۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

انتخابات چالش خطرناک خامنه ای گفتگوعلی خدایی صفتErtebatM@


انتخابات چالش خطرناک خامنه ای گفتگوعلی خدایی صفت


 وحشت از مواضع مقامات آمریکایی مبنی بر تشدید فشارها و تحریمها به‌خاطر سیاستهای مداخله جویانه رژیم، تبدیل به سوخت جنگ انتخابات بین باندهای حکومتی شد.

روزنامه حکومتی ابتکار 3 اردیبهشت 96 از باند روحانی در مطلبی تحت عنوان «ایران دیپلومات می‌خواهد نه دادستان» با اشاره به سابقه جنایتهای رئیسی نوشت: «مردم کشورهای دموکراتیک با انتخاب «سابقه» رئیس‌جمهورشان به جهان پیام می‌دهند که در هر مقطعی چه رویکرد و روحیه‌ای را برای مدیریت کشورشان طلب می‌کنند». این روزنامه ضمن پاسخ تلویحی به ادعای رسانه‌های باند خامنه‌ای که رئیسی را به‌خاطر جنایتهایش «قهرمان» و «موجب افتخار» لقب داده بودند افزوده است «مردم انگلستان بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم در حرکتی حیرت‌انگیز، دست رد به سینه ناجی خود زدند! به این معنا که چرچیل- اسطوره سیاست و قهرمان جنگ- در اولین انتخابات بعد از جنگ رأی نیاورد. استدلال مردم انگلستان ساده ولی عمیق بود: اکنون دوران صلح است و ما مردِ صلح و سازندگی می‌خواهیم نه مرد کشتار و جنگ. هر چند که قهرمانمان باشد!» روزنامه حکومتی ابتکار سپس با یادآوری شرایط جهانی و منطقه‌یی افزوده است: «امروز ایران نیز در دو راهی سرنوشت سازی قرار گرفته است و ما مردم ایران «می‌توانیم» با انتخاب روحیه و سابقه، سُکان‌بان آینده کشورمان در این ایام توفانی، کشتی جامعه را به ساحل نجات یا گرداب ِغرق و هلاکت سوق دهیم. آنچه در سابقه و کارنامه داماد امام جمعه مشهد می‌بینیم با شرایط اکنون ایران اساساً مطابقت ندارد. با توجه به بحران متعدد در خاورمیانه و صف‌آرایی دیپلوماتیک-نظامی کشورها در مقابل ایران، نیاز به یک رئیس‌جمهوری معتدل و وزیر استثنایی مثل ظریف حیاتی (است) چرا که لابی‌های ضدایرانی دوباره منتظر آمدن یک رئیس‌جمهور غیرمعتدلند تا در سایه شعارهای خشن و رفتارهای غیرقابل قبولش، اذهان عمومی و قدرتهای اروپا و منطقه را برای محاصره اقتصادی، منزوی‌ سازی و حتی حمله به ایران بسیج کنند».

این روزنامه حکومتی در سرمقاله روز 3اردیبهشت 96 خود با اشاره به مواضع اخیر مقامات آمریکایی، ضمن یادآوری خواص روحانی برای نظام نوشته است: «سیاست ایران با همه مخالفانش در این سو و آنسو‌ ، تاکنون توانسته است هر گونه فرصت را برای اتخاذ اقدام‌های ماجراجویانه علیه این کشور خنثی کند. نتیجه انتخابات اردیبهشت، تثبیت‌کننده موقعیتهایی خواهد بود که اکنون وضع ژله‌ای و بلاتکلیف دارد».

در باند خامنه‌ای نیز محمد صالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در سرمقاله روزنامه حکومتی حمایت وابسته به قضاییه آخوندی 3اردیبهشت 96، نوشت: «بدعهدی‌های دولتمردان کاخ سفید، ابعاد جدیدتری به خود گرفته است» سپس با یادآوری مواضع روحانی نوشت: «آمریکا توافق هسته‌یی را گروگان برآورده شدن آرزوهایش درباره ایران گرفته و چنان‌چه با چنین سابقه‌ای، برخی هم‌چنان اصرار داشته باشند که در سایر موارد مورد اختلاف، با آمریکایی‌ها گفتگو کنیم، قطعاً کشور را دچار ضررهای جبران‌ناپذیر خواهند کرد... این‌که چرا برخی با وجود این همه کارشکنی و بدعهدی، بیهوده تأکید دارند که از اصول خود در برابر چنین دشمنی کوتاه بیاییم، جای سؤال جدی دارد».


ادمین تلگرام   ErtebatM@

توییتر   @ertebatm2013

یوتوب و گوگل پلاس Ertebat M


ErtebatM@ https://youtu.be/XWyw9yjMjEU via @YouTube

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر