۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

گفتگوبا خانم زينت ميرهاشمي در باره دستمزد کارگران


شعار کارگران: ما منتظر حقوق هستیم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم
یک کارگر: بچه ام دیشب تب کرد پول نداشتم اومدم شریعتی دو تا قرص استامینوفین به من داد بخاطر این که مفتکی بود.
کارگر همه چیزش را بخاطر درآمد، می‌گذارد، عمر وجوانی و سلامتی اش که در واقع همه چیز اوست، اما در مقابل به چه چیز دست پیدا می کند؟ همه ساله رژیم آخوندی با سروصدای فراوان ادعا می کند که حقوق کارگران را افزایش داده و حتی از نرخ تورم هم بالا تر رفته است اما بالاخره در روزهای پایانی اسفند 1395 کوه این تبلیغات موش زایید و حد اقل دستمزد کارگران 930 هزار تومان اعلام شد،‌
سایت حکومتی الف 11 اسفند 1395 :سایت حکومتی الف درباره تعیین دستمزد نوشت: «دو میلیون و 489هزار تومان هزینه سبد معیشت کارگران در سال 96 با توافق جمعی از نمایندگان ستاد مزد به شورای عالی کار به‌عنوان مبنای تعیین دستمزد، ارائه شد» اما نتیجه تعیین دستمزد 930 هزار تومانی یعنی 247 دلار آمریکایی تازه 7 میلیون کارگر از حداقل دستمزد کمتر حقوق می‌گیرند.
اما نگاهی به نرخ دستمزد در کشورهای دیگر عمق فاجعه برای کارگران میهنمان را بیشتر نشان می دهد، یک کارگر در کویت حداقل 5 برابر یک کارگر ایرانی دستمزد می گیرد،  در ترکیه یک کارگر 578 دلار دستمزد می گیرد یعنی 2.4 برابر یک کارگر ایرانی ، در چین دستمزد یک کارگر چینی 1.2 برابر یک کارگر ایرانی است با توجه به این که دستمزد در چین یکی از پایین ترین دستمزدهاست
بر اساس گزارشات در کشورهای پیشرفته کارگر برای هر ساعت کار به طور متوسط 7 دلار دریافت می کند، در کشورهای جهان سوم این عدد به 4 دلار می رسد و در کشورمان ایران، کارگر ما بازای هر ساعت کار 1.5 دلار حقوق دریافت می کند.
اما یکی از جنایتهای دولت آخوند روحانی بر علیه کارگران آمارسازی است که نرخ تورم را پایین نشان می دهد تا حقوق کارگران را هر چه کمتر افزایش بدهد.
خبرگزاری فارس 19 فروردین 1396:
خبرگزاری حکومتی فارس در خصوص تعیین حداقل دستمزد کارگران نوشت: «دولت بيش از 300 قلم كالايي كه ممكن است حتي يكبار نيز در زندگي آنها وارد نشود را بررسي و طبق آن نرخ تورم را اعلام مي‌كند.»
اما با وجود افزایش ناچیز حقوق کارگران قیمت مواد اساسی مصرفی هر روز بالا و بالا تر می رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر