۱۳۹۶ دی ۱۳, چهارشنبه

اظهارات روحانی در تماس با پرزیدنت فرانسه، وحشت از قیام مردمی و استقبال از مجاهدین



خبرگزاری فرانسه به‌نقل از «تلویزیون دولتی ایران» نوشت روحانی خطاب به پرزیدنت ماکرون «در اشاره آشکاری به مجاهدین خلق» گفت: «ما به این امر انتقاد داریم که یک گروه تروریستی پایگاهی در فرانسه داشته باشد و علیه مردم ایران عمل کند و خشونت را تشویق نماید. ما از دولت فرانسه می‌خواهیم که علیه این گروهک تروریستی اقدام کند»، 

این اظهارات قبل از هر چیز وحشت رژیم آخوندی از گسترش قیام سراسری علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و استقبال فزاینده عمومی از سازمان مجاهدین خلق و مقاومت ایران را بازتاب می‌کند. روحانی در حالی مجاهدین را متهم به خشونت می‌کند که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و هم‌چنین ایالات متحده آمریکا رژیم ایران را به‌خاطر سرکوب تظاهرات و کشته و زخمی کردن مردم به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و پرزیدنت ماکرون نسبت به کشته شدگان ابراز نگرانی کرده است. تاکنون دهها تن از تظاهرکنندگان بی‌سلاح توسط پاسداران کشته شده و هزاران تن دستگیر شده‌اند.

بنا‌ به اطلاعیه کاخ الیزه «این تماس که قبل از تظاهراتی که روزهای اخیر در ایران به‌راه افتاد پیش‌بینی شده بود، به رئیس‌جمهور فرانسه اجازه داد که نگرانی خود را نسبت به تعداد قربانیان مرتبط با تظاهرات در میان بگذارد و همتای خود را به خویشتنداری و آرام کردن وضعیت تشویق نماید. آزادیهای اساسی، به‌خصوص آزادی بیان و تظاهرات، بایستی محترم شمرده شوند». اما روحانی و رژیم آخوندی ترجیح داده‌اند که این سخنان رئیس‌جمهور فرانسه را هم سانسور کنند. روحانی در این شرایط بحرانی که ناقوس مرگ رژیم به صدا در آمده، به نحو ناشیانه‌یی خواسته است صرفاً از تماس رئیس‌جمهور فرانسه، برای خود اعتبار کسب کند.

روز سه‌شنبه ۱۲دی نماینده سازمان ملل در آمریکا خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت ملی برای بررسی سرکوب قیام مردم ایران شد. مقاومت ایران از سالها پیش خواستار بررسی جنایتهای رژیم آخوندی علیه بشریت به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲دی ۱۳۹۶ (۲ژانویه ۲۰۱۷)


  آخرین اخبار #تظاهرات_سراسرى_ایران  در شبکه های ارتباط مستقیم    
 فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
ErtebatM یوتوب. گوگل پلاس
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm

تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm

۱ نظر:

  1. اظهارات روحانی در تماس با پرزیدنت فرانسه، وحشت از قیام مردمی و استقبال از مجاهدین
    http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/01/blog-post_3.html

    پاسخحذف