۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

بیانیه بیش از ۳۰نماینده پارلمان انگلستان از حزب لیبرال دموکرات درباره قتل‌عام ۶۷

بیانیه بیش از ۳۰نماینده پارلمان انگلستان از حزب لیبرال دموکرات درباره #قتل‌عام ۶۷ و ضرورت انجام تحقیقات مستقل


کنفرانس سالانه حزب لیبرال دموکرات انگلستان در اواخر ماه سپتامبر در شهر بورنموث برگزار شد.
هیأتی از مقاومت #ایران در این کنفرانس شرکت کرد و با نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان از حزب لیبرال دموکرات و شماری از رهبران این حزب دیدار و پیرامون استمرار نقص حقوق‌بشر در ایران و ادامه #اعدامها به‌ویژه اعدام زنان و نوجوانان، گفتگو کرد.

در این کنفرانس، بیش از 30تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان از حزب لیبرال دموکرات با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از فراخوان خانم #مریم #رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، خواستار پایان دادن به مصونیت مسئولان قتل‌عام 67 شدند و از دولت و وزارت‌خارجه انگلستان خواستند قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند از اقدامات انجام شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران حمایت کند و از کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد بخواهد دستور تحقیقات درباره #قتل‌عام سال 67 را به‌منظور قرار دادن عاملان و آمران این جنایت در مقابل عدالت صادر کنند.

بیانیه‌ایران‌: فراخوان به سازمان ملل‌متحد برای تحقیق درباره #قتل‌عام سی هزار #زندانی سیاسی در سال 1988

ما عمیقاً نسبت به وخامت وضعیت #حقوق‌بشر در ایران و به‌ویژه تعداد فزاینده اعدامها نگرانیم طی دوران روحانی شمار اعدامها بالغ بر 3200مورد شده است که تنها از ژوئیه 2017 بیش از 200 اعدام گزارش شده است.

 
 
گزارش گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران در 14اوت 2017 این نقضها را مستند می‌کند و هم‌چنین قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در تابستان 1988 را مورد توجه قرار می‌دهد که اکثر آنها از جنبش اپوزیسیون اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت می‌کردند.
 
 
از آنجا که این گزارش تأکید می‌کند که این اعدامهای جمعی پس از فتوای، خمینی، انجام شد؛ هم‌چنین از آنجایی که این گزارش افشاگریهای قبلی را که مقامات عالی‌رتبه رژیم مسئول این قتل‌عام بودند تأیید می‌کند. از جمله وزیر دادگستری، یک قاضی دادگاه عالی و رئیس یکی از بزرگترین بنیادهای مذهبی در کشور و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر.
 
ما امضا‌کنندگان زیر، از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، برای اقدام سازمان ملل و کشورهای دموکراتیک غربی به‌منظور پایان دادن به مصونیت مقامات در ایران حمایت می‌کنیم و از دولت و وزارت‌خارجه انگستان مصرانه می‌خواهیم:
- این قتل‌عام را به‌عنوان جنایت علیه بشریت در توافق انگلستان برای حمایت از کارهای انجام شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران به‌رسمیت شناخته و محکوم کند.
- از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درخواست کند که دستور دهد یک تحقیقات درباره این قتل‌عام به قصد قرار دادن عاملان و آمران آن در مقابل عدالت انجام شود.
مرتبط
]
متن و کلیپ سخنرانی #مریم #رجوی در مراسم #عاشورا- مهر ۱۳۹۵
#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran  #1988Massacre #ایران
http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/10/95ertebatm.html …
[Forwarded from Ertebat Mostaghim]
برای دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
 فیسبوکhttps://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/  ..
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/. 
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۲ نظر:

  1. توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
    تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
    وبلاگhttp://ertebatmostaghim.blogspot.fr/.

    پاسخحذف
  2. [ Photo ]
    بیانیه بیش از ۳۰نماینده پارلمان #انگلستان از حزب لیبرال دموکرات درباره #قتل‌عام 67
    #MEK #Rajavi #Iran #ایران
    http://ertebatmostaghim.blogspot.com/2017/10/blog-post.html?spref=tw

    پاسخحذف