۱۳۹۶ آبان ۴, پنجشنبه

فراخوان عاصمه جهانگیر برای تحقیق مستقل در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷در ایران

ارائه گزارش سالانه آزادی مذهب و عقیده به سازمان ملل

فراخوان عاصمه جهانگیر برای تحقیق  مستقل در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷در ایران
خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران طی سخنانی در شورای حقوق‌بشر به انجام تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 فراخوان داد.

وی گفت:‌ برای حرکت رو به جلو من علاقمندم که پیشنهاد کنم به عقب بنگریم، در این رابطه تعداد قابل توجهی از دادخواستها، ارتباطات و مدارک مربوط به گزارشات اعدام قابل توجهی از هزاران زندانی سیاسی، مرد، زن و نوجوانان در سال 1988 است. این موضوع از دردی عمیق حکایت دارد که باید مطمئناً به آن پرداخته شود، این قتلها توسط بعضی از مقامات بلندپایه رژیم ایران مورد تأیید قرار گرفته است، تقریباً به‌طور روزانه من نامه‌های عمیق و صمیمانه‌یی از اعضای خانواده آنانی که کشته شده‌اند دریافت می‌کنم آنها خواهان جوابگویی هستند، خانواده قربانیان حق دریافت غرامت و دانستن حقایق در مورد سرنوشت بستگانشان را بدون ریسک تلافی و انتقام از آنان دارند.

لذا من بر فراخوان خودم تأکید دارم تا تضمین کنیم یک تحقیق جامع و مستقل در مورد این وقایع صورت بگیرد

ارائه گزارش سالانه آزادی مذهب و عقیده به سازمان ملل

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل گزارشی در رابطه با آزادی مذهب و عقیده به کمیته سوم مجمع عمومی ارائه کرد.

وی درباره این گزارش گفت: سه چهارم مردم جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که یا آزادی مذهب و عقیده در آنها با محدودیت روبه‌روست یا در آنها درجه بالایی از خصومت اجتماعی درباره مذهب و عقیده وجود دارد.

احمد شهید با اشاره به این‌که قوانین موسوم به مقابله با کفرگویی در بیش از هفتاد کشور وجود دارد گفت: از این قوانین می‌توان در سرکوب اختلاف عقیده‌ها و نقض حقوق‌بشر استفاده کرد.

در سال‌های گذشته در گزارشهای وزارت‌خارجه آمریکا و دیگر نهادهای بین‌المللی همواره از رژیم ایران به‌عنوان یکی از حکومتهایی که آزادی‌های دینی و عقیدتی را نادیده می‌گیرد یاد شده است.

 برای دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۱ نظر:

  1. http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/10/blog-post_26.htmlفراخوان عاصمه جهانگیر برای تحقیق مستقل در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷در ایران

    پاسخحذف