۱۳۹۶ دی ۱۹, سه‌شنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت: شهادت دو تن از بازداشت‌شدگان قیام در زندانهای اوین و اراک توسط بازجویان و شکنجه‌گران



شهادت دو تن از بازداشت‌شدگان قیام در زندانهای اوین 

و اراک توسط بازجویان و شکنجه‌گران



شمار دستگیر ‌شدگان به اعتراف رژیم به ۳۷۰۰تن می‌رسد، بسیاری تحت شکنجه قرار دارند

سینا قنبری، جوان دیپلمه 22ساله، یکی از دستگیر ‌شدگان قیام سراسری توسط شکنجه‌گران رژیم آخوندی در زندان اوین، به‌شهادت رسید. کارگزاران رژیم در وحشت از عکس‌العمل مردم نسبت به این جنایت وحشیانه مدعی شدند که سینا قنبری در زندان خودکشی کرده است، ادعای مسخره‌یی که هیچ کودکی را نمی‌فریید.

در یک تحول دیگر وحید حیدری، یک دستفروش محروم که در جریان قیام اراک بازداشت شده بود، بر اثر ضربات باتون به‌شهادت رسید. نیروی انتظامی استان ‌مرکزی در یک دروغ مشابه مدعی شد: «این شخص به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده و در بازداشتگاه کلانتری ۱۲اراک خودکشی کرده است» (جهان صنعت-۱۷دی).

هزاران زندانی دیگر قیام در شرایط سخت و نامشخصی در زندانهای مختلف کشور به‌سر می‌برند و بسیاری از آنها تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار دارند. گفته می‌شود برخی دیگر از بازداشت‌شدگان نیز زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند.

هدف رژیم آخوندی از این جنایتهای ضدبشری، خاموش کردن شعله‌های قیام است که تاکنون با شکست خفت‌باری مواجه شده است. خامنه‌ای ولی‌فقیه امروز در یک اعتراف ذلیلانه با اشاره به قیام‌آفرینان گفت: «مزدوران دشمنان دست‌بردار نیستند». این در حالیست که جعفری سرکرده پاسداران هفته گذشته اعلام کرد قیام تمام شده است. آخوند روحانی، رئیس‌جمهور نظام نیز مدعی شده بود که قیام در عرض دو روز آرام خواهد شد (رسانه‌های خبری-۱۴دی).

امروز سه‌شنبه ۱۹دی، محمود صادقی نماینده مجلس رژیم، نیز اعتراف کرد: «۳۷۰۰نفر در اعتراضات بازداشت شدند». وی افزود: «آمارهای متفاوتی از نهادهای مختلف در خصوص دستگیری دانشجویان در جریان اعتراضات اخیر به نمایندگان مجلس ارائه شده است. لذا نمی‌توان آمار دقیقی از بازداشت دانشجویان ارائه کرد».

این جنایتها از یک‌سو عزم قیام‌آفرینان را برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران دو چندان می‌کند و از سوی دیگر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای مقابله با استمرار جنایت علیه بشریت توسط آخوندها را مضاعف می‌نماید. جلادان حاکم بر ایران باید از جامعه بین‌المللی طرد شوند و به‌خاطر جنایتهایشان در مقابل عدالت قرار گیرند.

مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض علیه جنایات رژیم آخوندی به‌ویژه در زندانها و به حمایت از خانواده‌های شهیدان و زندانیان فرامی‌خواند و از کمیسر عالی حقوق‌بشر می‌خواهد یک هیأت حقیقت‌یاب برای رسیدگی به وضعیت زندانها و زندانیان سیاسی به‌خصوص بازداشت‌شدگان قیام اخیر تشکیل دهد و شرایط آزادی بی‌قید و شرط آنان را فراهم سازد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
19 دیماه 1396
  آخرین اخبار #تظاهرات_سراسرى_ایران  در شبکه های ارتباط مستقیم    
 فیسبوک https://www.facebook.com/Ertebat-Mostaghim-1052371034793113/
توییترhttps://twitter.com/ertebatm2013  @ertebatm2013
ErtebatM یوتوب. گوگل پلاس
اینستاگرام  https://www.instagram.com/ertebatm
تلگرام telegram.me/Ertebat_M- ادمین@Ertebatm
  

۱ نظر:

  1. اطلاعیه شورای ملی مقاومت: شهادت دو تن از بازداشت‌شدگان قیام در زندانهای اوین و اراک توسط بازجویان و شکنجه‌گران
    #IranProtests #مریم_رجوی #No2Rouhani #MEK #Rajavi #Iran #FreeIran http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/2018/01/blog-post_9.html

    پاسخحذف