۱۳۹۶ آبان ۲, سه‌شنبه

وزارت اطلاعات رژیم ایران فعال در اروپا@ertebatm

          گزارشی از کتاب منتشر شده توسط 

        کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت‌:

        «وزارت اطلاعات رژیم ایران فعال در اروپا»


  وزارت اطلاعات رژیم ایران در اروپا فعال است
           بسیج دروغ‌پردازی برای لکه‌دار کردن چهره اپوزیسیون دموکراتیک

مقدمه
در زمان افزایش امنیت، پس از حملات مرگبار در اروپا توسط افرادی که با ایدئولوژی افراطی تحریک شده‌اند، مهم است نسبت به تهدیدات جاسوس‌های رژیم ایران که در کنار سپاه پاسداران کار می‌کنند، هوشیار باشیم.

این گزارش پرونده‌های مشخصی از جاسوسی را که توسط سرویس‌های ضداطلاعات اروپایی مورد تحقیق قرار گرفته مستند کرده است. در اوایل سال جاری، در پرونده‌یی که نشانه‌هایی از آنچه که مقامات آن را «نشانه‌یی روشن از اقدامات تروریستی» توضیف کردند، دادگاه عالی آلمان یک مأمور رژیم ایران را به‌خاطر جاسوسی علیه یک قانونگذار آلمانی و یک استاد اقتصاد فرانسوی- اسراییلی محکوم کرد.

یک دادگاه دیگر در آلمان، یک عامل رژیم ایران را به‌خاطر جاسوسی علیه جنبش اپوزیسیون، محکوم کرد. سرویس مخفی رژیم ایران در درجه اول تبعیدیان در اروپا را هدف قرار می‌دهد. در حقیقت، همان‌طور که در این گزارش می‌بینید، سرویس اطلاعاتی داخلی آلمان در آخرین گزارش سالانه خود به این نکته اشاره کرده است که رژیم به‌شدت در گسترش اطلاعات غلط علیه مخالفان خود و استخدام اعضای سابق اپوزیسیون برای این منظور در اروپا دخیل است. رژیم به‌طور خاص در بسیاری از کشورهای اروپایی، قانونگذاران را با چنین اطلاعات غلطی برای لکه‌دار کردن چهره مخالفان هدف قرار داده است. تئوری پشت این رویکرد این است که اگر آنها بتوانند اپوزیسیون را بی‌اعتبار کنند، سیاست واقع‌گرایانه دیکته می‌کند که با حکومت مذهبی حاکم سازش کنند.

یکی دیگر از وقایع بسیار نگران‌کننده که در این گزارش ذکر شده، ترور یک ایرانی مخالف و مدیر اجرایی تلویزیون در استانبول است.

ممکن است آگاه باشید که شورای وزیران اتحادیه اروپا در سال 1997اعلامیه‌یی را برای اخراج تمام فعالان اطلاعاتی رژیم ایران از خاک اروپا صادر کرد. این حکم بعد از اعلامیه بعد از آن صادر شد که یک دادگاه در آلمان، رژیم ایران را در (پرونده‌یی) که به قتل‌های میکونوس مشهور شد، در شراکت در ترور 4مخالف کرد، مجرم شناخت.

شما را تشویق می‌کنم که این گزارش را مطالعه کنید.
آلخو ویدال کوادراس-رئیس کمیته بین‌المللی جستجو برای عدالت
                    فعالیت‌های وزارت اطلاعات رژیم ایران در اروپا
فعالیت‌های عوامل جمهوری اسلامی در اروپا از سال‌ها پیش آغاز شده است. این عوامل تحت هدایت وزارت اطلاعات و امنیت و یا یک شاخه سپاه پاسداران، از جمله نیروی بدنام قدس، فعالیت می‌کنند. فعالیت‌های آنها شامل ترور مخالفان، جاسوسی علیه مخالفان و گسترش اطلاعات غلط در مورد اپوزیسیون دموکراتیک، است.

رژیم در خارج از مرزها، مدل بنیادگرایی اسلامی خود را صادر می‌کند و گروه‌هایی را که مسئول جنایات تروریستی در سراسر خاورمیانه، از جمله در عراق، افغانستان و لبنان هستند آموزش می‌دهد و آنها را مسلح و تأمین مالی می‌کند.

از زمان آغاز حکومت آخوندی در ایران در سال 1979، دهها تن از مخالفان ایرانی در اروپا ترور شده‌اند. آنها شامل نمایندگان ائتلاف سیاسی شورای ملی مقاومت ایران در سوئیس و ایتالیا، رهبران کرد ایران در آلمان و اتریش و هم‌چنین سایر مخالفان در فرانسه هستند.

در 29آوریل 2017، سعید کریمیان، 45ساله مجری تلویزیون ایران در لندن و رئیس شبکه تلویزیونی ماهواره‌یی GEM در ترکیه که ایستگاه تلویزیونی وی در آنجا یک شعبه داشت، ترور شد. در ژانویه سال 2017، یک دادگاه در تهران به‌طور غیابی وی را به جرم پخش تبلیغات و اقدام علیه امنیت ملی به شش سال زندان محکوم کرد. در ماه مه 2017، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، دو مردی که در این ترور مظنون بودند، با گذرنامه‌های جعلی در مونته‌نگرو در مسیرشان به ایران دستگیر شدند.

در ماه ژوئیه 2016، میثم پناهی، عامل وزارت اطلاعات، در آلمان به‌خاطر جاسوسی علیه شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران به دو و نیم سال زندان محکوم شد. بنا بر اسناد دادگاه آلمان، او به یک افسر اطلاعاتی با سابقه وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران وصل بود. پناهی بعد از ترک مجاهدین توسط اطلاعات رژیم ایران استخدام شد.

در تاریخ 25مارس 2017، مصطفی حیدر سید نقفی، یک پاکستانی، در آلمان به‌خاطر جاسوسی برای رژیم ایران، به‌طور خاص جستجوی اهداف بالقوه برای حملات توسط سپاه پاسداران محکوم شده بود. یک سخنگوی دادگاه عالی برلین گفت که سید نقفی به‌خاطر «کار برای یک سرویس اطلاعاتی خارجی»، به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شده است.

                               گزارشهای سازمانهای امنیتی اروپا
سرویس اطلاعاتی آلمان، اداره حراست از قانون اساسی، در آخرین گزارش سالانه خود که در ژوئیه سال 2017منتشر شد، اعلام کرد که سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران اهداف اصلی جاسوسی توسط وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران هستند.

خلاصه‌ای از گزارش 4ژوئیه 2017اداره فدرال آلمان برای حفاظت از قانون اساسی:
سرویس‌های اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی
وظیفه اصلی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران هم‌چنان جاسوسی و مبارزه علیه جنبش‌های مخالف در داخل و خارج کشور است. علاوه بر این، سرویس‌های رژیم ایران در دنیای غرب، اطلاعات را در زمینه‌های سیاست، تجارت و علم جمع‌آوری می‌کنند.

اهداف اصلی وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران
مؤسسه اصلی که علیه آلمان فعالیت می‌کند، وزارت اطلاعات است تمرکز اصلی وزارت اطلاعات به‌ویژه روی «سازمان مجاهدین خلق ایران» و «شورای ملی مقاومت ایران» است. درعین‌حال، فعالیت‌های اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور، منافع وزارت اطلاعات را در حوزه سیاست خارجی و امنیتی منعکس می‌کند.

سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران ابزار مرکزی برای رهبری سیاسی در جهت تضمین سلطه است. در نتیجه، مخالفان ایرانی هم‌چنان موضوع تمرکز وزارت اطلاعات خواهند بود... . این نگرش از زمان توافق بین رژیم ایران و غرب در حل و فصل منازعات اتمی تغییری نکرده است.

ارزیابی دقیق‌تر از فعالیتهای ایران در آلمان در گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان در نورد راین وستفالن، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان بود که در 4ژوئیه 2016منتشر شد. در این گزارش آمده است که افزایش فعالیت‌های وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران در آلمان علیه سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران در سال 2014، در سال 2015 ادامه داشته است. هسته مرکزی فعالیت‌های آنها، پخش اطلاعات غلط در مورد سازمان مجاهدین خلق بود. این گزارش هم‌چنین به تعدادی از مظنونان اشاره می‌کند که به‌خاطر جاسوسی علیه سازمان مجاهدین خلق دستگیر شدند.

گزارشهای قبلی توسط سرویس اطلاعات و امنیت هلندی، همین را تأیید می‌کند:
دفتر اطلاعات و امنیت عمومی هلند در این گزارشها یادآور شده است که حکومت ایران در مبارزه علیه جنبش مخالف مجاهدین خلق بی‌وقفه فعال است. یافت شده است که سرویس اطلاعاتی رژیم ایران یک شبکه اروپایی را اداره می‌کند که در هلند نیز فعال است. این شبکه، توسط سرویس اطلاعاتی رژیم ایران استخدام شده‌ و موظف شده‌اند که از طریق لابی، نشریات و جلسات علیه مجاهدین، برافکار عمومی در مورد مجاهدین تأثیر منفی بگذارند. آنها هم‌چنین اطلاعات مربوط به مجاهدین خلق و اعضای آن‌را برای سرویس اطلاعاتی رژیم ایران جمع‌آوری می‌کنند.

سرویس اطلاعاتی رژیم ایران، تلاشها برای شیطان‌سازی علیه مجاهدین خلق در رسانه‌ها و در میان سیاست‌مداران را مدیریت و تأمین مالی می‌کند.
             عوامل معرفی‌شده به‌عنوان «اعضای سابق» اپوزیسیون
به‌نظر می‌رسد استخدام وابستگان سابق اپوزیسیون، عملیات عمده‌یی برای وزارت اطلاعات رژیم ایران باشد. مزایای استفاده از چنین افرادی، دوگانه است. اولاً اطلاعات آنها برای ایجاد حملات تروریستی ارزشمند است؛ و ثانیاً آنها برای اهداف تبلیغاتی تحت عنوان «اعضای سابق» مفید هستند.

مورد مسعود دلیلی یک نمونه واضح است. او قبلاً کمپ اشرف را ترک کرده بود. او سپس توسط وزارت اطلاعات و امنیت استخدام شد. توسط نیروی قدس در عراق تخلیة اطلاعاتی شد که سپس از او به‌عنوان یک راهنما برای حمله به کمپ اشرف در تاریخ 1سپتامبر 2013 استفاده کرد؛ حمله‌یی که 52کشته از اعضای سازمان مجاهدین خلق بر جای گذاشت وهفت نفر به گروگان گرفته شدند. در پایان عملیات، دلیلی نیز توسط حمله کنندگان کشته شد. آنها چهره او را سوزاندند تا از شناخته‌شدن او جلوگیری شود.

رژیم ایران به‌طور سیستماتیک از این افراد برای کارزار دروغپردازی خود استفاده کرده است تا چهره مجاهدین خلق و ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران را لکه‌دار کند. برای این منظور، این افراد به‌عنوان پناهنده به اروپا فرستاده شده‌اند، در حالی که آنها با سفارت رژیم ایران همکاری نزدیکی دارند یا به‌طور مستقیم با وزارت اطلاعات یا نیروی قدس ارتباط دارند.

دروغپردازی بر روی سازمان مجاهدین خلق متمرکز است. کسانی که درگیر آن هستند تعدادی انجمنهای دروغین درست کرده‌اند و سراغ پارلمانترها در کشورهای مختلف اروپایی می‌روند و وانمود می‌کنند که مخالفان رژیم و فعالان حقوق‌بشر هستند. در اکثر کشورهای اروپایی، اساساً پارلمانترها آنها را رد کرده‌اند.

در سه دهه گذشته، پارلمان اروپا قطعنامه‌های متعددی درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران تصویب کرده است و بسیاری از نمایندگان پارلمان حمایت خود را از اپوزیسیون دموکراتیک ابراز کرده‌اند. بنابراین، رژیم ایران همواره از مواضع پارلمان اروپا نگران بوده و به‌سختی تلاش کرده است تا اعضای پارلمان اروپا را در مورد وضعیت در ایران و استاتوی مجاهدین خلق ایران گمراه کند.

در ماه مه سال 2017، تعدادی افراد که خود را اعضای سابق می‌خواندند، به‌منظور انتشار اطلاعات غلط در مورد اپوزیسیون ایران وارد اروپا شدند. یک فرد، مسعود خدابنده، خود را به‌عنوان «مدیر مشاوران استراتژی خاورمیانه، انگلستان» معرفی کرد. جالب توجه است که چنین شرکتی در انگلستان وجود ندارد. یک شرکت با چنین نامی چند سال پیش به‌عنوان پوشش فعالیت‌هایش تأسیس شد، اما در سال 2013 منحل شد. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان، علی اکبر راستگو بود که ادعا کرد، عضو سازمان مجاهدین خلق است.

به گفته سازمان مجاهدین، او هرگز عضو این سازمان نبوده است، (سازمان مجاهدین) می‌گوید که او بیش از 30سال پیش هوادار این جنبش در آلمان بوده، اما هیچ‌گونه ارتباط مستقیم نداشته است. پس از آن افراد بازدیدکننده فوق‌الذکر، عکسهایی را از سه عضو پارلمان اروپا منتشر کردند که بنا‌ به ادعای آنها، دیداری را که آنان در آن شرکت داشتند، سازماندهی کرده بودند.

مدتها قبل تلاش‌های مشابهی در دیگر کشورهای اروپایی صورت گرفت که در آن افراد برای پخش تبلیغات دروغین خود سراغ نمایندگان مجلس رفته بودند. در ماه نوامبر سال 2005، مسعود خدابنده و همسرش آن سینگلتون تلاش کردند جلسه‌یی را در پارلمان انگلستان برگزار کنند تا اطلاعات غلط علیه مجاهدین خلق پخش کنند. آنها در نهایت به‌دلیل نگرانی که در میان نمایندگان پارلمان وجود داشت مجاز به برگزاری جلسه نشدند. لرد کوربت که در آن زمان رئیس کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران بود، در بیانیه‌یی در 9نوامبر 2005 گفت:
«. این افراد به‌منظور توجیه اظهارات رئیس‌جمهور رژیم ایران برای تحریک تروریسم اعزام شده‌اند... باور نکردنی است که کسانی که از تروریسم در داخل کشور استفاده می‌کنند و آن را در خارج از کشور تحریک می‌کنند، فکر می‌کنند هر شخص عاقلی به آنها گوش می‌دهد... 

+
برخی از افرادی دارای پیوندهای قبلی با سازمان مجاهدین خلق که اخیراً برای شیطان‌سازی اپوزیسیون از پارلمان اروپا بازدید کرده‌اند و اقدامات خود را در اینترنت منتشر کردند (عبارتند از):
داوود باقروند ارشد (آلمان) 
قربانعلی حسین‌نژاد (فرانسه) 
عیسی آزاده (فرانسه) 
غلامرضا صادقی جبلی (کانادا) 
محمد حسین سبحانی (آلمان) 
بتول سلطانی سده (آلمان) 
علی‌اکبر راستگو (آلمان) 
مسعود خدابنده (انگلستان) 
زهرا معینی (آلمان) 
رژیم ایران پول زیادی برای لابی‌کردن توسط عواملش در هر دوسوی اقیانوس اطلس در اروپا و آمریکا خرج می‌کند. این رژیم حتی از طریق بنیادهای خیریة جعلی کمکهای مالی را برای برخی دانشگاههای مشخص، تحت عنوان هزینه تحقیقات فراهم می‌کند.

یکی از این نهادها، بنیاد علوی مستقر در آمریکا است. در 16سپتامبر 2013، یک دادگاه منطقه‌یی ایالات متحده در نیویورک دستور تسخیر ساختمان 36طبقه‌یی اداری دفتر مرکزی منهتن را که متعلق به بنیاد علوی است، به‌دلیل نقض مقررات معاملات (با رژیم) ایران، صادر کرد.

(رژیم) ایران و لابی آن بدون تردید ادعا می‌کنند که جایگزینی برای وضعیت موجود، وجود ندارد، مخالفان تقسیم شده‌اند و نه مجاهدین خلق و نه ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران، جایگزینی قابل‌قبول نیستند.

با توجه به فعالیت‌های ناسازگار رژیم، از جمله نقض حقوق‌بشر در ایران، حمایت از تروریسم، نقش فعال در سرکوب مردم سوریه و حمایت از حزب‌الله، امکانی برای دفاع مستقیم از رژیم وجود ندارد. بنابراین حتی عوامل لابی‌رژیم تهران به شیوه‌یی پیچیده‌تر عمل می‌کنند. آنها در بعضی جنبه‌ها از رژیم انتقاد می‌کنند یا حداقل از رژیم فاصله می‌گیرند، اما یک‌صدا به شیطان‌سازی مقاومت سازمان‌یافته، یعنی سازمان مجاهدین خلق پرداخته تا معامله با رژیم را به یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر تبدیل کنند.

این کارزارها شامل مبالغ هنگفتی می‌شود که برای جذب اعضای سابق یا حامیان گروه‌ها، ایجاد سازمانهای جبهه‌یی و انجمن‌ها و حتی تلاش برای خریدن کارشناسان به‌منظور تهیه گزارشهای دروغ و یا ابراز اظهاراتی علیه مجاهدین خلق است.

                           گواهی افسران آمریکایی
افسران نظامی ایالات متحده که پیشتر بین سال‌های 2003 و 2008 مسئول حفاظت از مجاهدین خلق در کمپ اشرف در عراق بوده‌اند، بعدها به‌طور علنی از تلاش‌های وزارت اطلاعات برای انتشار اطلاعات نامطلوب علیه اپوزیسیون ایران خبر دادند. سرهنگ لئو مک‌کلاسکی فرمانده نیروهای حفاظتی آمریکا در اشرف (در سال 2008)، در سخنرانی خود در پاریس در 24مارس 2012 گفت:
«من به‌مدت 13ماه مسئولیت حفاظت از اشرف را برعهده داشتم... در سال‌های 2004تا 2008، حدود 300نفر تصمیم به بازگشت به ایران گرفتند. به‌ندرت در مورد آنها دوباره شنیده می‌شد، اما می‌توانم درباره یک نفر که دوباره در مورد او شنیدیم، بگویم، او بتول سلطانی بود که به سمت ایران رفت و برگشت.

«در عرض یک یا دو ماه پس از خروجش، شبی در ساعت یک و نیمه‌شب توسط یکی از ایستگاههای پلیس ما در خارج از اشرف طی تماسی اطلاع داده شد که سلطانی با پاسپورت ایرانی برگشته است. و او از طریق مترجم من یک داستان به من گفت که او به ایران برده شده و مجبور گردیده است که برای محافظت از خانواده‌اش به عراق بازگردد. (ولی) او بر اساس دستور نیروی قدس به‌عنوان نماینده حکومت ایران به اشرف بازگشت.

یک گزارش پنتاگون که توسط بخش تحقیقات فدرال کتابخانه کنگره آمریکا در دسامبر 2012 تهیه شده است، با جزییات کارزار دروغ‌پراکنی وزارت اطلاعات رژیم ایران علیه مجاهدین خلق را توضیح می‌دهد. در زیر گزیده‌یی از گزارش موجود است:

                       وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران: یک پرونده
                        گزارشی تدوین شده توسط بخش تحقیقات فدرال
                                          کتابخانه کنگره آمریکا
تحت یک توافقنامه بین آژانس‌ها با برنامه پشتیبانی جنگ نامنظم دفتر پشتیبانی فنی مبارزه با تروریسم
                                         دسامبر 2012
 
                        سازمانهای غیردولتی تحت کنترل دولت
رژیم ایران برای شیطان‌سازی اپوزیسیون سازمانیافته خود، تا آنجا پیش رفته که سازمانهای غیردولتی تحت کنترل دولت را در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد برای انتشار اطلاعات غلط در مورد مجاهدین خلق ایجاد کند. این اقدام منجر به اعتراضات سایر سازمانهای غیردولتی ایرانی در شورای حقوق‌بشر به‌خاطر سوء‌استفاده از چارچوب و سازوکار سازمانهای غیردولتی شده است.

در تاریخ 15می 2017، سه سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی در شورای حقوق‌بشر، یک بیانیه کتبی ارائه کردند که در 24می 2017 در میان تمام اعضای عضو مجمع عمومی سازمان ملل توزیع شد. بخشی از این بیانیه می‌گوید:
از آنجا که جامعه مدنی در ایران از آزادی بیان بهره‌مند نیست، حکومت ایران به ایجاد سازمانهای غیردولتی برای سفیدسازی نقض سیستماتیک و گسترده حقوق‌بشر خود با سوء‌استفاده از رتبه مشورتی سازمانهای غیردولتی و امکانات دیگری که در اختیار دارد متوسل شده است تا چهره اپوزیسیون دموکراتیک و سازمانهای غیردولتی مستقل ایرانی را که در تبعید هستند، مخدوش کند.

یکی از این به‌اصطلاح مؤسسات غیردولتی تحت حمایت حکومت جمهوری اسلامی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم است که ظاهراً مأموریت دیگری به‌جز شیطان‌سازی و انتشار طلاعات غلط در مورد گروه‌های مخالف بسیار سازمان‌یافته و گروه اپوزیسوین اصلی خواستار دموکراسی در ایران، به‌نام سازمان مجاهدین خلق ایران.

این انجمن و موارد مشابه آن که از ایران برای شرکت در شورای حقوق‌بشر آمده‌اند، علاوه بر انتشار اطلاعات و اخبار غلط، مشغول ارعاب و شناسایی فعالان حقوق‌بشر ایرانی در حاشیه جلسه می‌شوند و تحت نظارت وزارت اطلاعات رژیم ایران که مسئول سرکوب مخالفان است، خانواده‌های این فعالان را در ایران تهدید کرده و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد.

                              آلمان عامل اطلاعات رژیم ایران
                برای جاسوسی علیه تبعیدیان را زندانی می‌کند
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، در ماه ژوئیه 2016، میثم پناهی، یک عامل وزارت اطلاعات، در آلمان به‌خاطر جاسوسی علیه سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران به دو سال و نیم زندان محکوم شد. به گفته دادگاههای آلمان، او به یک افسر کهنه‌کار وزارت اطلاعات وصل بود.

طبق شواهدی که در دادگاه فاش شد، پناهی به مدت حداقل سه سال به‌عنوان یک جاسوس مشغول به کار بوده و حداقل 30بار از یکی از افسران ارشد وزارت اطلاعات به نام سجاد پول دریافت کرده که در مجموع 28600یورو می‌شده است. او هم‌چنین درگیر استخدام اعضایی برای حلقه جاسوسی وزارت اطلاعات بوده است. او اعتراف کرد که اطلاعات حساسی را در مورد کمپ اشرف و کمپ لیبرتی در عراق، جایی که هزاران نفر از اعضای مجاهدین خلق مستقر بوده‌اند، در اختیار سجاد قرار داده است.

با توجه به‌شهادت شهود و شواهد دادگاه که گزارشهای اداره حراست از قانون اساسی را تأیید می‌کند، وزارت اطلاعات رژیم ایران شبکه‌های مخفی را در آلمان ایجاد و تلاش کرد علیه سازمان مجاهدین خلق جاسوسی کند و با پراکندن اطلاعات غلط آنها را بی‌اعتبار سازد.

این جلسه نشان داد، افرادی که توسط وزارت اطلاعات استخدام شده بودند، استاتوی پناهندگی خود را برای تضمین اقامتشان در آلمان مورد استفاده قرار دادند و پس از آن در ازای پول نقد، در کشورهای اروپایی برای وزارت اطلاعات رژیم ایران کار کردند. این افراد با حمایت سفارتخانه‌های رژیم به‌منظور دریافت آموزش و اطلاع‌رسانی، به ایران سفر کردند. آنها حقوق خود را با پرداخت نقدی یا از طریق سیستم‌های انتقال پول وسترن یونیون دریافت می‌کردند. طبق اسناد دادگاه، پناهی به‌رغم داشتن پناهندگی، به‌طور مخفیانه برای دریافت آموزش جاسوسی، به ایران سفر کرد.

به اذعان خود پناهی، این مزدوران اطلاعات، به‌ویژه درباره ساخت و ساز و ساکنان کمپ اشرف و کمپ لیبرتی، جایی که اعضای سازمان مجاهدین خلق، ساکن بودند، تخلیه اطلاعاتی می‌شوند. تروریستها و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، از این اطلاعات برای قتل‌عام پناهندگان ایرانی که قبلاً در این دو کمپ بوده‌اند استفاده کرده‌اند.

                                                           +
                      لابی عوامل رژیم علیه اپوزیسیون در پارلمان اروپا
اعضای پارلمان اروپا که به سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت سمپاتی دارند، کارزارهای بسیاری را در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران راه‌اندازی کرده‌اند. همیشه دیدگاههای متضاد در مورد رژیم ایران و مخالفان آن در پارلمان اروپا وجود داشته است. در یک مورد، این به یک مقابله عمومی تبدیل شد. در سال 2008، پس از تصمیم دادگاه عالی انگلستان برای رد اتهامات تروریستی علیه مجاهدین خلق، رئیس هیأت نمایندگی پارلمان برای روابط با رژیم جمهوری اسلامی از تصمیم دادگاه ابراز تأسف کرد. تعدادی از اعضای پارلمان در تاریخ 23ژوئیه 2008 در یک نامه سرگشاده به مواضع وی پاسخ دادند.

در دسامبر 2007 یک هیأت پارلمان اروپا به‌ریاست خانم آنجلیکا بیر به ایران سفر کرد تا ظاهراً نقض حقوق‌بشر در ایران را بررسی و ارزیابی قرار دهد. اهداف این دیدار را بهتر از گزارشهای مطبوعات رژیم، می‌توان دید. وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای ارائه اطلاعات غلط در مورد مجاهدین خلق در نزد نمایندگان پارلمان، خانم بیر و همراهان او را به دفتر یکی از انجمنهای خود به نام «عدالت» برد. در 26دسامبر 2007، ایرنا، گزارش داد:
«اعضای انجمن عدالت اخیرًا ملاقاتی با نمایندگان پارلمان اروپا در دفتر خود داشتند و در مورد وقوع یک فاجعه بشری توسط فرقه مجاهدین خلق ابراز نگرانی کردند. خانم آنجلیکا بیرAngelika Beer و بارونس نیکلسونNicholson که در این نشست حضور داشتند، همدردی خود را با قربانیان تروریسم ابراز کردند و یادآور شدند که ورود مجاهدین خلق به لیست تروریستی اتحادیه اروپا دقیقاً به این دلیل است که دولتهای اتحادیه اروپا اطلاعات دقیقی درباره تروریسم و ​​این سازمان تروریستی داشته‌اند».

وب‌سایت انجمن نجات وابسته به وزارت اطلاعات (انجمن نجات، تهران، 12دسامبر 2007) این دیدار را به شرح زیر ارائ
      هیأت پارلمان اروپا با انجمن نجات در ایران ملاقات کرد

«در روز یکشنبه 9دسامبر 2007، یک هیأت پارلمانی اروپا در تهران با اعضا و همکاران انجمن نجات در دفترش در تهران ملاقات کرد. این هیأت تحت ریاست خانم آنجلیکا بیر، عضو پارلمان اروپا از آلمان (و رئیس هیأت نمایندگان برای روابط با ایران در پارلمان اروپا) شامل نمایندگان مجلس از احزاب و کشورهای مختلف بود... 

در پایان جلسه، خانم بیر از انجمن نجات به‌خاطر ارائه اطلاعات در مورد سازمان مجاهدین خلق تشکر کرد. مدارک و اطلاعات مربوط به سازمان مجاهدین، به تمامی اعضای این هیأت داده شد».

                  «سفارت رژیم ایران» در داخل پارلمان اروپا
در قسمتهایی از یک مقاله خبری نوشته فرانک دمیر Frank Demeyer | بروکسل-6آوریل 2012 درباره کشمکش میان اعضای هیأت رابطه با (رژیم) ایران در پارلمان اروپا آمده است:
نشست هفته گذشته هیأت پارلمان اروپا برای روابط با رژیم ایران، صحنه یک برخورد نادر بین جناح حامی رژیم ایران، بود... . ، زمانی که سفیر جدید رژیم ایران محمود بریمانی به هیأت دعوت شده بود، روشن شد. سفیر با نامزدی آقای سالاتو مخالفت کرد، زیرا وی، او را بیش از حد منتقد جمهوری اسلامی می‌دانست.

گروه هیأت (رابطه با رژیم) ایران و فعالیت حامیان آن طی دهه گذشته، به زمانی برمی‌گردد که سفارت رژیم ایران در بروکسل کار سختی را جهت تشکیل هیأت رسمی برای روابط با پارلمان اروپا انجام داد. هیأت وقتی احمدی‌نژاد شروع به کار کرد، تشکیل شد و به سختی کار کرده است تا تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران را مختل و سفرهایی را به تهران سازماندهی کند.

یکی دیگر از میهمانان عجیب در جلسه نمایندگی در هفته گذشته، روزبه پارسی، برادر تریتا پارسی، یکی از طرفداران شناخته‌شده در زمینه روابط نزدیک با جمهوری اسلامی است که ریاست گروه لابی اصلی رژیم تهران را در واشینگتن به نام نایاک NIAC برعهده دارد. تریتا پارسی همین اخیراً یک پرونده را در دادگاه واشینگتن دی.سی.علیه تبعیدیان ایرانی باخت. وی آنها را متهم کرده بود که با معرفی او به‌عنوان یک لابی رژیم، وی را بدنام کرده‌اند.

روزبه که مانند برادرش در جلسات نایاک NIAC در ایالات متحده شرکت می‌کند، ارتباط نزدیکی با سفارت رژیم ایران در پاریس برقرار می‌کند و در محافل سیاست‌گذاری مربوط به ایران در اتحادیه اروپا شغل مؤثری کسب کرده است. از ژوئن 2009، او عضو پژوهشگر مؤسسه امنیت اروپا در پاریس است. به‌رغم سیاست جدید اتحادیه اروپا برای تحمیل تحریم‌ها، وی از افزایش تجارت و تعامل با رژیم ایران حمایت می‌کند و در عین‌حال (تلاش می‌کند افراد را از) حمایت از مخالفان واقعی مصرف سازد.

در این نشست هفته گذشته، آقای ماریو مائورو، رهبر گروه EPP ایتالیا، با عصبانیت هیأت (رابطه با رژیم) ایران را متهم به این کرد که به «نمایندگی سفارت رژیم ایران در پارلمان اروپا» تبدیل شده است.

شخص اصلی کارزار علیه آقای سالاتو، عضو آلمانی هیأت سبزها، زابینه مایر است که ناظران او را «رئیس دوفاکتو» هیأت (رابطه با رژیم) ایران می‌نامند.

هیأت رابطه با (جمهوری اسلامی) در پارلمان اروپا، در دسامبر 2009، یک مزدور دیگر رژیم بتول سلطانی را فراخواند تا علیه مجاهدین خلق سخنرانی و شیطان‌سازی کند. در پایان بحث، نماینده پارلمان اروپا جفری ون آوردن Orden، یکی از محافظه‌کاران ارشد انگلستان، از این‌رویداد انتقاد کرد (و گفت): «من طرفدار مجاهدین خلق نیستم، اما تبلیغات تحت حمایت حکومتی را می‌فهمم و متأسفم که این نمایندگی در حال تبدیل‌شدن به ابزاری برای اطلاعات غلط رژیم تهران است».

طی یک کنفرانس در پاریس در سال 2012، سرهنگ دوم لئو مک‌کلاسکی که به‌عنوان بخشی از نیروی حفاظت در کمپ اشرف در خدمت نیروهای آمریکایی بود، نشان داد که چگونه سلطانی پس از ترک عراق به استخدام رژیم ایران درآمده و چگونه «به دستور نیروی قدس- یک شاخه سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان مأمور حکومت ایران» به اشرف بازگردانده شد.

این هم گزیده‌یی از یک مقاله دیگر است که روشن می‌کند چگونه سفارت رژیم ایران در بروکسل فعالیت‌های خود را در پارلمان اروپا از طریق برخی از کارمندان دوست در این پارلمان انجام می‌دهد:

             نمونه‌هایی از سوابق برخی از افراد و رفتن آنها به پارلمان اروپا

                            به‌منظور شیطان‌سازی جنبش اپوزیسیون
داوود باقروند ارشد که در دهه 1980وقتی در انگلیس دانشجو بود به‌عنوان هوادار مجاهدین داوطلب شد به صفوف آنها در عراق بپیوندد. در اواخر دهه 1990، او اعلام کرد که دیگر قادر به تحمل سختی‌ها نیست و از قرارگاه مجاهدین خلق در عراق اخراج شد. او سپس به ایران رفت و بعد هم با رژیم ایران شروع به کار کرد و چندین مقاله علیه مجاهدین خلق در داخل ایران منتشر کرد تا اپوزیسیون را شیطان‌سازی کند. در سال 2014، باقروند، ایران را تحت عنوان یک تاجر ترک کرد و قصد داشت در آلمان برنامه‌های رژیم تهران را در خارج از کشور پیش ببرد. او در ماه‌های اخیر به پارلمان اروپا در بروکسل رفته است.

غلامرضا صادقی جبلی (با نام مستعار رضا صادقی) او اوایل دهه 1980 پس از دستگیری در ایران و همکاری با رژیم، آزاد شد و بعدها زمانی که در کانادا به‌دنبال پناهندگی بود، با یک زن کانادایی ازدواج کرد و یک فرزند داشت.

در سال 1995، بر اساس شکایت همسر سابقش به‌خاطر ربودن این کودک که طبق حکم دادگاه در اختیار مادرش بود، از طرف انترپل به‌خاطر آدم‌ربایی فرزندش تحت حکم بازداشت قرار گرفت. او قبل از فرار به آمریکا که در آنجا می‌توانست سابقه خود را مخفی کند کودک را به ایران فرستاد. وی به هواداران مجاهدین مراجعه و درخواست کرد که به عراق برای پیوستن به صفوف آنها اعزام شود.

در زمانی که در عراق بود، او توسط یکی از زندانیان سیاسی سابق که در زندانهای آخوندها مدتی با او بود شناسایی شد. آن فرد به مسئولان مجاهدین درباره همکاری او با رژیم گفت و صادقی جبلی از سازمان مجاهدین خلق اخراج شد و به تیف و از آنجا به ایران رفت.

در سال 2007او در چندین جلسه سازماندهی‌شده توسط رژیم تهران با نمایندگان پارلمان پارلمان اروپا و پارلمان انگلیس تحت عنوان «یک عضو سابق تواب سازمان مجاهدین» شرکت کرد. او بعداً به عراق فرستاده شد تا به رژیم ایران در سرکوب پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف کمک کند که در آنجا هنگام نزدیک‌شدن به کمپ توسط ارتش آمریکا دستگیر شد. در اواخر سال 2009 او به بروکسل فرستاده شد تا به سازماندهی فعالیت‌های مزدوران رژیم ایران در پارلمان اروپا کمک کند. او در دسامبر 2010 توسط یک حکم اینترپل در بلژیک به‌اتهام ربودن کودک دستگیر و به کانادا استرداد شد.

به گزارش تورنتو سان، روز 15ژوئیه 2012، دادگاه عالی آنتاریو غلامرضا صادقی جبلی را به 22ماه زندان و 2سال زندان تعلیقی به‌اتهام ربودن کودک محکوم کرد. پس از سپری‌کردن حکم خود در زندان، به بروکسل بازگشت و هم‌چنان (کارش را) برای تسهیل دسترسی نمایندگان رژیم ایران به پارلمان اروپا ادامه داده است.

قربانعلی حسین‌نژاد وی در آوریل 2012، حسین نژاد سازمان مجاهدین را در کمپ لیبرتی ترک کرد و به هتل مهاجر در بغداد رفت که تحت کنترل وزارت اطلاعات بود. از آنجا، او شروع به همکاری با رژیم کرد و کارزار دروغپردازی علیه مجاهدین خلق را در ارتباط با وب‌سایت‌های مختلف وابسته به رژیم ایران در عراق آغاز کرد و نوشته‌هایش در رسانه‌های عراقی توسط رژیم برای توجیه سرکوب و کشتار ساکنان بی‌دفاع در کمپ لیبرتی مورد استفاده قرار گرفت.

او در خارج از کمپ اشرف در یک مأموریت شناسایی، قبل از یورش به این کمپ توسط مردان نقاب‌دار وابسته به رژیم ایران دیده شده بود در حمله مزبور که در سپتامبر 2013رخ داد ۵۲تن به‌قتل رسیدند. حسین نژاد بعداً توسط رژیم ایران به فرانسه فرستاده شد.

در ژانویه سال 2015، او توسط پلیس فرانسه در اورسور اواز برای جاسوسی علیه دفتر مرکزی اپوزیسیون دستگیر شد و در زمان بازداشت اعتراف کرد که توسط یک وابسته اطلاعاتی سفارت رژیم ایران در پاریس که ماهانه مبالغی را به او پرداخت می‌کند به اور فرستاده شده است. او در ماه‌های اخیر همراه با دیگر عوامل رژیم ایران، چند‌بار به پارلمان اروپا رفته است.

عیسی آزاده مجاهدین خلق را در اردوگاه لیبرتی در ژانویه 2013 ترک کرد و به هتل مهاجر در بغداد رفت که تحت کنترل وزارت اطلاعات بود. او توسط رژیم استخدام شد و گفته می‌شود اطلاعات زیادی در مورد ساکنان کمپ لیبرتی و کمپ اشرف (اطلاعات شخصی، مختصات ساختمانها و غیره) را به رژیم داد که توسط رژیم برای انجام چندین حمله موشکی به کمپ لیبرتی که منجر به کشته و زخمی شدن پناهندگان بی‌دفاع شد، مورد استفاده قرار گرفت

او در دسامبر 2013با استفاده از یک گذرنامه‌ایرانی، با یک پرواز مستقیم از تهران وارد آلمان شد. او در آلمان نماند بلکه به فرانسه رفت. بین سال‌های 2015 تا 2017 چند‌بار به‌همراه سایر عوامل رژیم ایران به پارلمان اروپا مراجعه کرد.

بتول سلطانی در روز 6دسامبر 2006، کمپ اشرف در عراق را ترک کرد و به تیف رفت. طی اقامتش در تیف، مجاهدین خلق، بر اساس دلایل بشردوستانه به وی تحت نظارت افسران نظامی ایالات متحده، پول، کامپیوتر، لباس و دیگر ملزومات را دادند. رسیدهای او برای دریافت همه این اقلام همراه با نامه‌هایی از قدردانی وی از مجاهدین خلق، که در آن بیان می‌کند که مجاهدین را فقط به این خاطر که نمی‌تواند مبارزه را ادامه بدهد ترک کرده، موجود است.

در طول اقامتش در تیف، او به‌تدریج توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران استخدام شد. سرانجام سلطانی در تاریخ 14ژانویه سال 2008 تحت نظارت صلیب‌سرخ بین‌المللی از عراق به ایران منتقل شد. به‌طور شگفت انگیزی، تنها 3هفته بعد او توانست پاسپورت ایرانی بگیرد و در تاریخ 10فوریه 2008 وارد فرودگاه بغداد شود. (کپی پاسپورت او بر روی اینترنت موجود است).

                                       نتیجه‌گیری
همان‌طور که در آخرین گزارشهای سرویس‌های امنیتی اروپا تأیید شده است، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری در خاک اروپا فعال هستند. روش‌های آنها طیفی از ارعاب و ترور شخصیت تا حذف فیزیکی را در برمی‌گیرد. هدف اصلی آنها اپوزیسیون دموکراتیک ایران و هواداران آن است.

در سال 1997، بعد از این‌که ترور 4مخالف کرد ایرانی در رستوران میکونوس برلین، توسط دادگاه عالی عدالت آلمان، با مقامات رژیم ایران در بالاترین سطوح مرتبط شناخته شد، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تمامی مأموران اطلاعات رژیم ایران را از کشورهای عضو این اتحادیه اخراج کند.

با توجه به وضعیت امنیتی فعلی اروپا، حضور مجدد بسیاری از عوامل رژیم ایران در اروپا که دسترسی آنها به اتحادیه اروپا پس از توافق اتمی تسهیل شده است و با توجه به وضعیت امنیتی که به‌ویژه نظر به‌قتل اخیر یک مخالف ایرانی در ترکیه که در لیست ترور رژیم ایران بوده بدتر شده است، بیش از هر زمان دیگری لازم است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کنند و به‌طور ویژه به تلاش عوامل رژیم ایران برای دسترسی به نهادهای پارلمانی اروپا توجه کنند.

منبع: کتاب وزارت اطلاعات رژیم ایران فعال در اروپا کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت بروکسل-اکتبر 2017.


 برای دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۲ نظر:

  1. http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/10/ertebatm_24.html

    پاسخحذف
  2. «وزارت اطلاعات رژیم ایران فعال در اروپا»http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/10/ertebatm_24.html

    پاسخحذف