۱۳۹۶ آبان ۷, یکشنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران.اقدامات وحشت‌آلود رژیم ضدایرانی آخوندی برای ممانعت از تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد


مانورهای نظامی و اقدامات سرکوبگرانه گسترده پاسداران برای مقابله با تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد

رژیم ضدبشری و ضدایرانی آخوندی در وحشت از تظاهرات و تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد در سالروز تولد کوروش کبیر به مانورهای نظامی و اقدامات گسترده سرکوبگرانه در شهرهای مختلف استان فارس به‌خصوص شهرها و مناطق اطراف پاسارگاد مبادرت کرده است. 

پاسداران و نیروی انتظامی در پاسارگاد و شهرهای اطراف به‌طور عملی حکومت نظامی برقرار کرده و همه جاده‌ها و راههای اصلی و فرعی منتهی به پاسارگاد، حتی جاده‌های روستایی را بسته و از حرکت خودورها به سمت پاسارگاد جلوگیری کرده و آنها را بر می‌گردانند. 
نیروهای سرکوبگر از خودروهایی که قصد رفتن از شیراز به تهران یا اصفهان را دارند می‌خواهند تا از راه قدیمی به سفر خود ادامه دهند. 

پاسداران به کلیه خودروها و مردمی که پیاده به سمت پاسارگاد حرکت می‌کنند ابلاغیه‌یی می‌دهند که در آن نوشته شده است: «تجمع غیرقانونی در پاسارگاد در روز جعلی ۷آبان توسط جریان معاند و ضد نظام خارج نشین برنامه‌ریزی شده است با خاطیان برخورد قانونی و قضایی صورت می‌گیرد. 

استاندار رژیم در استان فارس در وحشت از تجمع مردم در پاسارگاد طی ابلاغیه‌یی خطاب به تمامی مدیران کل ادارات استان، مرخصی کارمندان دولت در روز یکشنبه در این استان را لغو کرد. 
به‌رغم همه این اقدامات و تمهیدات سرکوبگرانه مردم در گروه‌های بزرگ به‌صورت سواره و پیاده و از جاده‌های اطراف در پی رساندن خود به پاسارگاد هستند و ترافیک شدیدی همه این مناطق را فراگرفته است. 

در دروازه قرآن شیراز و پارکهای اطراف آن پر از جمعیتی است که می‌خواهند به پاسارگاد بروند. نیروی انتظامی تلاش می‌کند ازجمع شدن مردم جلوگیری به‌عمل بیاورد. 

برپایی صدها پست بازرسی در جاده‌های اصلی و فرعی پاسارگاد و بازداشت شمار زیادی از مردم

مردم شهرهای مختلف کشور رو در روی رژیم آخوندی و به‌منظور نمایشی از وحدت ملی علیه رژیم ضدایرانی و ضد ملی ولایت فقیه از روز جمعه ۵آبان ماه به‌منظور گرامیداشت کوروش کبیر به مقصد پاسارگاد حرکت کردند. سران رژیم در هراس از تبدیل این تجمع به خیزشی علیه نظام آخوندی از چند هفته پیش به اقدامات سرکوبگرانه و گسترده‌یی دست زدند تا از این حرکت اعتراضی جلوگیری نمایند. این اقدامات از هفته گذشته و به‌ویژه طی سه روز اخیر شدت بی‌سابقه‌یی یافته است:
۱-برای جلوگیری از ورود مردم به محوطه پاسارگاد، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها، از استانها و شهرهای مجاور به استان فارس و شهرها و مناطق اطراف پاسارگاد سرازیر شده و جاده‌های منتهی به شهرهای نزدیک پاسارگاد را به‌شدت کنترل می‌کنند. به همین خاطر جمعیت انبوهی در نقاط مختلف بازرسی تجمع کرده‌اند.

۲-برخی از این نیروها با خودروهای سیاهرنگ بدون شماره در حال گشت‌زنی در منطقه هستند. تمام جاده‌ها و پارکینگها در پاسارگاد و اطراف آن مملو از نیروهای سرکوبگر است.

۳-پاسداران و نیروی انتظامی با هلیکوپتر به گشت‌زنی هوایی در محدوده پاسارگاد و اطراف آن پرداخته‌اند.

۴- پاسداران پلاکهای خودروهایی که در مسیرهای منتهی به پاسارگاد در حرکت هستند یا تا شعاع ۲۰کیلومتری اطراف اتوبان توقف کرده‌اند را کنده و با خود می‌برند.

۵-در پمپ‌بنزین پاسارگاد «عابر بانک» را قطع کرده‌اند تا کسی امکان گرفتن پول نداشته باشد.

۶-اینترنت در پاسارگاد و مناطق اطراف آن قطع شده است.

۷- از صبح روز جمعه (۵آبان) نیروهای انتظامی و گارد ضدشورش که زنان پاسدار و بسیجی را نیز شامل می‌شود، خودروها را در مسیرهای منتهی به شیراز، بازرسی می‌کنند و هر خودرو که پلاک آن مربوط به استان فارس نباشد، را برمی گردانند.

۸-بخشهایی از جاده اصفهان- شیراز توسط اداره کل راه و شهرسازی به بهانه تعمیرات مسدود شده است.

۹-ساعت ۷بعدازظهر روز جمعه، عده‌یی از پاسداران در محوطه فضای سبز سعادت شهر (در ۲۵کیلومتری پاسارگاد) مردم را به‌زور سوار ماشینها کرده و آنها را وادار می‌کردند که از شهر خارج شوند. شماری از افراد در این منطقه دستگیر شدند.

۱۰- در مسیر مرودشت به پاسارگاد، در هر ۲۰کیلومتر یک ایست بازرسی است. مزدوران تلاش می‌کنند به بهانه ناقص بودن مدارک خودروها، آنها را توقیف کنند و مانع رفتن‌شان به سمت پاسارگاد بشوند.

۱۱-نیروی انتظامی به ارعاب خانواده‌هایی که در پارک حاشیه‌ی بلوار چمران شیراز نشسته بودند پرداخته و قلیانهای آنها را شکسته و تلفنهای همراه آنها ضبط کردند یا شکستند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷آبان ۱۳۹۶ (۲۹اکتبر ۲۰۱۷)

 برای دریافت تحلیل های سیاسی روز به شبکه های ارتباط مستقیم مراجعه کنید#MEK  #Rajavi #Iran #FreeIran
توییتر@ertebatm2013. یوتوب و گوگل پلاس ErtebatM
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

۲ نظر:

  1. http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2017/10/blog-post_67.html
    اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران.اقدامات وحشت‌آلود رژیم ضدایرانی آخوندی برای ممانعت از تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد

    پاسخحذف
  2. برای دریافت آخرین اخبار و تفسیر سیاسی روز به تلگرام ارتباط مستقیم بپیوندید
    https://telegram.me/Ertebat_M
    ادمینErtebatm@

    پاسخحذف