- 16 فروردین
برخی اصولگرایان برای حضور تولیت آستان قدس در انتخابات تردید دارند. غلامرضا مصباحی
مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز بدون اشاره به نام رئیسی با تاکید بر اینکه "صفر کیلومتر‌ها به درد ریاست جمهوری نمی‌خورند"، گفت: « روحانی اصلاح‌طلب نیست، بلکه اصولگرایی است که اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ ناچار شدند به وی روی بیاورند».

ارگان باند موتلفه (رسالت)– 17 فروردین  (سرمقاله مرزخدمت و خیانت)
مرز خدمت و خیانت: در شرايط کنوني که هنوز نامزد نهايي جبهه مردمي انتحاب نشده است، هر گونه رقابت درون جبهه و دعوت به خود، خطاست زيرا نتيجه رقابت با نامزدهاي خودي، همان تجربه تلخ انتخابات دوره قبل را در پي خواهد داشت و همان توطئه ‌اي است که در انتخابات سال
1392، رقيب آن را عليه انقلابيون اعمال کرد و به نتيجه رسيد و اگر بازي خوردگان آن
توطئه را بتوان "بي ‌بصيرت" خواند، در اين دوره لااقل بايد گفت نتيجه گرفتاري در دام رقيب، "خيانت" است. کساني که در برابر رأي اجماع عقلاي انقلابي تمکين نکنند و از کاپيتان خودمحوري تقليد نمايند که اين روزها رفتارش موجب استهزا شده است، بايد توجه داشته باشند که رقابت در مسائل حساس سياسي، شبيه به کشتي گرفتن در قله کوه است و بازنده به قعر دره پرتاب خواهد شد.

خبر گزاري حكومتي ايرنا - 16 فروردین
به روحانی رأی ندهیم؛ به ایران رأی بدهیم
مهم نیست نام رئیس جمهور آینده حسن روحانی باشد یا خیر؟ مهم این است که هر که می آید، ایران را از مسیر رشد داخلی و تعامل جهانی باز ندارد.ایران بعد از سال ها تنش و تلاطم، نیاز به آرامش، ثبات و تعامل با دنیا دارد. ایران دیگر تحمل دعوا و تنش، ناسازگاری با دنیا، افراط و تفریط را ندارد، ایران دیگر توان آن را ندارد آزمایشگاه افرادی باشد که ای بسا انسانهای خوبی هم باشند ولی تازه کار، احساسی، شعارزده و بی تجربه اند. ریاست جمهوری محل آزمون و خطا نیست و مردم خسته ایران، موش آزمایشگاهی نیستند.

زیبا کلام از مهره های باند روحانی: 17فروردین
آمدن تولیت آستان قدس بحران چنددستگی اصولگرایان در انتخابات را حل می‌کند؛ اما از سوی دیگر ملاحظات مهم‌تری چه برای خود ایشان و چه حامیان اصولگرایشان به وجود خواهد آورد. یکی از این دغدغه‌ها، مشخص‌نبودن توان و تجربه اجرائی رئیسی است. به استثنای مدتی که ایشان یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضائی بوده، تجربه اجرائی و مدیریت دیگری نداشته‌اند. آمدن آقای رئیسی به‌ سرعت انتخابات را دو قطبی آن‌هم از نوع دوم خرداد ٧٦ خواهد کرد. اگر نتیجه باب میل اصولگرایان نشود، آن‌گاه از جنس ناکامی اصولگرایان، محمدباقر قالیباف یا جلیلی نیست، بلکه تبعات آن متفاوت خواهد بود. سؤال این است: آیا حامیان رئیسی حاضر هستند تن به
این مسئله بدهند؟

روزنامه حکومتی اعتماد- 17 فروردین
عباس عبدی: سراغ گرفتن اصولگرايان از رييسي به منزله اعلام شكست اين جريان سياسي است. گزينه‌اي كه تا به حال ارتباط تشكيلاتي و سازمان‌يافته‌اي با اصولگرايان نداشته است. دليل اين كار اين است كه كليه نيروهاي سياسي‌شان به نوعي به بن‌بست رسيده‌اند، و شكست خورده‌اند. بنابراين مايل هستند از يك حوزه غير سياسي يك نفر را به عرصه انتخابات بياورند. نامزدي رييسي به خودي خود تاثيري بر مشاركت مردمي ندارد. فكر نمي‌كنم جمنا بتواند وحدتي ميان اصولگرايان تامين كند. اگر هم وحدتي به دلايلي شكل بگيرد، موقتي خواهد بود.
اين وحدت حول انتخابات و براي رسيدن به قدرت است، بنابراين چه موفق باشند و چه نباشند، اين تضاد در بين اصولگرايان تشديد خواهد شد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر